X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פריט מיוחד הוא ספר קב הישר מהמאה - 18 (1750) בכתב יד עם כריכת עור מהודרת מאת הגאון ר' צבי הירש קיידנובר
▪  ▪  ▪
פריט מיוחד [צילום: בית המכירות מינט]
[צילום: בית המכירות מינט]

[צילום: בית המכירות מינט]

בית המכירות "מינט - mint" הוקם במטרה להנגיש לתחום האספנות פריטים מיוחדים. הוא מציע פריטי וינטאג', עתיקות ופרטי אספנות במגוון תחומים. הוא מציע שטרות ומטבעות, מדליות ואסימונים, מסמכים וניירת, יודאיקה, תולדות העם היהודי וארץ ישראל, כתבי יד, כתבי קודש וחפצי קודש, אומנות ועוד.
במכירה הקרובה ביום רביעי, 4.9.19, 20:00 ברחוב רפפורט 5 בפתח תקוה יוצעו למכירה שטרות, מטבעות ומדליות, פרטי אספנות, וינטאג', ציונות, מסמכים וניירת, כתבי יד ומכתבי רבנים, יודאיקה ועוד.
כך למשל ישנו מכתב מיוחד ומרגש שנשלח בזמן מלחמת המפרץ מלשכת האדמו"ר מצאנז לראש עירית בני ברק הרב משה אירנשטיין שבו הוא מודה לו על השגת מסכת אב"כ. הוא כתוב וחתום ע"י המשב"ק הרב חיים דייטש.
מוצע למכירה גם באותו נושא מכתב עם תשובה הלכתית שנשלח בזמן מלחמת המפרץ מאת הרב משה לנדא רב אב"ד בני ברק לראש עירית בני ברק הרב משה ארנשטיין בעניין גילוח זקן בשביל מסכות הגז. המכתב מתאריך כט' בטבת תשנ"א.
פריט מיוחד הוא ספר קב הישר מהמאה - 18 (1750) בכתב יד עם כריכת עור מהודרת מאת הגאון ר' צבי הירש קיידנובר. הוא נולד בשנת תט"ז (1655) ונפטר בשנת תע"ב (1712). הספר הוא אחד מספרי המוסר החשובים שראה אור בעשרות מהדורות.
ר' צבי הירש נולד בוילנה וחי בצעירותו בקרקוב, לשם עבר אביו עקב גזירות ת"ח-ת"ט בהן רצחו הקוזאקים את שתי אחיותיו. לאחר מכן עבר עם אביו למיקולוב (ניקלשבורג) אשר במוראביה בשנת 1659 ולאחר מכן לגלוגאו (שלזיה) ולפיורדא (גרמניה). הוא למד אצל ר' יוסף יודיל (רבה של מינסק ואב"ד דובנא). הוא מחבר ספר המוסר יסוד יוסף שמבוסס על קבלת האר"י, לאחר מכן שב ר' צבי הירש לווילנה שם הוא עסק במסחר והיה לאחד מנכבדי הקהילה.
עקב עלילה שקרית ונבזית הוא נכלא עם בנו בסלוצק לזמן קצר ולאחר מכן עבר לפרנקפורט. שם הוא כיהן ברבנות ושם כתב את ספרו החשוב "קב הישר", שהוא עיבוד ספרו של רבו " יסוד יוסף". הספר נדפס לראשונה בפרנקפורט ב - 1706. הרב צבי קאיידנובר הכין לספרו מהדורה דו לשונית בעברית וביידיש. ספר זה נכתב בכתב יד בשנת 1750 לאחר מותו.
כמו-כן ישנה גם גלויה משנת תשי"ז, חידושי תורה בכתב יד קודשו וחתימת הרב שמואל יאלוב אל הרב ישראל פורת. הגלוי עוסקת בסוגיה האם גר יכול לשמש כדיין בבית דין כדי לגייר גוי? הרב שמואל יאלוב-הוא מגדולי רבני סירקיוז בניו-יורק ומחבר הספר שלמי שמואל. הרב ישראל פורת היה תלמיד חכם ירושלמי מתלמידי הראי"ה קוק, הרב האשכנזי היחיד שהוצע אי-פעם לכהן במשרת החכם באשי. הוא כיהן במשך כחמישים שנה כרב מרכזי בקליבלנד אוהיו. מחבר הספר מבוא התלמוד ועוד.
בנוסף פריט מרתק שמוצע למכירה הם 14 דפים של שיעורי תורה בכתב ידו של הרב החכם רבי יחיאל מאנטעל זצ"ל. ר' יחיאל מאנטעל נולד לאביו ר' ישראל בח"י חשון שמת תרמ"ב בהונגריה. הוא למד אצל גדולי ארצו ר' זאב גאלדבערגער, ר' יחזקאל פאנעט מדעעש ור' שמואל גלאזנער מקלויזענבורג. נסמך להוראה על-ידי הגאונים ר' צבי קינסטליכער אב"ד הרמענשטאט וסעבען ור' שלום קרויס אב"ד לעגעניע.

תאריך:  28/08/2019   |   עודכן:  28/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשהאדמו"ר מצאנז הודה על השגת מסכת האב"כ במלחמת המפרץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון הכהן
הפיגוע הרצחני במעיין דני משקף מאבק מתמשך על שליטה בטריטוריה בו נהנים הפלשתינים מזה עשרות שנים מראיה נכוחה יותר של תכלית מאבקם: צמצום ההתיישבות היהודית במדינת ישראל וביו"ש ל"תחום מושב" עירוני מקובע ומוגבל
מרדכי ליפמן
תהליך הבחירות, במיוחד עצם מעשה הטלת הפתק בקלפי, הוא ממהותה הבסיסית ביותר של הדמוקרטיה    כאן לא מתפלספים, כאן מטילים את הפתק וקובעים בפועל מי ינהל את המדינה ואיך אותו נבחר ינהל אותה    זיוף, במיוחד במקום כזה, הוא בבחינת צלם בהיכל    האם לכך תתן ועדת הבחירות המרכזית את אישורה?
חנינא פורת
התמודדות בין הצבא, הממשלה, הקק"ל, והשמאל על גיבוש התוכנית ליישוב הבדואים בנגב    הבדואים דורשים "זכות חזקה" על הקרקעות הנטושות
יוסי אחימאיר
90 שנה מאז טבח חברון, והשנאה הרוחשת סביב לעם היהודי ולמדינתו לא פגה    שוב ושוב מנסים הערבים לבצע עוד תרפ"טים    אפשר לטפח חלומות על שלום, אפשר להמשיך במאמצי שלום, אבל המציאות הקשה טופחת על פנינו
אפרים הלפרין
רשימת כחול לבן היא צבועה כצבעי הקשת, אז מדוע קוראים לה כחול לבן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il