X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פוליטיקאי הינו מקצוע, ככל מקצוע אחר והוא דורש התמחות דווקנית. לכן, לא כל מי שהיה רמטכ"ל מוצלח, בעבר, יתפקד - במשרתו החדשה, גם כפוליטיקאי מוצלח - בימי עתיד. לא הלכתי ואיני מתכוון לילך שולל, אחר הופעות פומביות ונוצצות של פוליטיקאי מתחיל. אלה הן - בדרך כלל - הופעות מתודרכות מראש
▪  ▪  ▪
גנץ. חסר ניסיון בפוליטיקה [צילום: גילי יערי/פלאש 90]

איני מכיר את בני גנץ, כלל - לא מקרוב ולא מרחוק. לכן, הדרך היחידה שלי להכיר את אישיותו והתנהלותו, בשלב זה, טרם עשייה, בפועל ולמעשה, הנה באמצעות בחינת התנהגותו, התנהלותו הציבורית ושפת הגוף שלו.
כמי שהינו בוגר הקורס המצוין להכרת שפת גוף, בניהולם של ד"ר חגי אורנשטיין ועו"ד רות אלדן-אורנשטיין, נחשפתי לשפת הגוף שלו, כפי שנחשפתי לשפת הגוף של פוליטיקאים ואנשי ציבור אחרים. אציין, לעניין זה, ובקצרה. התוצאות לא דיברו לשבחו של גנץ. זאת על דרך ההמעטה, בלבד.
איני מוכן לקבל כמוסכמה, כי מי שהצליח בתפקיד מסוים, כשיר ומתאים ואף יצליח בתפקיד מסוים אחר. והדברים נכונים, בהדגשת יתר, בכל מה שקרוי להתנהלות והתנהגות ציבורית-חברתית של מי המבקשים להיות פוליטיקאיים מקצועיים.
פוליטיקאי הינו מקצוע, ככל מקצוע אחר והוא דורש התמחות דווקנית. לכן, לא כל מי שהיה רמטכ"ל מוצלח, בעבר, יתפקד - במשרתו החדשה, גם כפוליטיקאי מוצלח - בימי עתיד. לא הלכתי ואיני מתכוון לילך שולל, אחר הופעות פומביות ונוצצות של פוליטיקאי מתחיל. אלה הן - בדרך כלל - הופעות מתודרכות ומתוקצעות מראש ובלתי טבעיות בעליל.
שפע של אנשי מקצוע 'מתקנים' פגעים ופגמים מובנים בהתנהגותו ובהתנהלותו הטבעית והיומיומית של פוליטיקאי מתחיל שכזה. רק חדי עין ומי שמומחיותם בתחום שפת הגוף, יקלטו את התנהגותו הטבעית והאמיתית של פוליטיקאי שכזה ואת התנהגותו והתנהלותו המלאכותית והמתודרכת.
עם זאת, גם לא אהבתי את תהליך הדמוניזציה שערך - בהצלחה ובנבזות רבה - 'הליכוד' לבני גנץ. ואל יקלו הדברים בעיניכם. הם נכתבים בידי תומך 'ליכוד' מובהק, הרואה בבנימין (ביבי) נתניהו - חרף כל חסרונותיו ומגרעותיו - מנהיג אמיתי ומולד. מי שרואה בו אחד מטובי המנהיגים הקיימים בארסנל הפוליטי הישראלי הקיים, חרף סרחות שתולים בו - וחלקן, בצדק. לכן, בחנתי - בשבע עיניים - את התנהגותו והתנהלותו של בני גנץ האיש, כל זאת לאחר כשלונו להגיע לתפקיד ראש ממשלת ישראל, בימים האחרונים.
איני בא עם בני גנץ חשבון, בשל הכרזת הניצחון המוטעית והכוזבת שלו. טובים ומנוסים ממנו - דוגמת שמעון פרס המנוח, למשל נכשלו בדרך ובאופן דומה, בשל המתח ולחץ הארועים, הציפייה המוטמעת לניצחון הצפוי ותחושת ההיבריס, המהווה חלק בלתי נפרד מציפייה שכזו. לכן, בחנתי - בשבע עיניים - את התנהגותן והתנהלותו של בני גנץ, במרחב הפרטי שלו, רוצה לומר, בביתו, לאחר שנודעה לו עובדת כשלונו בבחירות האחרונות, כי הוא לא יצליח להרכיב את הממשלה הבאה ולכהן בתפקיד ראש ממשלת ישראל, כפי שקיווה, ייחל וציפה לכך.
