X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שעון הקיץ מביא איתו גם שאלות שלא תמיד אני יכול להסביר בקלות ביתי הבכורה כבר שואלת שאלות שאבא ממוצע כמוני, שלמד גאוגרפיה בכיתה יוד ונשלח לחפש לו חברים אחרים שלא לומדים פיזיקה, לא ממש יודע לענות עליהם
▪  ▪  ▪
מה השעה? [צילום: Amazon via AP]

על לוח השנה שיש אצלי במשרד, סימנו את הלילה בין חמישי לשישי בסימן מיוחד. ח-ח או ק-ק, שזה קיצור למה שקורה שם בלילה. הזזת השעון. קיץ קדימה, ובחורף חזור או אחור. וזה נורא מוזר, כי החורף עדיין כאן ורק לפני כמה ימים חווינו כאן חתיכת סערה. הרוחות אצלי בחלון איימו להעיף לי את מעט השיער שעוד נשאר אצלי בראש, והחלונות שרק לפני שבוע הברקתי, חזרו להיות מאובקים ומלוכלכים כאחד. אפילו את מעילי החורף שנדמה שכבר לא היה צריך, נאלצתי להוציא חזרה מהבוידם כמו את כובעי הגשם של הבנות שלי, שחשבתי לחסוך מעוד ביקור על רצפת הגן. גם המטריות חזרו לתפקיד, ורק אני מוצא את עצמי מסתובב עדיין עם משקפי שמש על הראש, מחזיקים את הכיפה שלא תעוף לי.
שעון הקיץ מביא איתו גם שאלות שלא תמיד אני יכול להסביר בקלות. ביתי הבכורה כבר שואלת שאלות שאבא ממוצע כמוני, שלמד גאוגרפיה בכיתה יוד ונשלח לחפש לו חברים אחרים שלא לומדים פיזיקה, לא ממש יודע לענות עליהם. כמו למשל מה קורה לשמש כשמזיזים את השעון קדימה, ולמה לא משאירים את שעון הקיץ קבוע כל השנה, אם זה דבר כל כך טוב. ואם כבר טוב אז למה לא שעתיים? אולי כדאי להעביר את השעון יומיים קדימה ואז נחיה בעצם מחרתיים שזה יותר טוב מהיום? זה יכול להיות דבר מעניין שאולי ייתן תנופה כלכלית יותר משעה אחת קדימה.
אני מצידי מתחיל כבר לבנות תוכניות מיוחדות לשבתות שבאות עלינו לטובה ולאורכה. פעילות מוסדרת לילדים ללא טלוויזיה או מסך בין שבע בבוקר לתשע בערב, זה עניין מאתגר, גם לאנשים כמוני שדוגלים ביותר מיום בשבוע ללא מסכים. זה יכול להיות גם זמן מצוין להשלמת שעות שינה, אבל ילדים כמו ילדים, לא אוהבים לישון ובטח לא אוהבים את העניין הזה שההורים שלהם צריכים לישון. לבלות כמה שעות טובות בניסיון לקבל קצת שקט זה עניין לא פשוט.
יש גם את העניין הזה, שאתה מעלה את זה שהשבת שנכנסת ביום שישי בשבע בערב. זה עוד סביר, אבל שבת שיוצאת בשמונה וחצי זה לא מה בכך, ומקבל כתשובה שבאירופה השבת יוצאת בעשר בלילה. אני גר כאן, מה זה עוזר לי מה קורה באירופה? ומה הקשר בינינו לבין אירופה חוץ מהאירוויזיון? אנחנו לא מחוברים יותר לארצות הברית?
