X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יחיא סינוואר מנהיג חמאס ברצועה נשא אמש נאום בפני צעירי התנועה כדי להבליט את "הישגיו" אך ניצל אותו להלך אימים על ישראל. מדובר בנאום במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית כדי להרתיע את ישראל והוא מעיד על חשש כבד שישראל תמוטט את שלטון חמאס ותהרוס את התשתיות הצבאיות ברצועה
▪  ▪  ▪

מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר הופיע אמש בפני קהל של הדור הצעיר ברצועת עזה במסגרת ניסיונותיו להרגיע את התסיסה הפנימית על-רקע המצב הכלכלי וההומניטרי הקשה וכישלון פרויקט "צעדות השיבה" שהוא מוביל מאז מרס 2018.
בהנהגת חמאס מודאגים כי הזעם בקרב בני הדור הצעיר יופנה לעברה, כפי שהיה בחודש מרס האחרון, כשקמה ברצועה תנועת צעירים תחת השם "רוצים לחיות"(בידנא נעיש-בערבית) אשר ערכה הפגנות בכל רחבי הרצועה ודוכאה בכוח בידי מנגנוני הביטחון של חמאס.
לפני שבועיים הגיע מידע להנהגת חמאס על כוונה לחדש את ההפגנות של התנועה הזו, בעקבות הפגנות הענק בעירק והאינתיפאדה בלבנון, ומנגנוני הביטחון של חמאס פתחו בגל מעצרי מנע של פעילים פוליטיים שהם מעריכים כי הם עומדים מאחורי הכוונה לקיים את ההפגנות.
מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר החליט לקחת את היוזמה לידיו ולהסביר את מדיניותו ו"הישגיו" לבני הדור הצעיר של "הגוש האיסלאמי" המזוהה עם חמאס. הוא גם החליט לנצל את ההזדמנות ולהעביר מסרים, בנאום שנשא, לממשלת נתניהו וליו"ר מפלגת "כחול לבן" בני גנץ בעקבות התגובות בישראל על ירי הרקטות מהרצועה בסוף השבוע שעבר.
המסרים העיקריים בנאומו של סינוואר
  • ברצועת עזה יש כ-70 אלף נושאי נשק בזרועות הצבאיות של הפלגים הפלשתינים.
  • תנועת חמאס מוכנה לפיוס לאומי ולהשתתפות בבחירות.
  • החמ"ל המשותף של כל הפלגים השיג הישגים גדולים ב-12 סבבי העימות עם ישראל. חמאס ניהלה את סבבי הלחימה נגד ישראל בחוכמה וביכולת גבוהה מבלי להגיע למלחמה כוללת.
  • להתנגדות הפלשתינית יש מאות קילומטרים של מנהרות מתחת לאדמה עם מפקדות שליטה ופיקוד והפצמ"רים של ההתנגדות יהפכו לגרוטאות את הטנקים הכי חזקים בעולם.
  • לאירן מגיעים כל השבחים, בלעדיה תנועת חמאס לא הייתה מגיעה למה שהגיעה היום, היא שמסייעת בכסף, באמצעי לחימה ובידע לתנועת חמאס.
  • חמאס איננה יכולה לוותר על קשריה עם מצרים שפתחה את מעבר רפיח ועל קטר שתרמה בשנים האחרונות כמיליארד דולר לרצועת עזה.
  • אזהרה לישראל:"אם נגיע למסקנה שהמצב בעזה יחמיר, נפציץ את תל אביב ונגרום לאזעקת צבע אדום במשך 6 חודשים".
  • אזהרה לבני גנץ: "שמענו בימים האחרונים את בכירי הכיבוש שמאיימים עלינו,ליברמן ובנט, גם גנץ הצטרף למועדון הבריונים, גנץ, אנו מחכים לך, אם תצליח בכלל להקים ממשלה, נגרום לך להצטער על היום שבו אמך הולידה אותך."
על-פי התגובות ברשתות החברתיות, נראה כי רבים מבני הדור הצעיר ברצועה לא קנו את דברי הרהב של יחיא סינוואר.
