X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קריאה בספר השירים "הרואין" שושנה שחיה במציאות ושושנה החיה בתוך הווירטואליה ושתיהן מענגות אך זו הווירטואלית נאלצת להמתין עד שמושא אהבתה הווירטואלי יכתוב
▪  ▪  ▪
מציאות וירטואלית [צילום: חיים צח/פלאש 90]

הרואין הוא סם משכך כאבים. מרבית השימוש בו נעשה למטרות בילוי והנאה, עקב תחושת האופוריה החזקה שהוא מסוגל לגרום. סיכון לתלות גבוה מאוד (מתוך ויקיפדיה).
שמו של ספר השירים הרואין מרמז כי מדובר בסם. האם המשוררת משתמשת? מכורה? בשיר הפותח המשוררת מספרת על חלום שחלמה.
"חָלַמְתִּי עָלֶיךָ וְהָיִיתָ כָּל כָּךְ בָּרוּר/עָבַרְתִּי גְּדֵרוֹת לְהַגִּיעַ אֵלֶיךָ/פָּנֶיךָ הַטּוֹבוֹת הִזְמִינוּ אוֹתִי לָאַהֲבָה/חָלַמְתִּי עָלֶיךָ/מְאַהֵב מִן הַחֲלוֹמוֹת" (חלום ראשון, עמוד 7).
בשיר השני המשוררת מספרת על התאהבות.
"בַּחֹם שֶׁל חֹדֶשׁ מַאי הַהֲפַכְפַּךְ/הִתְאַהַבְתִּי בְּגֶבֶר/אִישׁ לְלֹא פָּנִים/ אִישׁ מָלֵא רוּחַ/" (חלום שני, עמוד 8). אנו מבינים שמדובר בהתאהבות לגבר איתו היא מקיימת קשר וירטואלי.
לאורך כל הספר המשוררת מובילה את הקורא שלב אחר שלב ומתארת את התהליכים הפיזיים והנפשיים אותם היא עוברת במהלך ההתמכרות.
מהי למעשה התמכרות?
התמכרות היא שימוש חוזר בכמויות הולכות וגדלות של חומר או התנהגות הגורמים הנאה, אשר מביאים את המשתמש בהם למצב שבו מניעה של שימוש גורמת למצוקה ולדחף להשתמש שוב. כלומר, זהו מצב של תלות נרכשת פסיכולוגית וגופנית, בחומר או בפעילות כלשהם (מתוך ויקיפדיה).
בשיר "חוקי המשיכה" בעמוד 14 מתוארת עוצמת המשיכה. זו כבר אינה הכרות בלבד אלא כפי שמתואר בשורה הפותחת:
"כִּשְׁנֵי מַגְנֵטִים עֲצוּמִים/נִמְשַׁכְנוּ, זֶה אֶל זוֹ/."
בשיר פיצול (עמוד 17) המשוררת מעידה כי היא מתפצלת לשתיים. "וּבַלֵּילוֹת אֲנִי מִתְפַּצֶּלֶת/לִשְׁתֵּי שוֹשָׁנוֹת/אַחַת כָּאן וְאַחַת שָׁם/תָּמִיד מְעַנֶּגֶת".
שושנה שחיה במציאות ושושנה החיה בתוך הווירטואליה ושתיהן מענגות אך זו הווירטואלית נאלצת להמתין עד שמושא אהבתה הווירטואלי יכתוב. אין מגע פיזי, רק הדמיון מכתיב את המציאות שהרי ההתאהבות הזו מתרחשת באמצעות מקלדת ועל צג המחשב. ההמתנה לבואו הינה חלק בלתי נפרד מן ההתמכרות.
המשוררת מתארת משיכה עזה ואינה חוסכת בפרטים, לדוגמא: "כְּשֶׁאַתָּה מוֹשֵׁךְ אוֹתִי לְמַעְלָה/אֲנִי רוֹאָה כּוֹכָבִים בְּאוֹר הַיּוֹם" (התמכרות עמוד 20).
ובהתמכרות כמו בכל התמכרות תוך כדי קריאה בספר אנו נחשפים לקשיים שהיא מביאה עימה: האם המשיכה היא גופנית בלבד או קיימת התאהבות? "וְאַתָּה, הַאִם לִבְּךָ בּוֹעֵר/אוֹ רַק אֶצְבְּעוֹתֶיךָ עַל המקלדת?" (עמוד 22).
בשיר "תחזיר אותי" המשוררת מבקשת לחזור אל המציאות שהכירה לפני ההתמכרות. "וַאֲנִי רוֹצָה שֶׁתֵּלֵךְ/שֶׁלֹּא אֶרְאֶה אוֹתְךָ/שֶׁאֶחֱזֹר לְמִי שֶׁהָיִיתִי לְפָנַיִךְ./" (עמוד 40). שוב ושוב היא מבקשת אחר אהובה הווירטואלי.
לאורך כל הספר אנו עדים לקטבים בינהם המשוררת מיטלטלת. מחד התאווה הטוטלית המתמסרת והרצון למימושה ומאידך הרצון לשלוט בעצמה ולהחזיר לידיה את המושכות. זוהי שירה חשופה ואמיצה של אישה שמודעת למיניותה, קשובה לעצמה, ומוכנה לצאת להרפתקה לא רק כמי שחוותה התמכרות אלא לקחת איתה את הקוראים ולהוביל אותם אל מכמניה.

הרואין/שושנה ויג. הוצאת פיוטית.
תאריך:  12/09/2019   |   עודכן:  12/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - כבוד, הנאה בשוק, למרות הסכנה, חוסל והיתר רשמי לרמאות    שבת שלום
עו"ד אברהם פכטר
הרצים לבחירות נכנסים לאצטדיון להקפה האחרונה, והמצלמות יקבעו מי המנצח    הקמפיין שלפני הבחירות - מוציאים מהמתחרים את כל האלמנטים הקיצוניים והרעים שיש בהם ושיש במועמדים    השנאה הנוטפת מחלק מהמתחרים לראש הממשלה עוברת קווים לאורך ולרוחב ובכל הצבעים
איתן קלינסקי
ההיסטריה של בנימין נתניהו, המתכננת לנו יום של פרובקציות אלימות ליד הקלפיות ביום הבחירות, מוסיפה לנו לפני הבחירות תכנים של שיח הנגוע באנטישמיות וביצירת דפוסי דה-לגיטמיציה של חמישית מהאוכלוסייה של מדינת ישראל
אלי אלון
בית העלמין היהודי בחברון הנמצא באזור תל רומיידה הוא בית עלמין עתיק בן אלפי שנים המשמש כיום כבית עלמין פעיל
ארי בוסל
השגרירה מרסלה סלריו יכולה להתגאות בהישג הבא: זו הפעם השנייה ב-133 שנים שאישה מכהנת כדיפלומטית הבכירה ביותר של מקסיקו בחוף המערבי, וודאי שיש דברים בגו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il