X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
התדמית של תעשיית התיירות היא שמדובר בענף שפחות משקיע בטכנולוגיה - אלא שרבים בו מעוניינים לשנות את התמונה עכשיו הגיע תורן של הספקיות, בין אם הן חברות גדולות או סטארט-אפים, להרים את הכפפה
▪  ▪  ▪
טסים לבד [צילום: אתר תומס קוק]
מסע ארוך
בכנס התיירות הדיגיטלית, בארגון אנשים ומחשבים, ובשותפות עם התאחדות משרדי הנסיעות והתאחדות בתי המלון, יוכלו החברות הטכנולוגיות להציג את הפתרונות שלהן ולהיפגש עם נציגי ענף התיירות, שרוצים להשקיע בטכנולוגיה. משם הם יוכלו לצאת ביחד למסע הארוך והנדרש של הטרנספורמציה הדיגיטלית.

תעשיית התיירות היא אחת הדוגמאות הכי בולטות לענף שמאוים ואף נפגע מהחדשנות המשבשת. הטכנולוגיות והתיירות אונליין, האפשרות להזמין טיסה או מלון (ובעצם טיסה ומלון) ברשת בכל רגע נתון שינתה את פני הענף. זאת, בשילוב מדיניות השמיים הפתוחים, שהביאה לירידה דרסטית במחירי הטיסות.
כמו ענפים אחרים, גם התיירות המסורתית סובלת מהאתרים ברשת. במקרה הזה, מדובר בעיקר בפלטפורמות כמו בוקינג.קום, אקספידיה וקיאק. וכמו בכל גל של חדשנות משבשת, גם כאן היו כאלה שהספידו את השחקנים המסורתיים בענף - משרדי הנסיעות וחברות התיירות הוותיקות. אלא שבדומה למה שקרה בענפים אחרים, בשנים האחרונות הולכת ומתבררת מציאות שונה, שמותירה על-כנם את השחקנים הישנים. אותם שחקנים הפנימו את העובדה שכדי לשרוד, הם חייבים להשתנות. כמו בכל ענף שחווה חדשנות, גם סוכני הנסיעות שינו את אופי עבודתם. כיום, כולם נמצאים באונליין ומבינים שההישרדות שלהם תלויה בהשקעה במערכות טכנולוגיות שיסייעו להם להתמודד מול החדשנות המשבשת ולתת מענה מתאים ללקוחות.
מהם האתגרים הטכנולוגיים שעומדים בפני חברות התיירות?
על-פי נתוני התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות, הענף כולל 4,500 עסקים. נתוני דן אנד ברדסטריט לשנת 2019 מעלים ש-14 המשרדים הגדולים בתחום מגלגלים כשישה מיליארד שקלים בשנה ומעסיקים כ-4,000 עובדים. יו"רית ההתאחדות, חני סובול, אמרה ברב שיח שנערך לקראת כנס התיירות הדיגיטלית של אנשים ומחשבים, שסוכני הנסיעות אומנם יודעים שהם חייבים להשקיע בטכנולוגיה ושמדובר בהוצאות לא קטנות, אבל אפשר ליישם אותה על-ידי איחודים ושיתופי פעולה בין כמה משרדים.
סובול מנתה את האתגרים הטכנולוגיים החשובים שחברות התיירות המסורתיות ניצבות בפניהם, ובמרכזם הטמעת מערכות ERP, CRM, BI ומערכות הגנה מפני סייבר, בפרט כאלה שמונעות זיופים והונאות. עד כמה שזה נשמע מפתיע, לחלק גדול מהחברות הגדולות המפתחות מוצרים בתחום זה אין פתרונות ייעודיים לתחום התיירות. ההיגיון הסביר מעלה שטמונה כאן הזדמנות לסטארט-אפים לעשות את מה שהספקים הגדולים לא עושים, אלא שקורית כאן תופעה מוזרה: למרות הפוטנציאל הקיים, בהינתן שמרבית משרדי התיירות עדיין לא החלו את הטרנספורמציה הדיגיטלית, ההיענות גם מצדם היא חלשה. זאת, על-אף שמדובר בשוק חשוב, שמשפיע על ענפים אחרים במשק.
