X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בית המכירות CollecTodo מציע סכום נכבד בעבור מטבע שאולי נמצא ברשותכם בידקו אם ברשותכם, אולי באוסף של ההורים שעבר אליהם מסבא וסבתא... נמצא מטבע זהב "המשפט בישראל" המיוחד (בהטבעה ההולנדית)
▪  ▪  ▪
[צילום: בית המכירות CollecTodo ]
[צילום: בית המכירות CollecTodo ]

במקרים נדירים ביותר בעולם ובישראל, מטבע זהב שהוטבע בשגיאה או בשוני מהנתונים של הפרסומים וכלל המטבעות שהוטבעו, עבר בטעות את הביקורת ויצא לקהל הרחב, ומחירו לאספנים יכול להגיע לאלפים רבים של דולרים, ולהאמיר יותר ויותר במרוצת השנים.
מדינת ישראל באמצעות בנק ישראל כנהוג כל שנה, הנפיקה לרגל יום העצמאות תשנ"ב 1992 מטבע זיכרון מזהב "מטבע המשפט בישראל". המטבע הופץ על-ידי החברה הממשלתית למטבעות ומדליות שהוציאה פרוספקט מהודר עם פרטי המטבע המדויקים כגון: קוטר, משקל ותאור כללי.
החברה הממשלתית החלה בהפצת המטבע באפריל - אוקטובר 1992, כמות ראשונית למנויים, אספנים וסוחרים בארץ ובחול. המטבעות הוטבעו במטבעה הממלכתית בפריז-צרפת, כפי שפורסם בחוזרים ובפרוספקטים של החברה הממשלתית למטבעות ומדליות. כל 1,750 מטבעות הזהב שהוטבעו, נמכרו והיו זהים, והנתונים שלהם התאמו למופיע בקטלוג. מכיוון שהגיעו לחברה הזמנות נוספות עבור מינויים ואספנים בישראל ובחול, לפני התאריך 31.12.92, ביקשה החברה הממשלתית הממונה על הפצת המטבעות, מבנק ישראל, הממונה על ההנפקה וההטבעה, לספק לה כמות נוספת של 375 מטבעות זהב, וזאת כדי שתוכל לעמוד בהתחייבות כלפי הלקוחות. בשל סיבות שונות לא הייתה מסוגלת המטבעה בפריז לספק את ההזמנה וזו היפנתה את בנק ישראל למטבעה הממלכתית אוטרכט בהולנד. לצורך כך הועברו המובלטים המקוריים מצרפת להולנד.
למרבה הפלא, לאחר ההטבעה, אספן, שהזמין במקרה שני עותקים, זיהה כי ישנם הבדלים מהותיים ושינויים משמעותיים בין שתי המטבעות. נתוני מטבע הזהב שהוטבע בהולנד ב-1993 שונים מהמטבע שהוטבע ב-1992 בצרפת, והנתונים אינם מתאימים למפורסם בפרוספקט (בחוזר) שהפיצה החברה הממשלתית למדליות ומטבעות.
עובדות אלו הופכות את שתי ההטבעות של מטבע זהב "המשפט בישראל" לשתי הנפקות שונות של מטבע זיכרון זהב. נתונים מיוחדים אלו קיבלו ביטוי בקטלוג הבא שיצא מטעם החברה הממשלתית למטבעות ומדליות וכן הנתונים עודכנו בכל הקטלוגים הבינלאומיים. מתוך מאמר שהופיע ב 20.7.1993 בידיעות אחרונות מאת העיתונאי הידוע חיים לנגלבן הנחשב בזמנו למומחה למטבעות שכתב קבוע ב"ידיעות אחרונות.
לדבריו "בשנת 1993 מחיר המטבע נע בין 1,000-700 דולר למטבע (בערך הדולר לשנת 1993). המהדורה השנייה, בגלל הכמות המצומצמת של המטבעות, נחשבת לכמות הקטנה ביותר שהוטבעה עד אז בישראל ובעולם המערבי, כמטבע זיכרון מזהב של מדינה כל שהיא. אירוע נומיסמטי נדיר זה קורה לעיתים רחוקות מאד, ומכיוון שפרטי המטבע הינם שונים לגמרי מהמופיע בפרסומים, נחשב מטבע זהב זה גם כנדיר ביותר וגם כשגוי, ומהווה פריט נומיסמטי מיוחד עבור אספנים.
עד שנת 1993 הנפיקה מדינת ישראל 41 מטבעות מזהב בימי העצמאות. ידוע על מספר מצומצם של מטבעות שנעשו בהן טעויות. לדוגמא: מטבע זכרון מזהב שיצא בשנת 1964 הנקרא "בנק ישראל קשוט" שמשקלו 13.5 גרם בכמות של 1,500 יחידות, הגיע בשנת 1993 למחיר של למעלה מ-6,000 דולר למטבע".
יש לכם את המטבע? התקשרו ל-052 - 3720203

[צילום: בית המכירות CollecTodo ]
תאריך:  02/04/2019   |   עודכן:  02/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יש לכם את המטבע הנדיר הזה? הוא שווה המון כסף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נפתלי גוטמן
לא ברור האם הזכייה של "מילים נרדפות" סרטו של הבמאי הישראלי נדב לפיד בפרס דוב הזהב בברלין היא טעות בשיקול הדעת של חבר השופטים או בדיחה של הגרמנים על חשבוננו
משה נסטלבאום
טור אישי בשלישי    סיפור אמיתי על ידיעה שהייתה "פייק ניוז" מוחלט, שודרה בקול ישראל והביאה לסגירת כל צירי התנועה בעיצומה של המלחמה מהגליל העליון לגולן    מה ההבדל בינה לבין הידיעה ההזויה והשקרית על כך שרויטל גנץ אשתו של בני גנץ הפגינה במחסום ווטש? תחליטו בעצמכם
דן מרגלית
ריבלין לא שיער בדמיונו השחור-משחור שביבי לא מתואם עם בוגי    בכל זאת, לפני שנסע השאיר בידי ביבי, כמנהגו של כל נשיא, את רשימת הנושאים בהם יטפל בגרמניה
יוסף קנדלקר
מידי פורים מפרסמים בשלל עיתונים, מפורסמים שונים שהתחפשו, בנים לקאובוי ואם זה בנות לנסיכות בתמונות צבעוניות דהויות ואפילו בתמונות שחור לבן
עפר דרורי
ספר זה הוא ספר עיון, אסופת מאמרים שנכתבו על-ידי רבנים, חוקרים, סופרים ואחרים המנסים להעביר את תורתו לקורא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il