X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ההכנסה מאותם 3.7 מיליון תיירים שהגיעו לכאן מתחילת השנה, לפי נתוני משרד התיירות, היא כחמישה וחצי מילארד דולרים (כעשרים מילארד שקלים), לא דבר של מה בכך. שרק ימשיכו התיירים להגיע
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בחודש שעבר נכנסו ארצה כ-450 אלף תיירים. בחודשים ספטמבר-אוקטובר קצת למעלה מ-850 אלף. מינואר עד סוף אוקטובר, נכנסו ארצה 3.7 מיליון תיירים. מספרים מרשימים ביותר למדינה שאוכלוסיתה מונה כתשעה מיליון אנשים.
הבאים מתחלקים לשתי קבוצות, אלו שהם חלק מסיור מאורגן, והשאר שנמצאים כאן בכוחות עצמם. זרים, יהודים ואחרים, עבורם מדינת ישראל מהווה יעד תיירותי מיוחד.
ישראלים החיים בארץ לא פונים לתיירות פנים, שכן זו יקרה מדי עבורם. במקום לילה במלון בארץ ניתן לנסוע לחופשה "הכל כלול" בחו"ל למספר ימים.
גם לתיירים שבאים מחו"ל ולכסף משמעות עבורם (קרי, אין הם נמנים בין אלו שעלות עתק זניחה עבורם), בתי המלון יקרים עד מאוד ולכן הם פונים ל-Airbnb או ל-Booking.com. כך קמה לה תעשיה שלמה של השכרת דירות ובתים. איני יודע אם יש מי שמפקח, אך נראה מנסיונות מועטים שכוחות השוק החופשי דואגים לכך. בעלי הנכסים מרוויחים הון עתק על ההשכרה, והם עצמם לא ירצו לסכן את מקור הכנסתם.
לא כך הוא בכל הנוגע למוניות. לפני שנים הובן במשרד הממשלתי הנכון שיש לפקח מקרוב על הקורה, ואכן בשדה התעופה אמור כל הנכנס למונית לקבל פתקית עם המחיר לנסיעה (בהתאם ליעד ומספר הנוסעים והמזוודות). אך אין זאת אומרת שהנהגים לא מנסים, כי מי יודע שהמספר כולל גם את "מס הנסיעה מהשדה" או את המזוודות או כל דבר נוסף? הנהגים ממציאים - ללא כל בושה - והתייר משלם.
בנוסף יש "חאפרים" ואותם חייבים להוציא מהשדה. ידידה נוצרית שהגיעה לכנס תקשורת נוצרית נשדדה על-ידי נהג ממולח, ודבר זה ילווה אותה כל אימת שתחשוב על ישראל. לא רק על תיירים הנהגים עובדים. גם על הישראלים (וכנראה גם על עצמם). מונה? האם לא חובתם להפעיל מונה ולתת קבלה? מדוע כל המסחרה?
בעזות פנים שאין כמוה הם מנסים, ולרוב מצליחים. עד שיבוא יום והמשרד הממשלתי המתאים ישתלט וישליט סדר אחת ולתמיד. בין הנהגים מקבלי הפנים לארץ לבין העלות הלא מבוטלת לישון כאן, מסתבר שהארץ היא מוקד אדיר לתיירים. הפדרציה היהודית בלוס אנג׳לס מעסיקה אדם במשכורת מלאה בארץ כמו גם סוכנות נסיעות שעוסקת במתן שרות כמעט בלעדי להם למשלחות לארץ. כמעט כל גוף שאוסף כספים - מימין ומשמאל - שולח משלחות לארץ, שכן זה עסק מכניס ביותר. כמותם כך גם הנוצרים, אך אצל הנוצרים זה אחרת.
בכדי לכסות את עלות הנסיעה לארץ, שלרוב היא בין שלושת לבין ארבעת אלפי דולרים, יש לאסוף דולר לדולר, ורבים מהם מתאמצים במיוחד - במכירת עוגות, ניקוי מכוניות ופרויקטים נוספים. חוסכים הם דולר לדולר בכדי להגשים את משאת נפשם. כך יוצא שהביקור בארץ הוא גולת הכותרת של מאמץ לא מבוטל, שכן הפרוטה לא מצויה בידם, וכידוע, אדם מעריך הרבה יותר מה שלא מגיע בקלות או חינם.
מוטלת עלינו חובה לזכור שאין נסיעה לארץ דבר של מה-בכך. ולכן חייבים אנו להסביר פנינו לתייר. למי שחושב שישראל כיעד תיירותי הוא דבר מובן מאליו, שכן העיר הקדושה בעולם כאן, בגלל שישו התהלך כאן או בגלל שתל אביב היא עיר ללא הפסקה ובאילת ניתן להתבשל בשמש לשפת הים או בים המלח ניתן להתכסות בבוץ מבריא ולצוף על-פני המים, צריך לזכור גם את הצד השני של המטבע.
ישראל היא היעד השנוא ביותר למרבית העולם. זו מדינת אפרטהייד וכיבוש. כאן עוקרים עצי זית והורסים גידולים של המקומיים (לאחר שמונעים מהם להגיע לעבוד את האדמה). כאן עומלים ושוקדים על הריסת כיפת הזהב ומסגד אל-אקצה. כאן עוצרים אותך בכניסתך ובצאתך ומעבירים אותך תשאול מפרך ובדיקה משפילה ולעתים מזוויעה. כאן מנצלים את המקומיים, שזו אדמתם וביתם, ולא נותנים להם לראות או לחוש את הים (שלהם).
