X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קבוצה של אנשי עסקים פלשתינים אמידים ומדינות הליגה הערבית מתגיסים לסייע לרש"פ לצלוח את המשבר הכספי שלה ולמנוע את קריסתה. הזרמת חמצן כלכלי לרש"פ תאפשר לה לחזק את מעמדה ברחוב הפלשתיני ולהתנגד ביתר תוקף ל"עסקת המאה" האמריקנית
▪  ▪  ▪
הזרמת חמצן כספית לעזה [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]

בניגוד להצהרות ראשי ההנהגה הפלשתינית, הרש"פ איננה עומדת לקרוס מבחינה כלכלית למרות המשבר הכספי החמור. בימים אלה מתגבשים בקצב מואץ מהלכים כלכליים כדי לשמר את הרש"פ ואת מנגנוניה.
ראש הממשלה הפלשתיני מחמוד א-שתייה ניסה להלך אימים על ישראל ועל מדינות המערב ובראיון שהעניק לעיתון "ניו-יורק טיימס" לפני יותר משבוע הוא הודיע כי "הרש"פ נמצאת במצב של קריסה", עוד הוסיף א-שתייה: "בקרוב לא נוכל לשלם משכורות וניאלץ לשלוח אנשי ביטחון הביתה".
המשבר הכספי החמור ברש"פ הוא תוצאה של שני מהלכים עיקרייים: הפסקת הסיוע האמריקני לרש"פ על-רקע המחלוקות המדיניות העמוקות בין הממשל ליו"ר הרש"פ וסירובה של הרש"פ לקבל מישראל את כספי המיסים החודשיים שהיא גובה עבורה ושמהווים 70 אחוזים מתקציבה.
הסירוב הפלשתיני נולד לאחר שישראל החלה ליישם את "חוק הקיזוז" שאושר בכנסת וניכתה מהסכום של כספי המיסים שגבתה עבור הרש"פ, על-פי "הסכם פריז", את סכום הכסף שמעבירה הרש"פ למשפחות המחבלים ו"השהידים". בתגובה, מסרבת הרש"פ כבר כמה חודשים לקבל מישראל את כספי המיסים לאחר הקיזוז, ישראל העבירה חד-צדדית את הכספים לחשבונות הבנק של הרש"פ אך היא החזירה את הכספים באקט של מחאה. עכשיו מתגבשים שני מהלכים שנועדו להציל את הרש"פ מקריסה בחודשים הקרובים ולהבטיח את המשך שלטונו של מחמוד עבאס ואת קיום מנגנוני הרש"פ.
  • יוזמה של 70 אנשי עסקים פלשתינים ובהם המיליארד מוניב אלמצרי להעניק לרש"פ הלוואה בסך 150 מיליון דולר כדי שתוכל לשלם משכורות לפקידיה בשלושת החודשים הקרובים.
  • הענקת רשת ביטחון כלכלית לרש"פ על-ידי מדינות ערב. בשבוע הבא תתקיים בקהיר ישיבת חרום של שרי האוצר של מדינות הליגה הערבית כדי לדון בישום ההחלטה שהתקבלה בוועידת הפסגה הערבית בתוניסיה להעניק רשת ביטחון כלכלית לרש"פ כדי שתוכל לעמוד בלחצים הכלכליים שמופעלים עליה על-ידי ארה"ב וישראל כדי לכפות עליה לקבל את "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ.
הזרמת החמצן הכספית שמתגבשת עתה תסייע ללא ספק למחמוד עבאס להתמודד עם הלחצים המדיניים שמופעלים על הרש"פ, היא תעודד אותו ואף תקשיח את עמדותיו. אין ספק שמחמוד עבאס וצמרת פתח המקיפה אותו מרוצים מהתפתחויות אך גורמים בכירים בפתח עדיין חוששים שמדינות ערב מוליכות את הרש"פ באף והן ינקטו סחבת כדי שלא להעביר כסף לרש"פ בגלל לחץ של ממשל טראמפ,לא מן הנמנע שמדובר ב"מס שפתיים" ערבי.
