X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חוק יסוד הממשלה קובע שממשלת מעבר היא ממשלה לכל דבר ועניין. במציאות האבסורדית שלנו, סורסה ממשלה זו מכוח הוראות היוע"מ. העובדה המטרידה ביותר היא שבממלה ובכנסת, אין אף בהיר מחשבה אחד, גם לא יו"ר הכנסת, שיקום ויגיד: חברים, אנו יורים לעצמנו ברגל ולציבור בראש, ללא תכלית. חייבים להפקיע לאלתר, בחקיקה שאינה ניתנת לערעור משפטי, את סמכות היוע"מ לנהל את המדינה כממלכה של איש אחד
▪  ▪  ▪
[צילום: עדינה ולמן]

"משחקי הכס" היו תמיד תמהיל של רשעות, נבזות, צביעות ושחיתות. גם המשחק הכוחני המתנהל כיום בין המערכת המשפטית-פרקליטית, היועץ המשפטי ו"הצל הגדול" של בג"ץ נגד "כל השאר", הוא סוג כזה של משחק.
החוק קובע שממשלת מעבר היא ממשלה לכל דבר ועניין, אולם ליד החוק קמה קביעה שרירותית אבסורדית של היועץ המשפטי המסרסת את יכולתה של הממשלה למלא את תפקידה החוקי. אין אבסורד גדול מזה. ברור שיש יותר מקורטוב של היגיון מאחורי הצורך להבטיח, שממשלה המכהנת לתקופה קצרה מאוד, לא תסבך את חייה של ממשלה נורמלית שתבוא אחריה, באופן שהאחרונה תבזבז זמן רב ומשאבים אדירים בכדי להחזיר את הספינה ה"אבודה" חזרה למסלול בו היא אמורה להתנהל.
אולם, היגיון זה תקף רק כאשר מדובר בתקופת-מעבר קצרה ולא בחודשים מרובים המצטרפים כבר עתה בקרוב לשנה שלימה. העובדה שבין כל הגאונים שישבו בממשלה התקנית האחרונה, ממלאים כבר בפעם השלישית את מסדרונות הכנסת, ממתינים לממשלה התקנית החדשה ומודעים למשמעות הקפאה זו, אין אף בהיר מחשבה אחד שיקום ויגיד חברים: אנו יורים לעצמנו ברגל ולציבור בראש, מבלי להרוויח בכך דבר. צריך לחוקק בכנסת לאלתר, בחקיקה זמנית ומהירה, תיקון לחוק הקיים, שיאפשר לממשלת המעבר, בפיקוח וועדות הכנסת, לתפקד לפחות בנושאי ביטחון, כלכלה ופנים, תפקוד קוואזי-נורמלי.
כנבחרי ציבור, חברי הכנסת אינם סטטיסטים במחזה-אבסורד. יו"ר הכנסת איננו יושב על האולימפוס ואינו סגור במגדל שן, הוא המנהל בפועל של הכנסת, שנבחרה כחוק והוטלה עליה בראש וראשונה החובה, למנוע נזקים חמורים למדינה ולציבור ולהעביר את המערכת כולה ממציאות של ברברת חסרת תכלית ומחזה אבסורד משפטי, למציאות של חיים תקינים ככל האפשר. אם ראש הממשלה אהוד ברק יכול היה להיות ראש ממשלה במשרה מלאה, עם ממשלה במשרה מלאה למשך כשנה וחצי, אין סיבה שראש ממשלה במעבר, עם וותק וניסיון של 13 שנים, לא יוכל לתפקד כרו"מ זמני לפרק זמן של 4, 6, 9 חודשים או שנה, בתפוקה של 70% - 80% מהתפוקה המלאה של ממשלה תקנית.
קשה להאמין שיש מישהו במחנה החידלונרים של הכנסת או המערכת המשפטית שסבור, שע"י קשירת ידיהם ורגליהם של מוסדות הביצוע של המדינה, שבפרשנות משפטית הזויה ובהימנעות מקריאת תיגר תחיקתית על פרשנות זו, הוא משרת כראוי את הציבור או טובת המדינה. בכל מקרה, טוב יעשה הציבור אם יבהיר להם בכל דרך חוקית אפשרית, שהם טועים טעות גסה והציבור יודע ומבין זאת ויבוא עימם חשבון. התרחשויות בהן מאצילה מערכת המשפט לעצמה סמכות של רשות-על כל-יכולה, ופוגעת כמעט בכל דרך אפשרית באינטרסים ציבוריים או לאומיים, ובמוסדות שלטון אחרים, חייבות לעבור מן העולם לאלתר; רק בחלם גמור ייתכן מצב מהסוג הקיים כאן בימים אלה.
השעה הפוליטית קרובה כבר מאוד לשעה ה-12 של התפזרות הכנסת הנוכחית, ההופכת בכך לכנסת במעבר. בכל זאת, בהזדמנות הראשונה שניתן, חייבת הכנסת להפקיע, בחקיקה שאינה ניתנת לערעור, את סמכות היועץ המשפטי לנהל את המדינה כממלכה של איש אחד. עד כה, התנהלותו משולה לזו של נציב עליון המייצג ריבון היושב בלונדון, פריס או ניו-יורק - כאשר בפועל הריבון נמצא כאן, בירושלים, ומעולם לא מחל לאיש על זכויותיו. מול התנהלות כוחנית ושרירותית של היועץ, עומדת לצערנו הרב התנהלות חסרת-מעוף ירודה וגלותית של נבחרי הציבור.
אם יחלוף הזמן החוקי המאפשר מהלכים כאלה ללא התעשתות המערכת הפוליטית, הכנסת תיתפזר בפועל. לאחר פיזורה, גם אם יקוצר משך הזמן עד לבחירות בשלושה שבועות, כפי שמבטיחה לנו וועדת הבחירות המרכזית, יצטרף, במצוותו ההזויה של היועץ המשפטי, זמן השיתוק וההמתנה של הציבור להכרעה ולהקמת ממשלה חדשה, לתשעת חודשי השיתוק דה-פקטו של ממשלות ישראל. גם בתקופת ביניים זו עדיין ראוי שכנסת ישראל תתעשת ותפעל למחיקת ביזיון לאומי זה. חבל שגם אם תתעשת בעת המאוחרת הזו, אין כבר ספק שחלם זה כאן!