על ישראל שומעים מדי יום ביומו בחדשות, והחדשות אינן טובות כלל וכלל. על עזה ישראל הטילה סגר וגרמה למיליוני פלשתינים לחיות בגטו (ממש כמו במחנות ההשמדה - הציונים הם הנאצים המודרנים). ישראל הורסת אלפי בתים של פלשתינים. ישראל מונעת איחוד משפחות וקשר רציף בין עזה לבין הגדה המערבית. בירושלים ישראל מנסה להשתלט על ירושלים המזרחית, בירתה של פלשתין. בגדה המתנחלים גונבים את מי המקומיים ומזרימים שפכים לטבע ומזהמים אותו לעד.
בישראל - כך שומעים בחדשות - שחיתות שאין כמוה, מהנשיא וראשי ממשלה בעבר ובהווה, דרך כמעט כל שכבה של האוכלוסייה. פלא שנהגי המוניות מרמים? מנהיגיהם ונבחרי הציבור משמשים דוגמה, ומדוע שגם הם לא יהנו?
והגרוע ביותר, הניצול של הפלשתינים, מניעת תקציבים המגיעים להם ברחבי ישראל, הספקת הסמים לעזה כמו גם המאמץ לגרום לעקרות בקרב העזתים ועוד פשעים נגד העם הפלשתיני שוחר השלום שכל משאת נפשו אחת - לחיות בארץ אבותיו ולזכות בזכות השיבה שנמנעה ממנו משך למעלה משבעה עשורים.
אז מדוע עדיין מגיעים לארץ, ומי מגיע?
ליהודים ולישראלים החיים בחו"ל, ביקור בארץ הוא חופשה נהדרת, חידוש הקשר ונדבך נוסף שיאפשר להם להגיד עד כמה הם קשורים לארץ, עד כמה הארץ תלויה בהם.
הנוצרים הם היחידים המגיעים לכאן דרך קבע, ביחוד בעת צרה וצוקה כשהישראלים היושבים בניכר והיהודים מבטלים את ביקורם מחשש לחייהם. שליחי מצווה אינם ניזוקים, והנוצרים מגיעים למקום בו התהלך האלוהים שלהם, כאן נרצח על-ידי היהודים וכאן הוא חזר לתחיה. מחכים-הם לביאתו מחדש.
והתיירים? מאות אלפים מהם מדי חודש בחודשו?
נתח נכבד הוא של משלחות אשר להן מטרה ספציפית. הנה תורמים שהשקיעו בארגון, ועבורם כמה אלפי דולרים לביקור נפלא הוא דבר של מה-בכך. זוכים הם בנסיעה נפלאה, וזוכה הארגון בחיזוק מעמדו והצגת עמדותיו הלכה למעשה.
כך מתייצב לו כל עם ישראל - מהנשיא, ראש הממשלה, השרים וחברי הממשלה, דרך עתונאים ואנשי תקשורת, ראשי מועצות וראשי ערים, דוברים ויועצים ועוד ועוד - לקבל את פני הבאים. אלו בעד מדינת ישראל, ואלו מנסים לשנותה, בעוד אחרים מביאים לכאן עתודות שלמות והופכים אותן ליחידות המפיצות את השנאה לרחבי העולם.
ההכנסה מאותם 3.7 מיליון תיירים שהגיעו לכאן מתחילת השנה, לפי נתוני משרד התיירות, היא כחמישה וחצי מילארד דולרים (כעשרים מילארד שקלים), לא דבר של מה בכך.
ימשיכו התיירים להגיע. ימשיכו נהגי המוניות לרמות אותם. ימשיכו כל המי-ומי לפגוש אותם (וכמעט ללא יוצא מן הכלל לקבל צ׳ק נכבד עבור כך). שרק ימשיכו התיירים להגיע!

תאריך:  11/11/2019   |   עודכן:  11/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
דמוקרטיה במשבר זהות מורכב - אמת ו"אמת פוליטית" בשיח ציבורי העוסק במאבק בטרור בהוויה של "מציאות מומצאת" (Fake News)
דן מרגלית
בנט דווקא נבון    מתאים יותר מכמה אחרים לשמש כשר הביטחון    לטעמי היה שר חינוך ראוי וקידם את לימוד המדעים בכיוון הראוי להערכה
אלכס נחומסון
כפי שלמדנו בשעור אנגלית עוד ביסודי, יש שלוש רמות של רוע - Bad, worse, worst    מכל האופציות שעל השולחן הבחירות בשלישית היא הפחות גרועה    נכון שיש באופציה זו אלמנט ברור של הימור אבל יש מצבים שמחייבים לקחת סיכון מחושב ולהמר
דן מרגלית
המשפטנים שנפתלי בנט כה אוהב לבקר הם אלה אשר הקפידו על מכרזים הוגנים וחוקקו חוקים אשר אסרו מינויים פוליטיים אינטרסנטיים של עסקני ציבור
ארווין קליין
הסדרה "המתקשרים" בחדשות 13 עוררה בי זכרונות    בתחום המיסטיקה יש את האנשים שבאמת מצליחים להתחבר לעולם הרוחני, ויש את אלה, שגילו שקל יותר לעבוד על אנשים, על-ידי כל מני קומבינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il