X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תשובות לשאלות: מהי דמוקרטיה, מה משיבים למי שלא רוצה להצטרף לממשלה בראשות נתניהו, איך מתמודדים מול ליברמן, מי אשם בהצלחת הרשימה הערבית, מי אשם בפיצול של עצמה יהודית מימינה, האם עצמה יהודית מנעה ממשלת ימין, ומי ניצח בבחירות
▪  ▪  ▪
גנץ ונתניהו. מי ניצח? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שאלה: מהי דמוקרטיה?
תשובה: דמוקרטיה היא מערכת פוליטית שבה ראש מפלגה קטנה יכול לקבוע מי יהיה ראש הממשלה ולהוביל לבחירות חדשות 3 פעמים ברציפות (אולי גם 4).
דמוקרטיה היא גם שיטת בחירות שבה רבים מהציבור מעדיפים מפלגה מסוימת אחת אך מצביעים למפלגה אחרת בגלל חשבונות פוליטיים כאלה ואחרים. דמוקרטיה היא גם שיטה שבה רוב הציבור יכול להעדיף ראש ממשלה אחד ובכל זאת לקבל ראש ממשלה אחר. ראו בחירות 92 וגם את מאמרו של יואב יצחק על הבחירות האחרונות: "תורת המספרים הנכונים".
הגיע הזמן לחזור לבחירה ישירה של ראש הממשלה הנהוגה בשני פתקים. שיטה זו תוריד את התלות בנשיא שרבים מהציבור חוששים ממנו ולא בוטחים בו, שיטה זו גם תמנע שתיית קולות ותאפשר לכל אחד להצביע על-פי צו מצפונו והכי חשוב - שיטה זו תבטיח שרצון העם יקבע באופן מיידי את זהות ראש הממשלה ולא טריקים פוליטיים של מועמד יצירתי המסתיימים לאחר כמה שבועות מתישים ומורטי עצבים. שיטה זו תאפשר גם לתומכי המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה להשתתף בהכרעת זהותו של ראש הממשלה ומבחינה דמוקרטית זה הכי הוגן, הכי צודק והכי נכון.
שאלה: מה אומרים לעמיר פרץ שמתנגד להצטרף לקואליציה בראשות נתניהו?
תשובה: מירי רגב אפשר?
שאלה: איך מתמודדים עם דרישת כחול לבן לקואליציה ללא נתניהו?
תשובה: דורשים במקביל קואליציה ללא לפיד וגנץ.
שאלה: איך מתמודדים עם ליברמן ששואף לקואליציה עם הליכוד וכחול לבן בלבד?
תשובה: מי צריך אותו? הליכוד וכחול לבן יכולים להרכיב קואליציה יציבה גם בלעדיו. אם נתניהו יהיה מספיק עקשן ולא יוותר על שותפיו הטבעיים, אז ליברמן גם יישב באופוזיציה וגם יראה משם את אותה הקואליציה שנגדה הוא נלחם בתוספת מפלגת כחול לבן או מפלגת העבודה.
שאלה: ליברמן מאשים את נתניהו בהצלחת הרשימה הערבית. האם הוא צודק?
תשובה: קל להיות חכם אחרי מעשה, מי שלא הזהיר את נתניהו שזה מה שיקרה, שלא יבוא אליו בטענות אחרי שזה קורה. חוץ מזה, אולי הרשימה הערבית הצליחה דווקא בגלל הבחירות החוזרות שליברמן כפה על כולם? או אולי הרשימה הערבית הצליחה דווקא בגלל שליברמן התנגד לחוק המצלמות וזה מה שאפשר לתעשיית הזיופים לפרוח?
שאלה: מי אשם בפיצול של עצמה יהודית מימינה?
תשובה: אם ראשי ימינה היו מקבלים על עצמם את מה שהם הציעו ל"עצמה יהודית", (מקום אחד בעשירייה ועוד לקראת סופה - אי-שם על גבול המקומות הריאליים לכנסת) ונותנים ל"עצמה יהודית" את מה שהמפלגה שלהם קיבלה הפיצול לא היה מתרחש. מי קבע שרק צד אחד צריך להתפשר ועוד בצורה כזו מעליבה כשכל אחת מהמפלגות מכניסה פנימה לפחות 2 מועמדים באופן ודאי לפני שעצמה יהודית מקבלת ייצוג שספק אם מקומו ריאלי? ימינה לא רצתה את עצמה יהודית.
אם עצמה יהודית הייתה רצויה היו מעניקים לבן גביר אפילו את המקום השני ישר אחרי איילת שקד למרות שהוא לא דרש את זה (הרי בן גביר שווה יותר ממנדט אחד ולכן הצבתו במקום ריאלי אינו בא על חשבון אף אחד אחר כי הוא מביא איתו את המנדט הזה ואפילו יותר). שימו לב שבימינה ויתרו גם על פייגלין למרות שגם הוא היה שווה יותר ממנדט (עוד לפני שפייגלין הגיע להסכמים עם נתניהו שניסה למזער את הנזקים). תחושת האופוריה שהימין בטוח מנצח השפיעה על ראשי ימינה לרעה.