פעילים של הג'יהאד האיסלאמי מתחו ביקורת על יחיא סינוואר אשר ניכס בנאומו את כל ההישגים לתנועת חמאס מבלי להזכיר את ארגונם.
אחד הפעילים כתב בדף הפייסבוק שלו: "ללא הג'יהאד האיסלאמי, לשונו של סינוואר לא הייתה יכולה להוציא את ההצהרות הללו".
כאמור, נאומו של יחיא סינוואר נועד בין היתר להרתיע את מנהיגי ישראל במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית של הארגון, תוך ניצול השיתוק הפוליטי בישראל בעקבות תוצאות הבחירות.
המסרים שלו בנושא ישראל נועדו לאותת למפלגת "כחול לבן" בראשות גנץ כי אם תעמוד בראש הממשלה החדשה עליה להמשיך במדיניות ממשלת נתניהו ביחס לרצועת עזה, דבר המעיד על חששה של הנהגת חמאס כי ממשלה בראשות בני גנץ תמוטט את שלטון חמאס ותהרוס את התשתיות הצבאיות ברצועה.
סינוואר, שבילה שנים רבות בכלא הישראלי ומכיר היטב את החברה בישראל, גם ניסה באמצעות נאומו להלך אימים על הציבור בישראל. בהופעה שחצנית ומתנשאת, הוא ניסה לשדר מסר ולצרוב את התודעה הישראלית כי הציבור בארץ לא יוכל לעמוד במלחמה של כמה חודשים.
הנאום של יחיא סינוואר נועד גם "לגנוב" את התהילה מארגון הג'יהאד האיסלאמי לאחר שבכיר הארגון, בהאא' אבו אלעטא, זכה בימים האחרונים לפרסום אזורי ובינלאומי בגלל אחריותו לירי הרקטות לעבר ישראל, בהנהגת חמאס לא אהבו בלשון המעטה את הקרדיט שקיבל ארגון הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה כמי שמוביל את ההתנגדות מרצועת עזה בעוד ארגון חמאס מוביל את הרגיעה מול ישראל.
יחיא סינוואר מעריך בצדק שהציבור בישראל עוקב אחרי דבריו וניסה להשפיע בנאומו על דעת הקהל כדי לעורר התנגדות למהלכים צבאיים רחבים ברצועת עזה.

תאריך:  05/11/2019   |   עודכן:  05/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
עומר שאקר הועסק בידי ארגון Human Rights Watch, אך דרעי החליט שלא להאריך את אשרת השהייה בשל פעילותו לחרם על ישראל    הנדל: ההחלטה ניתנה במסגרת סמכותו
יוני בן-מנחם
ההסלמה בדרום היא תוצאה של הנחיה אירנית כדי להסיט את תשומת הלב מכישלון שלוחותיה בלבנון ובעירק. אירן מנסה לחמם בו-זמנית את גזרת הצפון ואת גזרת הדרום וייתכן שהגיעה למסקנה כי עימות צבאי ברצועת עזה משרת כרגע היטב את האינטרסים שלה
עידן יוסף
אומר כי התגובה צריכה להיות חריפה מזו שננקטה ולכלול את פירוק התשתיות הצבאיות של החמאס והג׳יהאד האיסלאמי    גנץ: צריך לשקול לפגוע אישית במי שמובילים את ההסלמה
יוני בן-מנחם
הושגה פריצת דרך חשובה בדרך לעריכת בחירות לפרלמנט ולנשיאות בשטחים, חמאס ושאר הפלגים הסכימו למתווה שהציע יו"ר הרש"פ    קיום הבחירות מחייב את הסכמת ישראל להשתתפות תושבי מזרח ירושלים בבחירות, ללא הסכמתה הבחירות לא יתקיימו
דן מרגלית
לא איבדתי את התקווה כי יום אחד תקום בישראל הנהגה רעננה עם מנחם בגין ויצחק רבין חדשים, שחתמו על הסכמי שלום ראויים עם מצרים וירדן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il