X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ישנה גם תגלית חשובה: חלקים לא ידועים מארכיון דוד וולפסון הנשיא השני של התנועה הציונית כולל תמונתו המקורית שנחשבה לאבודה!
▪  ▪  ▪
גלויה בכתב ידו של דוד וולפסון [צילום: בידספיריט]
תמונתו האבודה של דוד וולפסון הנשיא השני של ההסתדרות הציונית נמצאה [צילום: בידספיריט]

גלויה בכתב ידו של דוד וולפסון [צילום: בידספיריט]

במכירה פומבית מספר 4 הקרובה של ד"ר ברוך פלח ספרים ויודאיקה מוצעים פריטים נדירים במחירי פתיחה מוזלים.
המכירה תיערך ביום חמישי, 11.4.19 בשעה 18:00 ברחוב דרך הים 3, חבצלת השרון. במכירה יוצעו גם ספרי מחקר נדירים במדעי היהדות, ספרים עם הקדשות וחתימות, עלונים נדירים, כתבי יד לא ידועים, עשרות רבות של ספרים, עלונים, קטלוגים וחוברות לא ידועים שאין בשום ספריה, קמיעות, תקליטים, יודאיקה, חסידות וקבלה, משיחיות, כרזות, פולמיקה, דפים בודדים ועוד.
ישנה גם תגלית חשובה: חלקים לא ידועים מארכיון דוד וולפסון הנשיא השני של התנועה הציונית כולל תמונתו המקורית שנחשבה לאבודה!
מדובר על גלויות ומכתבים בכתב ידו של דוד וולפסון, טלגרמה ממנו ושמונָה מכתבים מרעייתו פאני. נשלחו ממקומות שונים בעולם (גרמניה, הונגריה, ליטא, אנגליה ומקומות נשיאהּ השני של ההסתדרות הציונית העולמית.
לאחר שבשנת 1896 הוא קרא את ספרו של הרצל "מדינת היהודים", הוא החליט לצאת לוינה והיה לידיד קרוב ולעוזר אישי להרצל. הוא התלווה למסעו של הרצל לארץ ישראל ולקושטא ובמהלך הביקור ייסד את בנק "אוצר התיישבות היהודים". בעקבות ידידותם הקרובה, קרא הרצל לדמות הראשית בספרו "אלטנוילנד" "דוד ליטבק", על-שם וולפסון. הרצל ציווה בצוואה שלו להכיר בוולפסון כאפוטרופוס של ילדיו לאחר מותו. ולאחר פטירתו של הרצל הפצירו ראשי הציונות המדינית בוולפסון (ובראשם מקס נורדאו), שיירש את מקומו.
בשנת 1905, בקונגרס הציוני השביעי בבאזל, נבחר וולפסון באופן רשמי לתפקיד סגן יו"ר הקונגרס ויו"ר הוועד הפועל. ב-1907, בקונגרס הציוני השמיני שנערך בהאג, התקבל וולפסון כאחד ממנהיגיה הבלתי-מעורערים של התנועה הציונית ונבחר לנשיאהּ. וולפסון כיהן כיו"ר הקונגרס עד שנת 1911, אז התפטר מכהונתו. וולפסון נפטר ב-15 בספטמבר 1914, ונקבר בקלן. בשנת 1952 הועלו עצמותיו ועצמות אשתו לקבורה בהר הרצל שבירושלים בחלקה מיוחדת, בצמוד אל קבריהם של משפחת הרצל. בצוואתו ציווה וולפסון להקדיש את הונו לצורך העלאת עצמותיהם של הרצל ושל רעייתו לארץ ישראל, ואילו כל השאר הוקדש לצורך "מטרות ציוניות בארץ ישראל... מה שישמש את האומה כולה".
בינואר 1922, בהמלצתו של היינריך לווה, החליט ועד הנאמנים של הקרן להשתמש בכסף להקמת בית דוד וולפסון על הר הצופים, שהכיל בראשיתו את בית הספרים הלאומי והאוניברסיטאי. הארכיון שלפנינו כולל 67 גלויות בכתב ידו של וולפסון, שלושה מכתבים בכתב ידו וטלגרמה ששלח אל משפ' שץ (המודיעה על פטירתה של פאני וולפסון) ו-8 גלויות בכתב ידה של רעייתו, פאני וולפסון.
וישנו גם תצלום פורטרט של וולפסון, שצולם בידי צלם הונגרי בבודפשט. הצילום הזה הוא העותק המקורי של צילום הפורטרט הידוע של וולפסון שמופיע בכל ספרי העץ. הצילום היה נחשב לאבוד וכעת הוא נחשף.
פריט נוסף הוא מכתב ששלח ד"ר ישראל קלויזנר מהארכיון הציוני בירושלים לפרופסור היינריך לווה מנהל ספרית "שער ציון" ברחוב מונטפיורי 4 בתל אביב. המכתב נכתב בעיצומה של מלחמת העולם השנייה באדר תש"א. הוא עוסק בחומר על הציונות ברומניה שמצוי בכתב עת שאותו מבקש קלויזנר לחפש עבורו בספרית שער ציון. את הספר על חיבת ציון ברומניה הוציא קלויזנר לבסוף בשנת תשי"ח. היינריך היה מבכירי הספרנים היהודים בעולם, ביבליופיל, חוקר פולקלור ומזרחן והיה ציוני מגרמניה ואחד מהוגי רעיון הספרייה הלאומית בירושלים. ישראל קלויזנר היה חוקר חשוב של וילנה היהודית, התנועה הציונית ועוד.
תגלית מרתקת נוספת זה כתב יד של הסכם מכירת ספרים, לזכר חיים נחמן ביאליק, לספריית שער ציון בתל אביב. הספרייה נמכרה "על הנייר" משום שבפועל הוחזקה בגרמניה הנאצית.

תאריך:  11/04/2019   |   עודכן:  11/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיים נחמן / Haim Nahman
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תגלית: תמונתו האבודה של דוד וולפסון נמצאה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
פוליטיקאי הינו מקצוע, ככל מקצוע אחר והוא דורש התמחות דווקנית. לכן, לא כל מי שהיה רמטכ"ל מוצלח, בעבר, יתפקד - במשרתו החדשה, גם כפוליטיקאי מוצלח - בימי עתיד. לא הלכתי ואיני מתכוון לילך שולל, אחר הופעות פומביות ונוצצות של פוליטיקאי מתחיל. אלה הן - בדרך כלל - הופעות מתודרכות מראש
דן מרגלית
שלא יאמרו לכם כי פעלו ככל יכולתם    אוי להם אם זו מלוא יכולתם
חיים שטנגר
אם רוצה נתניהו להתעלל, התעללות של ממש, בשניים אלה - בהנחה שמפלגת 'הימין החדש', תעבור את אחוז החסימה - הרי יודיע הוא להם שהם זכאים, לשר אחד בלבד, יניח להם להתקוטט זה עם זו וזו עם זה, מי יהיה השר שיכהן בממשלתו, מטעם מפלגת 'הימין החדש' וסוף דבר, ימנה את המיועד או המיועדת לתפקיד, לתפקיד שר או שרה, בלי תיק או לתפקיד שולי
אברהם בנמלך
תאר לעצמך קיבלתי כל יום טלפון אישי מראש הממשלה ולא פעם אחת אלא הרבה
ארי בוסל
והאם לא למדתם אף פעם את נאומו של אברהם לינקולן ב-16 ביוני, 1858, באילינוי, בו הוא אמר ש"בית חלוק נגד עצמו לא יכול לעמוד"?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il