X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אני מתגעגע לרוח הנושבת ממשנתו של ר' בנימין, אותה הוא נשא אל מול אירועים קשים, שהתרחשו בארץ משנת עלייתו לארץ בשנת 1907 ועד מותו ב-1957. הוא ביטא את עמדתו האמיצה גם בעיצומם של האירועים שהתרחשו בתרפ"א, בתרפ"ט, בתרצ"ו-ט וגם במלחמה הקשה בתש"ח
▪  ▪  ▪
ר' בנימין (משמאל) עם מרטין בובר

בימים של הסתה פראית של ראש ממשלת ישראל נגד הציבור הערבי החי בארץ ונגד הרשימה המשותפת המייצגת חלק משמעותי מאזרחי ישראל הערבים אני מתגעגע למסאי ולמחזאי יהושע רדלר-פלדמן, הידוע בכינויו יהושע התלמי ובשם הספרותי ר' בנימין, שהלך מאתנו בדצמבר 1957 לפני כששים שנה.
בימים אלו של הסתה פראית נגד חברי כנסת המבקשים לבנות גשר בין העמים החיים בין הירדן לים לא של כובש ונכבש, אני מתגעגע לאיש הדתי, שהיה מפעיליה הבכירים בצמרת של תנועת "המזרחי" (ממנה צמחה המפד"ל ו"הבית היהודי") והיה גם פעיל בתנועת "ברית שלום", מי שכל חייו הבוגרים הקדיש לבניית גשרים בין שני העמים החיים בארץ שעלתה יותר מדי פעמים על שרטון חיים מדמם וכואב.
אני מתגעגע לדמות בציונות הדתית כדוגמת ר' בנימין, מי שעמד בשער וצעק:
"אֵין הֶבְדֵּל וּפְדוּת בֵּין עֲרָבִי לְעִבְרִי. לְהַחְיוֹת אֶת הָאָרֶץ בָּאתֶם וְלֹא לָקַחַת מֵאֲחֵרִים בָּאתֶם".
"כְּשֶׁתָּבוֹא לָרֶשֶׁת אֶת אֶרֶץ מוֹלָדְתָךָ, לֹא תָּבוֹא אֵלֶיהָ כְּצַר וּכְאוֹיֵב, וּפָקַדְתָּ לְשָׁלוֹם אֶת יוֹשְׁבֵי הָאָרֶץ..."
"...לֹא בְּאֵיבָה וְלֹא בְּמַשְׁטֵמָה תִּבְנֶה אֶת מִשְׁכַּן דּוֹרוֹתֶיךָ, כִּי אִם בְּאַהֲבָה וּבְחֶסֶד וּבִצְדָקָה...".
"...וְאָהַבְתָּ אֶת יוֹשֵׁב הָאָרֶץ, כִּי אַחִיךָ הוּא, עַצְמְךָ וּבְשָׁרְךָ, לֹא תַּעֲלִים עַיִן מִמֶּנּוּ, אֵין הֶבְדֵּל בֵּין עִבְרִי לַעֲרָבִי. לְהַחְיוֹת אֶת הָאָרֶץ הַזּוֹ בָּאתֶם וְלֹא לָקַחַת מֵאֲחֵרִים!!!..."
ר' בנימין, איש העלייה השנייה, היה בין מייסדי כתב העט "המעורר" יחד עם חיים ברנר. תחנתו הראשונה בארץ הייתה פתח תקוה, ובהמשך בין תחנותיו הרבות הוא היה בין מקימי העיר תל אביב ויותר מאוחר העיר בת ים. במסגרת פעילותו במשרד הא"י הוא פעל רבות להקמת כפר עציון בגוש-עציון וכנרת בצפון. חי רוב שנותיו בירושלים. מפועלו נותרה לנו עדות זיכרון זעירה בדמות חדר זיכרון על שמו דווקא בכפר עציון, רחוב קטן בשכונת בית הכרם וסמטה ליד שוק הכרמל בשם "סמטת יהושע התלמי", הנושקת לרחוב נחלת בנימין.
בימים שמעלים בכנסת את חוק המואזין חסר לי קולו של איש תנועת "המזרחי" אחד מדובריה ועורכי פרסומיה, יהושע רדלר-פלדמן, המתייחס באהבה לניגון קולו של המואזין, המגיע אליו עם קולות מוכרים לו מהתפילה ומהחזנות. זאת לצד התייחסותו בכבוד לזכויותיו על הקרקע של הערבי, יליד הארץ הזו.
ר' בנימין מרבה לכתוב את המשפט - "חֻקָּה אַחַת וּמִשְׁפָּט אֶחָד לָעִבְרִי וְלַעֲרָבִי." הקורא בכתביו ובמיוחד בפרסומי התנועה שייסד, תנועת "איחוד" שמטרתה ליצור את הבנה בין יהודים וערבים, ימצא תמהיל ייחודי המשלב את זיהויה התיאולוגי של כנסת ישראל עם עמדה ביקורתית על גילויים קולוניאליים של מדינות אירופיות במזרח התיכון ונגד כל שיתוף פעולה של מוסדות ציוניים עם תופעות הנוגדות את האינטרסים של עמי המזרח התיכון.
הגותו ודרך חייו של ר' בנימין מחייבים אותנו לדרוש איסור מוחלט לפגוע בערבי באמצעות מכבסת מלים של "נפקדים נוכחים". קולו של ר' בנימין חסר היום במחנה הדתי, כשנציגיו נותנים יד למשפח ולא למשפט במתן היתר לאמץ התנסחות אומללה בדבר "אדמות נפקדים נוכחים" לפתרון גזל הקרקעות של הפלשתינים בעמונה. התנסחות של עושק וגזל בחסות המשפט על נפקד, שנאלץ לחיות לעתים כמטחווי עישון סיגריה אחת מאדמתו, ואדמתו נגזלת בחסות המשפח המתפאר בשם משפט.
לצערי, מעטים היו הקולות בציבור הישראלי שתמכו בקול המוסרי של ר' בנימין. היחידים שהביעו עמדה דומה היו רק חברי המפלגה הקומוניסטית בישראל וחוגים שתמכו ב"ברית שלום".
בימים אלו חשוב שנפדה מתהום השכחה את זעקת ר' בנימין: "תנאי הכרחי לחיינו כאן הוא ביצירת יחס טוב ורצוי אל העם היושב בארץ ולא להוסיף על חטא שחטאנו ביחס גרוע לעם היושב בארץ".
אני מתגעגע לרוח הנושבת ממשנתו של ר' בנימין, אותה הוא נשא אל מול אירועים קשים, שהתרחשו בארץ משנת עלייתו לארץ בשנת 1907 ועד מותו ב-1957. הוא ביטא את עמדתו האמיצה גם בעיצומם של האירועים שהתרחשו בתרפ"א, בתרפ"ט, בתרצ"ו-ט וגם במלחמה הקשה בתש"ח.
יהי זכרו ברוך.