עוד עניין שתמיד לא ברור לי לגבי החלפת השעון, הוא האם הטלפון הנייד שלי יודע על זה שצריך להעביר שעה קדימה. ביום חמישי בבוקר אני מקדיש דקות ארוכות להעביר את מחוגי השעון אצלי בבית לשעה קדימה. השעון של התנור וזה של המיקרו, וזה של שעון השבת, והשעון שעל הקיר ליבו נדם. ההחלפה הזכירה לו שאין לו כבר סוללה. לגבי השעון במחשב, אני עדיין לא יודע מי אמור לעשות את זה. כל הלילה נדדה שנתי, לא ידעתי האם הטלפון הנייד שלי יעיר אותי בזמן לתפילת הבוקר שלי. בשביל זה הייתי צריך לקום בשתיים בלילה כדי לוודא את זה. עכשיו אני לא יודע מי חשב על זה ולמה דווקא שתיים בלילה? האם מדובר בבליין שחשב על השעה שתגמר לו המסיבה כשעה הטובה ביותר, או שמא מדובר בעובד משמרות שרצה לקצר לעצמו את המשמרת?
הנה למשל בתקופת הצבא, בכל פעם שהשעון הוחלף התחיל להיות בלאגן בין השומרים. מי מקבל את השעה או מרוויח. תלוי באיזה שעון. ההסכמה הייתה שמוסיפים או מורידים תלוי לפי העניין, עשרים דקות לכל משמרת. הבעיה התחילה שהמחליפים שהיו אמורים להגיע עשרים דקות קודם לעמדה, תמיד שכחו את זה, וכך יצא שהמשמרת האחרונה שגם ככה כבר שמרה שעה יותר, הוחלפה שעתיים אחרי, כי משמרת הבוקר שלה נרדמה וטענה שלא ידעו שמחליפים שעון.
במקרה שלי פעם, מה שקרה הוא שפשוט הבאתי את הילדים מאוחר לבית הספר. כלומר הגעתי בשעה שמונה אבל בעצם זה היה תשע. ככה לפי השעה האמתית. ואולי זה עדיף, מאשר להביא אותן שעה קודם לבית הספר ולבצע איתן סריקות לאיתור חפצים חשודים יחד עם המאבטח?

תאריך:  31/03/2019   |   עודכן:  31/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון הכהן
דיון על הצעדים הצבאיים לפתרון אסטרטגי של האיום מעזה, חייב להתחיל מבחינה זו מתמונת הרקע הגאוגרפית המחוללת את מצוקת עזה כעיר על דרך ללא מוצא. גם לאחר שצה"ל יכריע את שלטון החמאס, מצוקת עזה, תמשיך להתקיים ולבקש מענה שאינו יכול להתקיים רק במרחבי אחריותה של מדינת ישראל
ד"ר חיים משגב
גנץ ובן-ברק, יוצאי מערכת הביטחון, נהנים מפנסיה תקציבית גבוהה המאפשרת להם לחיות ברווחה    זה לא הפריע להם להפעיל שני יוצאי בכירי משטרה לשעבר - דודי כהן ובנצי סאו, כדי לפעול אצל רוני אלשיך, במטרה להשיג חוזה בלתי חוקי מהמשטרה בהיקף 50 מיליוני ש"ח, בלא מכרז כדין
משה נסטלבאום
טור אישי - בשישי    איך הפכה מערכת הבחירות למדמנת בחירות    על כוכבת המערבונים מירי רגב ששולפת ויורה בלי אבחנה    איך שקד וכחלון מקוששים קולות    למה עושים לתא"ל גל הירש סיכול ממוקד שלא ייכנס לכנסת    ולמה ראש עיריית ר"ג כרמל שאמה הכהן בחר להעסיק את דב צור שכשל בראשל"צ?
עומר מואב
לא השקעתי זמן בחקר הנושא, אבל מתקבל הרושם שכמו בנושאים רבים אחרים, יש קבוצה של מאמינים שלא נותנים לעובדות להשפיע עליהם
אברהם בנמלך
גנץ מבטיח שאם ייבחר לראשות ממשלה הוא יחדש את ההרתעה    אם הייתה לו הרתעה הוא לא היה מפחד שנתניהו יהרוג אותו והאירנים לא היו פורצים לטלפון שלו    אז נשאר לנו נתניהו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il