X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נדיר ומיוחד: קמיע קודש על קלף מידיו הקדושות של האדמו"ר הקדוש והטהור רבי ישעיהל'ה קרעסטירער זיע"א
▪  ▪  ▪
[צילום: בבית המכירות הפומביות צולמנ'ס ]

"ואת האנשים אשר פתח הבית הכו בסנוורים" - קמיע קודש על קלף, סגולה לשמירה על הבית, ולהצלחה בכל העניינים, אשר ניתן מידיו הקדושות של האדמו"ר הקדוש והטהור רבי ישעיהל'ה קרעסטירער זיע"א. עם השמות הידועים אותם נהג לכתוב בקמעותיו בתוספת שמות קדושים היוצאים מראשי התיבות של פסוקים המסוגלים לשמירה בכל העניינים.
הקמיע המיוחד והנדיר הוצע למכירה בבית המכירות הפומביות צולמנ'ס בירושלים והועמד למכירה ביום רביעי בשעה 19.30. [קישור לפריט לעיון].
נוסח הקמיע שלפנינו מופיע בספר רפאל המלאך (לר' יהודה יודל רוזנברג עמ' ט, אות ב'), כתבו המקובלים שבבית חדש שלא עמד שם מעולם בית... מתגרים המזיקים ביותר להזיק... יבקש מסופר שיכתוב לו על קלף... קמיעות כאלה ויקבע אותן מעל להפתח.
פענוח הקמע הוא -
בשורה הראשונה - וזפ הלא פעב ביב באמ ובה והו - וַ'אֲמַרְתֶּם זֶ'בַח פֶּ'סַח ה'וּא לַ'ד' אֲ'שֶׁר פָּ'סַח עַ'ל בָּ'תֵּי בְ'נֵי יִ'שְׂרָאֵל בְּ'מִצְרַיִם בְּ'נָגְפּוֹ אֶ'ת מִ'צְרַיִם וְ'אֶת בָּ'תֵּינוּ הִ'צִּיל וַ"יִּקֹּד הָעָם וַ'יִּשְׁתַּחֲוּוּ, (שמות יב, כז).
בשורה השנייה - והאפה הב מוג ולה - וְ'אֶת הָ'אֲנָשִׁים אֲ'שֶׁר פֶּ'תַח הַ'בַּיִת הִ'כּוּ בַּ'סַּנְוֵרִים מִ'קָּטֹן וְ'עַד גָּ'דוֹל וַ'יִּלְאוּ לִ'מְצֹא הַ'פָּתַח.) בראשית יט, יא).
בשורה השלישית - רדפמיאל - שם קדוש.
הרה"ק צדיק יסוד עולם רבי ישעיה שטיינר הנקרא בפי כל רבי ישעיהל'ה קרעסטירער - (תרי"ב-תרפ"ה) נודע בדורו כעמוד הצדקה והחסד וכפועל ישועות, ביתו היה פתוח לרווחה ותמיד סעדו רבים על שולחנו, פיזר סכומים עצומים לצדקה, ופעל רבות להביא ברכה וישועה לחולים ונזקקים, רבי ישעיה היה תלמיד מובהק של הרה"ק רבי צבי הירש מליסקא וכבר רבו העיד על גודל קדושת נשמתו וכן סמכוהו להנהיג עדה ולפעול ישועות הרה"ק מצאנז והרה"ק רבי מרדכל'י מנדבורנא, לאחר שנפטר רבו רצ"ה מליסקא החל להתפרסם כבעל מופת ורבבות נהרו אליו.
אודות קמעותיו: זה מספר דורות שהמעשה המופלא בקמע של ר' ישעיהל'ה עובר מפה לאוזן ומפעים את כל שומעיו.
אחד מהמהגרים היהודים לארה"ב פתח לו מכבסה שהביאה לו פרנסה ברווח. חייו יכלו להתנהל על מי מנוחות, אלמלא פתחו שני גויים איטלקיים מכבסה מתחרה מול חנותו. היהודי לא ידע את נפשו, וביקש מידיד שנסע להונגריה שייכנס לר' ישעיהל'ה ויתנה בפניו את צרתו. הידיד מילא את שליחותו ושב לארה"ב כשעמו קמע מאת האדמו"ר.
המתחרים, מצידם, לא שקטו על השמרים. הם שכרו אדם שיצית את חנותו של היהודי. אולם באורח מוזר ביותר טעה הלה בין פתחי המכבסות ושרף את חנותם של האיטלקים.
משנפטר ר' ישעיה הרהיב היהודי עוז בנפשו ופתח את הקמע. מה השתומם לראות את הפסוק "ואת האנשים אשר פתח הבית היכו בסנוורים... וילאו מלמצוא הפתח". ויהי לפלא...
ר' ישיעל'ה קרעסטירער התפרסם כעושה נפלאות, ומופתים רבים מסופרים על-אודותיו. הצדיק נודע בליבו הרחום ובדאגתו לפרנסתם של ישראל, והיה נוהג לומר על עצמו: בזמן שגדולי ישראל עוסקים ב"רזא דרזין", אני עוסק ב"לשובע ולא לרזון".
אכן העידו עליו גדולי דורו, כי "מפתח של פרנסה נמצא אצל ר' ישעיהל'ה, כל הדור ניזון עבורו בבחינת כל העולם כולו אינו ניזון אלא בשביל חנינא בני!"
את הקמיעות שנתן בחייו למבקשי ישועה, נטל אותם בידו ובירכם טרם נתינתם. סיפורים רבים עברו מאיש לאיש על הישועות הגדולות להם זכו מחזיקי הקמיעות.

תאריך:  02/12/2019   |   עודכן:  02/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
הסיכום האמיתי של ביקורו של יהודה יקותיאל טיטלבאום בארץ הקודש היה בכך שמניותיו כ"האדמו"ר מסאטמר" הכתירו רק אותו כממשיכה העקבי והאנטי ציוני של החסידות ואילו אחיו, הרב אהרון טיטלבאום, נותר במחנה החרדי הפרו ציוני, כנספח לגיסיו, האדמו"רים מבלזא ומויזניץ
יצחק מאיר
החינוך, החינוך, הייתה משאת נפשך הגדולה. הקימות את הישיבה בה אתה רבם של צעירים שלא ייספרו מרוב, ובה הערית לתוך החבורות הלומדות מרוחה הגדולה של האמונה בצור ישראל
יוני בן-מנחם
קטר מציעה להתנתק מתנועת "האחים המוסלמים" התומכת בטרור בתמורה לסיום המצור המדיני-כלכלי שהטילה עליה "הרביעייה הערבית". ההתקפלות הקטרית מעידה כי הלחץ עליה הניב תוצאות חיוביות ויש לבחון את רצינות כוונותיה בביצוע מצדה של כמה צעדים מידיים בשטח
חגי קמרט
ניתוח שירה של המשוררת יהודית מליק שירן למדי לשחרר
רפי לאופרט
הדילמה הגדולה של נתניהו היא שהוא עומד לדין בפני מערכת משפטית שאין לו בה טיפת אמון ונדרש ממנו להאמין בה אמונה כמעט עיוורת. הדילמה שלנו היא שכמעט מחצית העם משוכנעת שהוא אשם עוד לפני המשפט, והמחצית השנייה - שאיננו טועה ושהוא חף מהפשעים המיוחסים לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il