הסיבה לכך היא בעיקר תדמיתית - במשך שנים, ענף התיירות לא השקיע בטכנולוגיה. כך, מאחורי השמות והמותגים של המלונות הגדולים מסתתרות פעמים רבות מערכות מחשוב מדורות קודמים ומשרדי בק אופיס שעדיין עובדים עם כלים שכבר עבר זמנם. אלא שגם מנהלי הרשתות הללו מבינים שעל החברות שהם עומדים בראשן להתחדש. עובדה, הם משקיעים חלק מזמנם בפגישות עם חברות סטארט-אפ. אלא שאלה, כאמור, לא יכולות לספק את הפתרון הכולל. מה שהן כן יכולות לעשות הוא להשתלב בפרויקטים גדולים יותר.
בכנס התיירות הדיגיטלית, בארגון אנשים ומחשבים ובשיתוף התאחדות משרדי הנסיעות והתאחדות בתי המלון, יוכלו החברות הטכנולוגיות להציג את הפתרונות שלהן, במסגרת אחת של יום אחד, ומשם להתחיל ליישם את הפתרונות. מרבית משרדי הנסיעות, שרוצים להשקיע בטכנולוגיה, לא מתפנים לזה. אין להם מנמ"ר ולא יחידות IT. אולם, הם בהחלט מוכנים לפגוש את נציגי החברות שמעניקות שירותי IT, בין אם אלה חברות גדולות - נס, מטריקס, One1, אמן, טלדור ועוד הרבה אחרות, ובין אם אלה סטארט-אפים. רבים מהשחקנים בשוק התיירות מעוניינים לראות איך הם יכולים להיעזר בחברות הטכנולוגיות לקידומם. בחודש פברואר הקרוב הם יוכלו לעשות זאת ולצאת ביחד עם הספקיות למסע הארוך והנדרש של הטרנספורמציה הדיגיטלית.

תאריך:  08/10/2019   |   עודכן:  08/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפספוס הגדול של ספקיות הטכנולוגיה בענף התיירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה אבן-חן
אין למנות יועץ משפטי לממשלה לבית המשפט העליון... לפני שהם מנסים לפתור את תופעת הרצח במגזר הערבי, אפשר לדאוג שיפסיקו להשתלט על קרקעות
יוסי אחימאיר
אולי משום שהסגנון מוכר, השקרים אינם חדשים, הטקסטים מוכרים, בחינת "פזמון אנטישמי חוזר", שוררת אצלנו אדישות למשמעם    התקשורת מדווחת על כך בצימצום, פה ושם יוצאת תגובה רפה מצד דוברי הממשלה
דליה חשן
אבל הקב"ה הוא גם 'אלוהי הרוחות'- הוא אלוהי רוח האדם, הרוח המחשבתית ויכולותיה המגוונות שמתפקדת במערך הבין-אנושי, דהיינו ביחס שבין גישות שונות ודעות שונות
שמחה סיאני
התיישבנו מסביב לשולחן ואימא מזגה את מרק העוף    הסתכלתי על הירך הדשנה שהונחה בצלחתי וחשבתי על התרנגולת שלנו    איך אתמול התרוצצה חפשייה בחצרנו וניקרה זירעונים שפיזרתי עבורה ביד נדיבה
חיים שטנגר
למי שנמאס להיות 'הפרייאר של השכונה' או 'פרייאר מושפט' שיורקים עליו והוא מוחה את היורק ומדמה שמדובר, לכאורה, בגשם, אנחנו מציעים להפסיק לרכוש ובאופן מוחלט קורנפלקס כריות ושוקולד קליק, כמו-גם מוצרי נסטלה ושאר מוצרים של תאגיד יונילוור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il