תאריך:  22/08/2019   |   עודכן:  22/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חסרה לי היום דמותו של ר' בנימין
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
קיבלנו את רבי סמוטריץ חביבי.
במקום רבי בנימין  |  22/08/19 09:31
2
רבי בנימין חסר לנו
איצ  |  22/08/19 10:07
3
קשקוש
מגיב ותיק  |  22/08/19 16:30
4
מרבי בנימין הגענו לסמוטריץ
ניר..  |  22/08/19 16:38
5
לך איש לא יתגעגע בשל הצחנה
ב.ל  |  22/08/19 16:46
6
זהירות ! הימין הורס בית לאומי ל"ת
ניר....  |  22/08/19 16:47
7
חסר לנו היום ר' בנימין
רינה ע..  |  22/08/19 17:02
8
חסרה דמותו של רבי בנימין ל"ת
נעמי ש.  |  22/08/19 19:04
9
שבת שלום ושקטה  ל"ת
שבת שלום.  |  23/08/19 10:13
10
אחרי שקראתי את דבריך,ברור לי
פלא יועץ  |  23/08/19 12:11
 
- השנאה מעבירה את פלא יועץ על דע
שבת שלום.לפלא יוע  |  23/08/19 13:22
 
- בדיוק כך
מגיב ותיק  |  23/08/19 17:00
 
- אוליות של. פלא יועץ ומגיב ותיק
לא לאוויליות  |  24/08/19 09:27
 
- כרגיל אצל השמאל עכור הדעת,
פלא יועץ  |  2/09/19 11:50
11
ר' בנימין חסר לנו
אורנה ב  |  26/08/19 07:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גלבוע
גנץ שטח את תפיסתו לגבי החמאס וההרתעה. עצוב. הצגה של פוליטיקאי מצוי ולא של רמטכ"ל לשעבר
אליקים העצני
אם ניזכר איך קם המפעל האדיר הזה מלכתחילה ונמצא בתוכנו את תעצומות הנפש להתגבר על האשליה ששלטון ישראל ביו"ש כבר נעשה 'בלתי הפיך', האמת שלנו סופה לגבור כפי שגברה גם בימיהם הרעים של פרס, אולמרט ודומיהם, מימין ומשמאל
אלי אלון
בגן בלומפילד בירושלים, מול גן הפעמון ממוקמת, נחבאת מעט בין עצי הגן - אנדרטת יד זיכרון, "שלהבת עציוני", פרי תכנונו של הפסל גדעון גרץ, שהוקמה לכבודם של לוחמי חטיבת עציוני (חטיבה 6) שלחמה בירושלים וסביבותיה במלחמת העצמאות ואיבדה למעלה מ-570 מלוחמיה
אבי ברוכמן
הן במשטרה והן בשרות בתי הסוהר מוכרת התופעה של ניסיונות אבדניים, כמו, פגיעה עצמית חיתוך ורידים או דיבור על מוות. מקרים אלו אינם מסכנים חיים בדרך כלל אלא כוונתם לאותת שמשהו לא בסדר. מקרים כאלה כמובן מהווים נורות אזהרה לגורמים השונים על התאבדות העלולה לקרות
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס פיטר את כל יועציו והורה לראש הממשלה לשעבר ראמי חמדאללה ולשרי ממשלתו להחזיר את תוספות השכר החריגות שקיבלו. גורמים ברש"פ אומרים כי הצעד ננקט בגלל המשבר הכספי הקשה של הרש"פ ומתוך רצון של מחמוד עבאס לשפר את תדמיתו ברחוב הפלשתיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il