שאלה: איך מענישים את עצמה יהודית שבגללה הימין נכשל?
תשובה: שני המנדטים של עצמה יהודית לא היו מסייעים לגוש הימין להגיע ל-61 גם אם הם לא היו מתבזבזים. עצמה יהודית טענה לאורך כל הדרך שבלעדיה אין קואליציה והיא צדקה בכך למרות שהמציאות הוכיחה בסופו של דבר שגם אם עצמה יהודית הייתה בפנים, זה לא היה מספיק. הגיע הזמן שגוש הימין ייקח אחריות על כישלונו ולא יטיל אשמה על האחרים.
אם בימין מובילים מדיניות של ממשלת מרכז (לא מכריעים את החמאס ונוהגים בסלחנות לטרור העפיפונים וכו'), הם לא יכולים לבוא אחר כך בטענות שבורחים מהם לטובת מפלגת מרכז אחרת (למרות שכחול לבן היא מפלגת שמאל שרק מתחפשת למפלגת מרכז).
שאלה: מי ניצח בבחירות?
תשובה: תלוי את מי שואלים. הצנועים יותר יודו שמדובר בתיקו אך הכל תלוי גם בזווית שממנה בוחנים את המצב. כחול לבן רצה עם הסיסמה: "ממשלת אחדות חילונית" כך שלתיקו הזה הם כיוונו מראש ואף בנו עליו קמפיין ולכן ניתן לומר שהניצחון הוא שלהם, אך מצד שני בליכוד לא אמרו עדיין את המילה האחרונה.
מה שבטוח הוא, שאם ליברמן לא יצטרף לממשלת ימין (ויש עוד סיכוי שהוא ירד מהעץ של ממשלת האחדות) אז הניצחון יהיה בעיקר של בג"ץ והרשימה הערבית. בג"ץ יינצל סופית מפסקת ההתגברות (וזה יהיה טוב גם לשמאל) והרשימה הערבית תוכל להמשיך להתמודד בבחירות הבאות כי בג"ץ שניצל, ימשיך לאפשר להם את זה. האם זה מה שליברמן רצה?
הבחירות בקלפיות הסתיימו אך הקרב עדיין לא תם ומוקדם עדיין לקבוע מי המנצח. מה שבטוח הוא שאיש לא ניצח כפי שהוא קיווה לנצח.

תאריך:  25/09/2019   |   עודכן:  25/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחירות 2019 ב' שו"ת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הבה נלקקה
ארי כספי  |  25/09/19 17:12
2
שנער מצא את "האשם"
שלמה המגיב  |  25/09/19 18:22
3
ליברמן שוב הביתה!!!
אקטואלי  |  26/09/19 10:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
מאיר אינדור
אם ב-2015 ליברמן תקף 11 עיתונאים, עם שמותיהם, שלטענתו ביצעו נגדו ציד מכשפות באמצעות אמצעי התקשורת. והם השיבו לו בחריפות, הרי כל זה נמחק מרגע חציית הקווים ושקט מופלא השתרר לאורך הקווים. כך איפה זורע השמאל את החשש בכל פוליטיקאי מהימין
עידן יוסף
הליכוד עלה ל-32 מושבים על חשבון יהדות התורה שירדה ל-7    בשש קלפיות במגזר הערבי נמצאו ראיות מנהליות ממשיות למעשי זיוף    ועדת הבחירות תעביר ממצאיה ליועץ המשפטי לממשלה ולמ"מ המפכ"ל, כדי שיבדקו האם לפתוח בחקירה פלילית
עידן יוסף
בני גנץ לא פוסל ישיבה תחת נתניהו במסגרת רוטציה, תמורת הארכת כהונתו    בכחול לבן מכחישים    דרעי מאשר: נתניהו הסכים לרוטציה
איציק וולף
במשא-ומתן בין הליכוד לכחול לבן הציע השר לוין ליורם טורבוביץ חלוקה שווה של השרים - 16 לכחול לבן ו-16 לליכוד ולשותפותיה לגוש הימין    יו"ר כחול לבן הודיע שמפלגתו לא תוותר על עקרונותיה ולא תוותר על שותפיה לדרך האידיאולוגית
איציק וולף
לנוכח המגעים בין הליכוד לבין כחול לבן מעריכים גורמים פוליטיים כי הנשיא לא יזדרז לתת מנדט להרכבת הממשלה מייד לאחר שיקבל מחר את התוצאות הרשמיות של הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il