X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המנהיג הרוחני העליון של אירן מינה את הגנרל חוסיין סלאמי למפקד החדש של "משמרות המהפכה" של אירן. סלאמי נחשב לבעל עמדות קיצוניות ונוקשות כלפי ארה"ב, אירופה וישראל ועיתוי המינוי נועד להעביר מסר ברור למערב כי אירן איננה חוששת מאיומיו
▪  ▪  ▪
משמרות המהפכה של אירן [צילום: וחיד סאלמי, AP]

אירן עוברת תקופה קשה מאוד והנשיא טראמפ מכה בה ללא רחמים, לאחר שממשל טראמפ נסוג מהסכם הגרעין לפני כשנה, החליט הנשיא טראמפ השבוע שלא לחדש את הפטור מהסנקציות על יבוא נפט אירני שהוענק ל-8 מדינות. הבית הלבן מסר בהודעה שפרסם כי מטרת ההחלטנ היא "להוריד את יצוא הנפט האירני לאפס ובכך למנוע ממשטר ההיאתולות את מקור ההכנסה העיקרי שלו". שר החוץ האמריקני מייק פומפיאו אמר כי "כל מדינה שעושה עסקים עם אירן צריכה לדעת שהסיכון לא יהיה שווה את זה".
האירנים לא הופתעו מהמהלך האמריקני החדש, זו תקופה ארוכה שההנהגה האירנית מעריכה כי הנשיא טראמפ מוביל את המאבק באירן לשלב חדש למרות שאיננו שוקל כרגע פעולה צבאית רחבה נגדה. האירנים מאיימים בסגירת מצרי הורמוז בתגובה על ביטול הפטורים מסנקציות על יבוא נפט אירני אך טראמפ איננו מתרגש מכך וגורם בממשל מיהר להודיע כי "ארה"ב לא תקבל מהלך כזה".
לכן, אין להתפלא שאירן נערכת ברצינות לשלב החדש בעימות בינה לבין ארה"ב .
אירן חשה כי היא מאויימת בכל החזיתות וכי ארה"ב מובילה להסלמה נוספת ביחסים עמה,הכללת "משמרות המהפכה" האירניים ברשימת ארגוני הטרור האמריקנית היא מהלך חריג ומסוכן מבחינתה של טהרן. לכן, נראה כי החלטתו של המנהיג הרוחני העליון עלי ח'מינאי להחליף את מפקד "משמרות המהפכה" מוחמד עלי ג'עפרי במפקד חדש קשורה ישירות לרצונו להיערך לשלב הבא בעימות עם ארצות הברית.
מאז הוא משמש בתפקידו כמנהיג הרוחני העליון של אירן משנת 1989, הנהיג עלי ח'מינאי כלל כי הוא ממנה את הבכירים במשטרו לקדנציה של 10 שנים.
כך מונה הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי ב-2007 לתפקיד מפקד "משמרות המהפכה" האירניים.
ביוני 2017 הודיע הגנרל ג'עפרי כי המנהיג הרוחני עלי ח'מינאי האריך את הכהונה שלו ב-3 שנים נוספות, דהיינו עד יוני 2020, אולם השבוע פרסם ח'מינאי הודעה מפתיעה על החלפתו של מוחמד עלי ג'עפרי בסגנו חוסיין סלאמי.
המנהיג ח'מינאי הפר את הכלל שהנהיג לגבי מינוי הבכירים במשטרו ומינה את חוסיין סלאמי בן ה-58 לתפקיד הבכיר, סלאמי הועלה לדרגת מייג'ור גנרל ובטקס בלשכתו של ח'מינאי השתתף גם המפקד היוצא מוחמד עלי ג'עפרי והוא צולם כשהוא שופע חיוכים. החלפתו של ג'עפרי איננה נחשבת להדחה, היא הייתה צפויה אך המנהיג העליון של אירן החליט להקדים את המהלך נוכח ההתפתחויות המדיניות האחרונות ביחסים עם ארה"ב.