אולם, גם היוזמה של אנשי העסקים הפלשתינים להלוואה כספית לרש"פ מספיקה לרש"פ לקנות זמן יקר ובינתיים לחפש מקורות מימון נוספים, מציאת מקורות אלה תחזק את יכולת העמידה והמיקוח שלה מבחינה מדינית. מבחינתו של מחמוד עבאס, המשימה היא להחזיק מעמד ולעבור את הבחירות בישראל מבלי שהרש"פ תקרוס, היא מקווה שראש הממשלה בנימין נתניהו לא יבחר שנית לתפקיד וכי הוא יוכל לפתוח דף חדש עם כל פוליטיקאי ישראלי אחר שיכנס לתפקיד ראש הממשלה.
תשלום המשכורות לעשרות אלפי הפקידים תושבי הגדה הוא צעד חשוב מבחינת יו"ר הרש"פ כדי לחזק את מעמדו בשטח ואת הנאמנות לתנועת פתח שהינה מפלגת השלטון, במיוחד נוכח גל המחאה והמרירות ברחוב הפלשתיני נגד השחיתות הגוברת בצמרת הרש"פ.

תאריך:  23/06/2019   |   עודכן:  23/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חבל הצלה לרש"פ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חבל הצלה לרש"פ ירחיק
ישראל בר-ניר  |  24/06/19 05:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
הפלגים הפלשתינים דוחים את החלק הכלכלי של תוכנית המאה הכולל השקעה של כ-50 מיליארד דולר ברצועת עזה, במצרים, בלבנון ובירדן    "הממשל האמריקני ממשיך לחלום שהעם הפלשתיני יוותר על זכויותיו ועל המקומות הקדושים לו בתמורה לפרויקטים כלשהם או כסף.
יוני בן-מנחם
הרש"פ הגבירה את האיומים על אנשי עסקים פלשתינים שיצאו להשתתף בוועידה הכלכלית בבחריין המתקיימת ביום 25.06.19 והיא מאשימה אותם בשיתוף פעולה עם ישראל ובבגידה    בצמרת הרש"פ טוענים כי ישראל מנסה ליצור הנהגה חלופית למחמוד עבאס אך מדובר בטיעון שקרי שבאמצעותו מנסה יו"ר הרש"פ לחסל את יריביו הפוליטיים    נתניהו אישר בצעד חריג העברת 12 כלי רכב משוריינים לרש"פ כדי להקל על מנגנוני הביטחון הפלשתינים להגן על הראיס
אליקים העצני
אם גניבת דעת כזאת היא הנורמה ביחסים שבין העם למנהיגיו, מותר להטיל ספק באמיתות כל אמירה וכל מעשה ממשלתי, ובמיוחד כאלה הבאים 'מפי הגבורה'
יוני בן-מנחם
המודיעין הישראלי מעריך כי אירן תיזום פרובוקציה באחד מגבולות ישראל כדי להחריף את המשבר עם ארצות הברית. ביקורו בטהרן של סאלח אלערורי ראש הזרוע הצבאית בגדה ופגישתו עם שר המודיעין האירני עלולים להצביע על פיגועים מתוכנננים כדי לשבש את הוועידה הכלכלית בבחריין
מנחם רהט
גיבורו המיתולוגי של אפרים קישון, שהחליף שילוט-של-כבוד כל אימת שהגיע לשכונה נדבן חדש, חזר לחיים במעמד קריאת ישוב נטוש בגולן, על שמו של הנשיא טראמפ    וחאן אל אחמר, שנתניהו הבטיח כבר לפני 8 חודשים להרוס "תוך שבועות", תפונה רק בבוא המשיח
רשימות נוספות
שליח האו"ם - ברצועת עזה  /  איציק וולף
הושמד מתחם הכוח הימי של חמאס  /  איציק וולף
שדרות: פגיעה ישירה בישיבת ההסדר  /  עידן יוסף
החלטה מטורפת  /  אביתר בן-צדף
למה בחירות חדשות כשקיימת אופציה אחרת  /  נגה מרון
חמגשיות  /  אורי שרגיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il