השבוע, עם בואו של האדמו"ר מסאטמר, המהרז"ל, לישראל, שוב נשמעו הקולות ה"קנאים" של הציונים ה"דגולים" המאשימים את השלטון הישראלי ברפיסות נגד האדמו"ר מסאטמר אשר יוצא נגד הציונות, נגד הגיוס לצבא הישראלי ונגד מדינת ישראל. ה"קנאים" הללו מחו כנגד כך שהמדינה איננה מונעת את כניסתו של האדמו"ר הלה לתחומיה בעוד שכנגד אנשי הבי.די.אס. ושאר הלוחמים נגד הציונות הרי ששערי המדינה ננעלים והם מגורשים ממנה. חלק מהמאשימים גם הוסיפו כי היותו של שר הפנים הישראלי,
אריה דרעי, איש חרדי ומנהיג
ש"ס, הוא עוד הסבר לכך. אבל הסיבה יותר עמוקה והנה היא בשורות הבאות.
דבריו של האדמו"ר המנוח מסאטמר
האדמור מסאטמר זצקו"ל, רבי יואל טיטלבאום, כתב בספרו "ויואל משה", כי על היהדות החרדית ועל שומרי המצוות לפנות לאומות העולם ולאומה הערבית ולטעון כי הציונות והציונים אינם מיצגים את העם היהודי, ובוודאי שלא את היהדות. ואמנם יהודים חובשי כיפות ולבושי לבוש יהודי הם הרבה יותר נראים לעולם הנוכרי כיהודים מאשר חילוניים הלבושים כנוכרים, ושחלקם בכלל מתבוללים. המנהיגות הישראלית יודעת היטב כי את הנוכרים ואת גרוריהם משמאל, קל להציג כ"אנטישמים" ו"שונאי ישראל", וכאלה הנלחמים נגד ה"מדינה היהודית" אבל את החוגים החרדים, על מאות אלפי חבריהם, קשה להציג כ"אנטי יהודיים" כאשר העולם הנוכרי יודע שיהדות ודת הם ורק הם נציגיו של העם היהודי עלי אדמות.
כל ניסיון של מעצר ואי הכנסת אדמו"רים ואלפי חרדים לארץ ישראל יציירו בן רגע את השלטון הישראלי כ"אנטישמי" ויבטל להם את הלגיטימציה שלהם כ"מייצגי העם היהודי". זו גם הסיבה שאפשר להוציא בישראל את התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק בקלות יתר וגם להציג את השמאל הקיצוני כ"בוגדים" ואילו כל העולם יקבל זאת כשלוות נפש אבל להוציא מחוץ לחוק את "נטורי קרתא", חסידות סאטמר וה"עדה החרדית" זה כמו להוציא את היהדות מחוץ לחוק ובכך לכרות את הענף שעלייה מתיימרת התנועה הציונית לשבת. יהודי שומר שבת שמשכנו בבית הכנסת ואשר מרכולתו היא כשרות הוא היהודי שהעולם המוסלמי, הנוצרי והבודהיסטי-ברהמיני התחנך, ולא על היהודי המתבולל וגלוי הראש, שזהה לו - לעולם הנוכרי.
נא להסתכל בראי
אז לכול הטוענים לדה-לגיטימציה לחסידות סאטמר ומניעת כניסת אדמו"רה לארץ הקודש בבקשה לגשת למראה ולהביט בה ואז הם יגלו כי דמותם המשתקפת מהמראה רחוקה מלהזכיר את היהודי הכמה לארץ הקודש ומנגד הדמות הזו מזכירה את אומות העולם האימפריאליסטיות והקולוניאליסטיות.