X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אירן הפכה את עירק למחסן גדול של רקטות וטילים נגד ישראל, התקיפות האחרונות בעירק המיוחסות לישראל גורמות לממשלת עירק לנקוט צעדי מגננה גורמי מודיעין מערביים מעריכים כי התקיפות הישראליות בעירק ימשכו מכיוון שאירן נחושה להשתמש בה כפלטפורמה להעברת נשק לסוריה ולחיזבאללה
▪  ▪  ▪
עירק [צילום: נביל אל-ג'וראני, AP]

ההתקפות האחרונות על בסיסי המליציות השיעיות בעירק הנאמנות לאירן והשמדת הרקטות והטילים שאוחסנו במחנות אלה גורמות לדאגה רבה בקרב ההנהגה העירקית. ההערכה בדרג קבלת ההחלטות העירקי היא שעירק תהיה בלב ליבו של המאבק האלים בין אירן לישראל ותהפוך לחזית לחימה פעילה בין שתיהן, בדיוק כמו סוריה.
למעשה, אירן הפכה את עירק למחסן נשק גדול שבו היא מאחסנת רקטות וטילים לקראת העברתם לסוריה ולחיזבאללה בלבנון, על הרקע הזה צפוי שישראל תמשיך בהתקפות על המקומות שבהם מאוחסנים הטילים האירנים כדי להשמידם.
על הקרע הזה החליטה ממשלת עירק לנקוט בשורה של צעדים הגנתיים לקראת ההסלמה הצפויה בשטחה:
א.הטלת מגבלות על טיסות במרחב האווירי העירקי, כל טיסה מחייבת את אישורו של ראש הממשלה עאדל עבד אלמהדי. ארה"ב מתנגדת לצעד הזה מכיוון שהיא משתמשת באופן תכוף במרחב האווירי העירקי לתקיפת מטרות של דאעש.
ב. מאמצים בהולים לרכישת מערכות הגנה אווירית מכיוון שעירק פרוצה מבחינת יכולת ההגנה האווירית שלה. הוגשו שורה של המלצות לראש הממשלה עאדל עבד אלמהדי לרכישת מערכות הגנה אווירית, אולם, בעירק יש הטוענים כי מדובר במכשול קשה מכיוון במסגרת ההסכם האסטרטגי עם ארה"ב היא מחויבת לרכוש מערכות "פטריוט" אמריקניות.
ראש הממשלה העירקי עאדל עבד אלמהדי מתעניין ברכישת מערכות הגנה אווירית מרוסיה או מאירן בהקדם האפשרי, בין היתר מדובר במערכת 400-S הרוסית או במערכת "ח'ראדד" האירנית". כמה מליציות פרו אירניות כמו "גדודי חיזבאללה", "סייד אלשוהדא"ו "אלנג'באא" מתעניינות בהצטיידות בטילי נ"מ מאירן כדי להגן על מחנותיהם.
ג. עירק מתכוונת להציב מערכות התראה מוקדמת בגבולות שלה עם סוריה וירדן כדי לאתר חדירת מטוסים ישראלים.
ד. העברת מחנות, מחסנים וטילים של המליציות השיעיות הפרו אירניות לאתרים חלופים. ראש ממשלת עירק החליט להרחיק את המחנות והמחסנים האלה הרחק מהערים, לפחות למרחק של 20 ק"מ.
שינוי המחנות והמחסנים כבר החל לפני כמה ימים, גורם צבאי עירקי מסר לעיתון "אלערבי אלג'דיד" ב-23 באוגוסט כי 3 מחנות של המליציות החמושות כבר פונו, הטילים שהיו בהם יאוחסנו באתרים החלופיים מתחת לאדמה על-פי הקריטריונים הצבאיים, העברת המחנות נעשית בלילה בדרכים העוברות באזורים מיוערים כדי להקשות על גילוי המחנות החדשים באמצעות לוויני ריגול.
על-פי גורמים זרים, ישראל תקפה בחודש האחרון לפחות 4 פעמים את מחנות המליציות השיעיות הפרו אירניות בעירק שבהם היו מאוחסנים טילים ורקטות אירניים המיודעים לסוריה וחיזבאללה בלבנון. בין היתר הותקפו המחנות "אמרלי", "אשרף", "צקר" ו"בלד" ונגרמו בהן אבידות כבדות.
על-פי מקורות אמריקנים, שר החוץ מייק פומפיאו שביקר בעירק בחודש מאי האחרון הזהיר את ראש ממשלת עירק בעניין הטילים האירניים ארוכי הטווח שמוצבים בשטחו ומאיימים על מדינת ישראל, מדובר בטילי "זילזאל" או "פאתח" שטווח הפעולה שלהם נע בין 200 ל-700 ק"מ.
כפי הנראה, ידה הארוכה של ישראל, המתבססת על מודיעין מדויק ויכולת אווירית מצויינת באמצעות מטוסי החמקן מסוג 35-F הגיעה למחסנים הנכונים במחנות המליציות הפרו אירניות בעירק והכתה בהן קשות.
עירק פרוצה מבחינת היכולת שלה להגנה אווירית יעילה, אירן איננה מתכוונת לוותר ותמשיך לאחסן טילים במחסני המליציות הנאמנות לה בעירק, למרות הצעדים החדשים שנקטה ממשלת עירק להתגונן מפני התקיפות הישראליות סביר להניח שהתקיפות ימשכו בהתבסס על מודיעין מדויק, ישראל לא תאפשר את הפיכתה של עירק לבסיס לוגיסטי של טילים נגדה.

תאריך:  28/08/2019   |   עודכן:  28/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
עת להכריע - הכרעות היסטוריות דרושות לעת הזו בשני נושאים: גבולות קבועים וסופיים, ומרכיבי דוקטרינת הביטחון הלאומי (בט"ל), לאור הדינמיקה הגיאו-פוליטית האזורית    באין פרטנר להסדרים מדיניים אמינים, דרושה הכרעה חד-צדדית, מושתתת על שקילת יחסי הגומלין הקריטיים בין שתי ההחלטות
משה ניסנבוים
פריט מיוחד הוא ספר קב הישר מהמאה - 18 (1750) בכתב יד עם כריכת עור מהודרת מאת הגאון ר' צבי הירש קיידנובר
גרשון הכהן
הפיגוע הרצחני במעיין דני משקף מאבק מתמשך על שליטה בטריטוריה בו נהנים הפלשתינים מזה עשרות שנים מראיה נכוחה יותר של תכלית מאבקם: צמצום ההתיישבות היהודית במדינת ישראל וביו"ש ל"תחום מושב" עירוני מקובע ומוגבל
מרדכי ליפמן
תהליך הבחירות, במיוחד עצם מעשה הטלת הפתק בקלפי, הוא ממהותה הבסיסית ביותר של הדמוקרטיה    כאן לא מתפלספים, כאן מטילים את הפתק וקובעים בפועל מי ינהל את המדינה ואיך אותו נבחר ינהל אותה    זיוף, במיוחד במקום כזה, הוא בבחינת צלם בהיכל    האם לכך תתן ועדת הבחירות המרכזית את אישורה?
חנינא פורת
התמודדות בין הצבא, הממשלה, הקק"ל, והשמאל על גיבוש התוכנית ליישוב הבדואים בנגב    הבדואים דורשים "זכות חזקה" על הקרקעות הנטושות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il