חוסיין סלאמי נחשב באירן כמועמד הטבעי להחליף את מוחמד עלי ג'עפרי והוא ידוע בעמדותיו הקיצוניות כלפי ארצות הברית, אירופה וישראל. על-פי סעיף 150 בחוקה של אירן, מפקד "משמרות המהפכה" נחשב ל"שומר המהפכה האיסלאמית והישגיה", לחוסיין סלאמי יש רקורד מרשים בשירותו ב "משמרות המהפכה" מ-1981 והוא מכיר היטב את המוסד שיש לו תפקידים ביטחוניים חשובים בצד תפקידים פוליטיים, כלכלים ותרבותיים באירן. בצו שפרסם המנהיג הרוחני העליון עלי ח'מינאי הוא נימק את סיבת ההחלפה כבקשה של הגנרל היוצא מוחמד עלי ג'עפרי נוכח "הצורך בשינוי בהנהגת משמרות המהפכה".
ההערכות באירן הן כי יש קשר ישיר בין עיתוי מינויו של חוסיין סלאמי לתפקיד מפקד "משמרות המהפכה" לבין ההכרזה האמריקנית על "משמרות המהפכה" כ"ארגון טרור" וכי המנהיג ח'מינאי ביקש לשגר מסר ברור למערב באמצעות המינוי הזה כי איננו חושש מהאיומים האחרונים של ארה"ב ואירופה.
המפקד החדש חוסיין סלאמי הוא אחד מהגנרלים שמגינים בתקיפות על פרויקט הטילים הבליסטיים של אירן שארה"ב ואירופה מנסות לעצור, בעקבות האיומים של אירופה להטיל סנקציות על טהרן אם תמשיך בפיתוח היכולות הטיליות שלה, הזהיר הגנרל סלאמי כי אירן תאריך את טווח הטילים הבליסטיים שלה ליותר מ-2000 ק"מ אם האירופים "יחצו את הגבול". הוא גם איים על ישראל ובחודש פברואר שעבר אמר כי " האסטרטגיה שלנו היא להסיר את ישראל מעל פני הגאוגרפיה הפוליטית בעולם".
המסר של המנהיג האירני ח'מינאי למערב, בעצם מינויו של הגנרל חוסיין סלאמי לתפקיד הוא ברור, "אנחנו לא רואים אתכם ממטר ואל תתעסקו איתנו,לא ניכנע לאיומים של המערב יש לנו מפקד חדש ומצויין שידע היטב כיצד להתמודד מולכם".

תאריך:  23/04/2019   |   עודכן:  23/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איתמר לוין
הודיעה כי החל מהשבוע הבא, כל מדינה שתרכוש נפט מאירן תסתכן בעיצומים אמריקניים - לאחר שבמשך חצי שנה אפשרה למספר מדינות לבצע רכישות כאלה
איתמר לוין
סטנדרד צ'רטרד ישלם את הקנס לרשויות בארה"ב, לאחר שהודה שלא חשף את מלוא פעילותו באירן בהסדר לפני שש שנים - במסגרתו שילם 667 מיליון דולר
ד"ר יונתן ספייר
שורה של ארגוני אופוזיציה פועלים באירן, חלקם באמצעים צבאיים וחלקם בזירות התרבות והפוליטיקה. רוב הארגונים מייצגים מיעוטים דתיים ואתניים, וכמעט את כולם מנסה המשטר לדכא בכוח
דורון יצחקוב
לראשונה מאז כניסתו לתפקיד ערך הנשיא רוחאני ביקור מתוקשר בעירק השכנה. נראה כי מטרת הביקור כרוכה במישרין בסנקציות הכלכליות שהטיל ממשל טראמפ וברצונה של אירן ליצור מסדרון כלכלי שיאפשר לה לעקוף את הסנקציות. עם זאת, הביקור נועד לשרת מכלול רחב יותר של אינטרסים אירניים הנובעים מהרצון לשמר את עירק תחת מרחב השפעתה מחד-גיסא וצבירת הישגים אל מול מתנגדים מבית, מאידך-גיסא
איתמר לוין
קיאן טג'בקש מסביר, כי אין תקווה אמיתית לדמוקרטיזציה באירן ולנירמול יחסיה עם המערב - ולכן ראוי להתמקד בשאיפותיה הגרעיניות ובתוקפנותה באיזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il