X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שאלתי את עצמי מה זה כל עולם הייעוץ האסטרטגי הניתן לפוליטיקאים, והמסקנות לא משהו, בכלל לא משהו
▪  ▪  ▪
גנץ. העבד של יועציו [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]

ייעוץ אסטרטגי מוגדר בוויקיפדיה כך: ייעוץ אסטרטגי (לעיתים גם ייעוץ מנהלים) הוא שירות הניתן לחברות ולארגונים על-מנת לסייע להם לעצב את האסטרטגיה ולהתאים את עצמם לתנאי השוק והסביבה המשתנים. ייעוץ אסטרטגי נדרש לרוב כאשר הארגון עומד מול שינוי בסיסי בסביבת הפעולה, כאשר יש רצון להתרחב לשווקים או למוצרים חדשים, או לנוכח משבר מתהווה.
ומה בין זה ובין מנהיגות? כלום, ממש כלום. כי בניגוד לחברות ולארגונים המתאימים עצמם לתנאי שוק, מנהיגים אמיתיים באים עם חזון ועם מטרה ברורה להתאים את תנאי השוק אליהם. אז מה עושים היועצים האסטרטגיים בפוליטיקה? כי הרי את האסטרטגיה מביא המנהיג, הקברניט מהבית, ואם הוא זקוק ליועצים לשם כך אז אוי לו ואוי לנו.
מנהיג אינו זקוק ליעוץ אסטרטגי, הוא זקוק ליעוץ טקטי, יעוץ שיעזור לו להוציא את האסטרטגיה עמה הוא בא אל הפועל. אז מה עושים כל כך הרבה יועצים אסטרטגים בסביבת מנהיגי הנפלגות? לכך נתתי שתי תשובות:
1. כאשר הם עוזרים, הם אינם יועצים אסטרטגים, הם יועצים טקטיים.
2. כאשר אינם עוזרים הם סתם עושים כסף, עושים הרבה כסף על חשבון משלם המיסים הישראלי כי עיקר כספי המפלגות בא מתקציב המדינה.
בואו נשווה בין בני גנץ לבין בנימין נתניהו. גנץ הוא יציר כפיהם של היועצים. אסור לו לפתוח את הפה מול הטלוויזיה או הרדיו ללא דף המסרים שהם כותבים לו פן יתבלבל, פן יגמגם או חלילה יאמר דברים הפוכים לאלה שכותבים אותם יועצים אסטרטגים בהודעות המפלגה לעיתונות.
גנץ הוא העבד של יועציו, הם האסטרטגים והוא הפרזנטור שלהם. לפיד היה לפחות פרזנטור טוב וגנץ, אללי, פרזנטור אומלל.
לעומתו, נתניהו, בלי כל קשר לתכונות אלו או אחרות, הוא אסטרטג. ולכן אין לו יועצים אסטרטגיים. יש לו חבורת צעירים השותה את האסטרטגיה שלו לדם, ומפעילה את הראש והידיים על-מנת לתרגם את האסטרטגיה הזו לשפת המעש, תוך שימוש במגוון כלים בהם מתמחים היועצים. יועצים טקטיים.
גנץ ידידי החביב, אתה לא במגרש הנכון. במגרש הפוליטי מכסחים רגליים והשופט לא שורק. ואם הוא שורק אז זה רק על-מנת להוציא את המסכן על אלונקה, תוך שהוא גם מקבל כרטיס אדום. אין חוקים במגרש הזה ואין גם רחמים, אלה הכללים חביבי, אלה הכללים.
כשם שיועץ משפטי לא זקוק ליועץ משפטי, אלא אם הוא גמר את הקריירה, וכמו שגורר אינו זקוק לגורר אלא עם שפך מנוע, מנהיג בתחילת דרכו הפוליטית אינו זקוק ליועצים אסטרטגיים. ואם הוא זקוק כאמור אז אוי לו ואוי לנו.

תאריך:  27/08/2019   |   עודכן:  27/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יעוץ אסטרטגי - גנץ צריך, נתניהו לא צריך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם דורי
את שאמר בראיון שזכה לקדימונים כאילו מדובר היה באירוע פוליטי דרמטי ולא בגילוח שפם בן 47 שנים, חזר ואמר וחזר והצהיר בשבועות האחרונים יותר מפעם אחת
משה נסטלבאום
טור דעה אישית בשלישי ובשישי שלא דופק חשבון    שפם על מזבח הפוליטיקה. האם הסרת השפם תמנע מעמיר פרץ להתרסק בבחירות?    איך הבובות והדחלילים שממנה קובלנץ לתפקידים בכירים בתאגיד מסבכים אותו    סיפור התרת העגונה שפרסם הרב הראשי התברר כבלון אוויר חם    ועל היתרון של מלון "למפל" בת"א של שנות השישים על פני אחרים
ד"ר שלמה פרלה
מה תפקידו של המורה בעידן הדיגיטל והמרשתת והעידכונון והתמונתון, והצייצן והרחפן? עידן שבו הינף אצבע ממטיר גשם של ידע? ובכן, המורה לא יורה אלא ינחה    אנו בעידן של "למידה משמעותית", כלומר התלמיד יחקור וילקט ידע ממרחבי ענני הדיגיטל, יעשה "העתק" וגם "הדבק" ויעטר במצגת
אורנה ליברמן
טלי נתיב עירוני, מחברת הספר "אחר-הצהריים של החיים", שואפת לצאת זקופה כעץ חסון ונאהבת כילדה שהייתה פעם, לא חבולה ולא מוכה    מסרים חשובים ומועילים לגילאים המבוגרים נמצאים בו
מנחם רהט
המחתרת המשפטית אינה מעיזה לפגוע במסורת הבדואית המתנגדת לאירועים מעורבים, ולא מנסה 'לחנך מחדש' את הבדואים, שמזהירים כי יהיה 'אוי ואבוי' אם יכפו עליהם פגיעה במסורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il