X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
במצב מעולה נדיר מאוד סמל בד דומה מוצג בתערוכת קבע במכון ז'בוטינסקי בתל אביב
▪  ▪  ▪
עליה בלתי לגאלית [צילום: האנס פין/לע"מ]

סמל מעפילי "אף על-פי", שעשוי בד, מוצע כעת למכירה בבית המכירות CollecTodo ביום רביעי, 28.8.19 בשעה 19:00. הוא במצב מעולה נדיר מאד. סמל בד דומה מוצג בתערוכת קבע במכון ז'בוטינסקי בתל אביב.
אף-על-פי הוא שמה של סדרת הפלגות העפלה שארגנו אנשי התנועה הרוויזיוניסטית בשלהי שנות השלושים שכללו שימוש בכלי שיט: אוניות וסירות. עליית אף על פי, הינה תנועת ההעפלה הבלתי ליגאלית של התנועה הרוויזיוניסטית שאורגנה על-ידי ברית הצה"ר, בית"ר ואצ"ל, שנות ה-30-40. פעלה להעלאת יהודים לארץ ישראל.
עליית אף על-פי הייתה תנועת ההעפלה שיזמה את ההתארגנות הראשונה להעלאה בלתי ליגאלית של יהודים לארץ ישראל, בניגוד לחוקי המנדט. העלייה החלה עוד בשנות ה-20 באמצעות הברחת קבוצות יהודים בנות 20-40 בני אדם דרך היבשה מלבנון ומסוריה ע"י פלוגות בית"ר וברית הבריונים. החל משנת 1933, בשל קשיי העלייה היבשתית, הוחלט בהנהגת הצה"ר על ניסיון לארגן את העלייה הבלתי ליגאלית דרך הים.
אף על-פי א׳ - הפליגה מפיראוס במרס 1937, כשעל סיפונה 14 מעפילים. הייתה זו יוזמתו של משה קריבושיין (גלילי), סטודנט ארץ ישראלי ואיש התנועה הרוויזיוניסטית, ששהה באיטליה, נחשף לבעייתם של המוני פליטים יהודיים הנודדים מעיר לעיר, והחליט להירתם לעזרתם.
הוא יצר קשרים עם גורמים שונים, בין היתר נציבות בית"ר בווינה. וכך החלה בתנועה הרוויזיוניסטית ארגון תנועת עלייה בלתי לגאלית לארץ ישראל, שנקראה בשם: "עליית אף על פי". ב-13 באפריל 1937 הגיעה הספינה למפרץ חיפה, התקרבה לשובר הגלים וקריבושיין הצליח לעבור ממנה לחוף. משם עשה דרכו לביתו של עו"ד אברהם וינשל. וינשל הפנה אותו לאנג' יונה-קופ תמיר, אחיינו של זאב ז'בוטינסקי ומהנדס בחברת חשמל. תמיר גרם לניתוק החשמל בנמל למשך שעה. וכך בחסות החשיכה הוגנבו המעפילים לנמל ומשם לעיר חיפה.
אף על-פי ב׳ - יצאה מאלבניה בספטמבר 1937 כשעל סיפונה 54 מעפילים. הורידה את מעפיליה ללא תקלות בחוף דור (טנטורה) בעזרת בית"רים שבאו מזכרון יעקב.
אף על-פי ג׳ - יצאה מאלבניה בפברואר 1938 כשעל סיפונה 86 מעפילים, ההורדה נעשתה בחוף דור בהצלחה.
אף על-פי ד׳ - ו׳ - שלוש אוניות אשר יצאו מפיראוס כשעל סיפונן הפליגו כ-381 מעפילים. כולן הורידו את מעפיליהן בחוף דור בהצלחה.
RUNNING AUCTION- מכירה רצה הינה מכירה מיוחדת במתכונת חדשה של בית המכירות CollecTodo הקטלוג נבנה בשלבים כך שמדי יום מצטרפים פריטים חדשים.
[קישור לפריט]

תאריך:  14/08/2019   |   עודכן:  14/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדיר: סמל מעפילי "אף על-פי" מוצע כעת למכירה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יריב מנדל
פקקים אלה אינם גזירת גורל. הם מהווים תוצאה ישירה של תכנון ערים לקוי, כזה שלוקח בחשבון אך ורק את צרכי השעה ואת זמינות הקרקע באותה עיר, משרת את האינטרסים המידיים של פוליטיקאים ויזמים ההולכים אל אזור הנוחות של ה"מצוי", זאת במקום ללכת על ה"רצוי"
יוני בן-מנחם
ישראל פועלת לצמצום הנוכחות הצבאית האירנית בעירק שמטרתה להעביר אמצעי לחימה מתקדמים לסוריה ולחיזבאללה בלבנון. בקרוב יפתח מעבר הגבול החדש באלבוכמאל שאמור להוות את הגשר היבשתי החדש של אירן לסוריה וללבנון וקרוב לוודאי שיהפוך גם ליעד תקיפה של ישראל
ד"ר שלמה פרלה
המאפיינים והעקרונות החברתיים/תרבותיים של כל חברה מדינית הריהם מעניינה של הפוליטיקה, דהיינו של החברה עצמה באמצעות נציגיה ולא מעניינו של כל ממסד שלטוני או משפטי שאינו נבחר על-ידי הציבור אלא ממונה
יורי מור
הסוציאליסטים בכול העולם פועלים בשיטה זהה - ותוצאת מדיניותם תמיד דומה: פשיטת רגל למדינה וסבל לאזרחיה    תוכניות של מפלגת העבודה מזכירים לי את התנהגותו של הסוציאליסט האולטימטיבי מיכאיל גורבצ'יוב
שמחה סיאני
יש המנסים להיטיב את מעמדם בעיני עצמם, ומשפילים את העומד מולם, לעיתים בכוונה תחילה ולעיתים משום התגוננות מסוימת מפני האחר או מתוך רגש נחיתות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il