X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
5 פעמים מופיע המונח מדינה יהודית במגילת העצמאות, ורון חולדאי אומר "אין מדינה יהודית, כשם שאין ספסל יהודי או רכבת יהודית"
▪  ▪  ▪
חולדאי. השפעה שלילית [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

- "בשנת תרנ"ז (1897) נתכנס הקונגרס הציוני לקול קריאתו של הוגה חזון המדינה היהודית תיאודור הרצל והכריז על זכות העם היהודי לתקומה לאומית בארצו".
- "השואה שנתחוללה על עם ישראל בזמן האחרון, בה הוכרעו לטבח מיליונים יהודים באירופה, הוכיחה מחדש בעליל את ההכרח בפתרון בעית העם היהודי מחוסר המולדת והעצמאות על-ידי חידוש המדינה היהודית בארץ-ישראל"
- "ב-29 בנובמבר 1947 קיבלה עצרת האומות המאוחדות החלטה המחייבת הקמת מדינה יהודית בארץ-ישראל".
-"ביום סיום המנדט הבריטי על ארץ-ישראל, ובתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית ועל יסוד החלטת עצרת האומות המאוחדות אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל".
- "תפעל מועצת העם כמועצת מדינה זמנית, ומוסד הביצוע שלה, מנהלת-העם, יהווה את הממשלה הזמנית של המדינה היהודית, אשר תיקרא בשם ישראל".
כל אלה ציטוטים מתוך מגילת העצמאות, ורון חולדאי מצוטט מישיבת מועצת עיריית ת"א "המדינה היא לא יהודית, כמו שספסל הוא לא יהודי וכמו שרכבת היא לא יהודית!... זו מדינת היהודים ויהודים מחליטים מה לעשות בה".
מסתבר שרון חולדאי העתיק את רעיון הספסל והרכבת מחולדאי אחר, בן אחר של קיבוץ חולדה, עמוס עוז ז"ל, אשר כתב "מדינה אינה יכולה להיות יהודית, כשם שכיסא או אוטובוס אינם יכולים להיות יהודיים".
ואני מבקש לחדש לחולדאים בני גורדוניה של א.ד. גורדון, שכיסא, ספסל, אוטובוס ורכבת אינם דמוקרטים, ובכל זאת ישראל היא מדינה דמוקרטית. שכיסא, ספסל, אוטובוס ורכבת אינם חופשיים וישראל היא מדינה חופשית, ורציתי עוד לחדש לחולדאים הספציפיים האלה שצרות מוח - איננה דבר שחובה להתגאות בו.
ישראל היא מדינת לאום המוגדרת בויקיפדיה כמדינה "שתפקידה לממש ולקיים את ריבונותו של לאום אתני מסוים בטריטוריה מסוימת, לרוב במולדתו ההיסטורית. החוקים, המוסדות והסמלים במדינת לאום אתנית מבטאים את תרבותו וערכיו של הלאום השליט. עם זאת, מדינות לאום אתניות בעלות משטר דמוקרטי, מחויבות לשמור על זכויות המיעוטים הנמצאים בתוכן".
מרכיב מרכזי בלאום שלנו הוא הצביון היהודי, היחס לחלש, השבת והחגים, היחס להורים ועוד ועוד סממנים יהודים אשר ודאי נשתכחו מראשו של רון חולדאי.
ומסתבר שדווקא חברי קיבוץ חולדה רואים את העולם אחרת, בשנת 2015 נבנה בקיבוץ בית כנסת. דווקא בני בניו של א.ד גורדון מבינים הרבה יותר נכון את הקשר ההדוק בין ציונות ליהדות, מה שכנראה נשתכח מליבו של רון חולדאי, בהשפעת המילים הריקות של רבו עמוס עוז, ובהשפעתה השלילית של הביצה התל אביבית הדביקה והדוחה.

תאריך:  23/11/2019   |   עודכן:  23/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רון חולדאי מתכחש למגילת העצמאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
נושא גיוס בני ישיבות הפך לגורם המרכזי בכאוס הפוליטי - והיוזם, הן בכנסת והן בבית המשפט - יאיר לפיד, תחילה במסגרת מפלגתו וכיום תחת המעטפת של בני גנץ
יורי מור
יש לי רושם שהחוקרים שחטטו בטלפונים של החשודים ללא צו שופט חיים בתחושה שהכול מותר להם כל עוד הם פועלים לטובת אלה שקובעים סדר היום במדינה; ובהחלטותיהם שני השופטים הצדיקו את תחושתם, למעשה נתנו להם פרס
ד"ר חיים משגב
בנימין נתניהו הוא קורבן למסע הציד שנפתח נגדו מצד מערכות מושחתות    האוליגרכיה פשטה צורה ולבשה צורה אחרת לגמרי. שנים של פעילות מתחת לרדאר לימדו אותה שהיא חסינה מפני כל ביקורת ציבורי    אפשר להילחם במפלצת שיצר כאן אהרן ברק לפני רבע מאה. אסור לתת לה להתפשט כמו סרטן בגופו של חולה
משה נסטלבאום
טור דעה אישית בשלישי ושישי שלא דופק חשבון    ראש הממשלה נתניהו יוצא לקרב חייו. איך זה קשור ללשכה המשפטית שפעלה ברשות השידור?    ח"כ יאיר לפיד הוא המרוויח הגדול מאי הקמת ממשלת אחדות    המשטרה אוספת נשק, איך תבטיחו שזהותכם הפעם לא תיחשף?    אלוף (מיל) עמוס לפידות ז"ל שלא הכרתם    ולמה מתקשט אבי גרובר מרמת השרון בתואר עו"ד כשהוא מניח זר?
דן מרגלית
האכזבה היא משאר 31 ח"כי הליכוד    חלק מהם הגונים, חלק מהם אנשים אחראיים    איש מהם לא קם ואמר לביבי כי אפילו אם הוא חף מפשע הוא הופך אשם מבחינה ציבורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il