בבוקר שלמחרת היו תריסי ביתו של בני גנץ מוגפים, עד שעות בוקר מאוחרות. הוא לא יצא אל חצר ביתו ואל העיתונאים שצבאו על ביתו לקבל הצהרה מתחייבת ומתבקשת ממנו. הוא פשוט התעלם מעובדת קיומם והיותם צובאים על דלתות ביתו הסתפק במשלוח הודעה מדובררת אליהם, באמצעות צד שלישי.
כשסוף-סוף יצא בני גנץ אל החוץ, אל ציבור העיתונאים הצובאים על דלתות ביתו, מיהר הוא אל כיוון מכוניתו, התעלם מהעיתונאים וצעק על העיתונאים שחשו אחריו שיניחו לו. או אז פתח את חלונות מכוניתו, לאחר שהתיישב בה, ומיד שב והגיפם בפני העיתונאים, בלי ליתן להם, כל תגובה שהיא. הוא הותיר אותם נדהמים ומתוסכלים וחסרי מילים, נוכח ובשל התנהגותו זו. כך אין מתנהג מנהיג של מפלגה ובוודאי בוודאי שכך אין מתנהג מי שמתיימר לכהן בתפקיד ראש ממשלה.
כמי שעקב אחר שני הרמטכ"לים האחרים, אשכנזי ויעלון, שהינם 'מנוסים' ומי שהינם 'בעלי ניסיון רב' בחיכוכים, הראשון - בחיכוכים עם אהוד ברק והשני - בחיכוכים עם בנימין (ביבי) נתניהו, הרי אין לי כל 'ציפיות הנהגה' שהן, מהם, יחד ולחוד.
על יאיר לפיד - שזכה לכינוי 'יהיר' לפיד, מיותר להכביר מלים, בהקשר ובהדבק דברים, בכל הקשור 'ליכולת מנהיגות' מצידו. ימי עבר שלו, כפוליטיקאי כושל יוכיחו.
העובדה שיאיר לפיד, נאלץ להיעזר 'בתדמיתו המנהיגותית' של בני גנץ, כדי ללבוש תפקיד של 'מנהיג', משל עצמו, מדברת בעד עצמה. כל מילה נוספת לעניין זה - מיותרת. ייתכן שאת כהונת הכנסת הקרובה עד הפגרה הקרובה תעבור מפלגת 'כחול-לבן' בשלום יחסי, אם כי לא בהכרח בהרמוניה.
לאחר מכן - לאור חוסר הכריזמה והיעדר יכולת המנהיגות שמפגין גנץ אל מול מנהיג כריזמתי דוגמת בנימין (ביבי) נתניהו - אין זה בטוח, כלל, שמפלגה אד-הוק זו תחזיק מעמד, בהרכב שבו יושבעו 35 חברי הכנסת שלב, עם פתיחת מושב הכנסת ה-21.

ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ונוטריון, מתמחה - בין היתר - בתחום דיני לשון הרע, משפט פלילי לסוגיו השונים ובכללם: שחרורים ממעצר, ייצוג בתיקים פליליים מסובכים, בענייני הלבנת הון ובאישומי מיסוי פליליים.
תאריך:  11/04/2019   |   עודכן:  11/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בני גנץ - פשוט פוליטיקאי כושל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
האיש כלל איננו פוליטיקאי. צו
תיקון  |  11/04/19 21:58
2
מפלגת כחול ולבן בבעיה קשה מאוד
אקטואלי  |  13/04/19 12:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
איציק וולף
חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) פרסמה את נתוני רכישות האשראי ביום הבחירות שהתקיימו השבוע    4.34 מיליון עסקות בהיקף של 846.82 מלש"ח    עלייה של 26% בהיקף ההוצאות ושל 40% בכמות העסקות
דן מרגלית
שלא יאמרו לכם כי פעלו ככל יכולתם    אוי להם אם זו מלוא יכולתם
אלברט שבות
חשבו על זה אילו עמדו לבחירה 2 מפלגות בלבד, אחת ימין ושנייה שמאל, בלי מרכז, בלי שמאל/ימין לייט בינוני או קיצוני; פשוט לא היינו מתבלבלים ושום קול לא היה נזרק לפח    עיקר העיקרים - לא היה ערך למונח המבחיל 'לשון מאזניים' שמשמעותו לאנוס לאור היום בחסות החוק
יצחק מאיר
גורלה של מדינה איננו נקבע אך ורק על-ידי בית המחוקקים, או הממשלה המקבלת את אמון נציגי הציבור    לגורל אין קדנציות. הוא לא נמדד על-פי חתכים של שנות שלטון ימין או שמאל, שמרני או ליברלי, לאומני או ליברטני או פרוגרסיבי או פונדמנטליסטי
עמוס גלבוע
ניצחון אדיר מעשי לנתניהו, ניצחון מוראלי לגנץ    אני, מפא"יניק בן מפא"יניק, אחד מ"הבאבונים" שהצביע לליכוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il