תאריך:  11/12/2019   |   עודכן:  11/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהוד ברק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חלם זה כאן
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
לאופרט נהיה משפטן חובב
שלמה המגיב  |  11/12/19 21:11
 
- כאשר יהיה בראשך
עמעד  |  12/12/19 18:22
 
- ובכל זאת , עמעד
שלמה המגיב  |  12/12/19 18:44
2
ולאופרט עוד מלין על "חלם" ?
שלמה המגיב  |  11/12/19 22:01
3
מדינה שבה כל אנס,רוצח,פדופיל
בני בנקר  |  12/12/19 13:02
 
- וצריך להוסיף
עובד 1  |  12/12/19 15:00
 
- הסברים משפטיים לבנקר
שלמה המגיב  |  12/12/19 18:38
 
- כנראה שהמילה "יועץ" לא מוכרת
בני בנקר  |  12/12/19 23:29
4
לא, זו לא ממשלה רגילה
אלטע קאקער  |  12/12/19 20:44
5
כשתקום ממשלה לאומית ראויה
בני בנקר  |  12/12/19 23:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים היילפרין
סער חייב לומר לביבי: אין בחירות שלישיות. הליכוד וכחול-לבן חייבות להקים קואליציה, איתך או בלעדיך.
יוני בן-מנחם
לוכסמברג הציגה יוזמה חדשה ופועלת לשכנע את מדינות האיחוד האירופי להכיר במדינה פלשתינית. האיחוד האירופי מצפה מישראל לאפשר את השתתפות תושבי מזרח ירושלים בבחירות הפלשתיניות, הגיע הזמן שישראל תבהיר למדינות אירופה כי לא תסכים לקבוע מראש את תוצאות המשא-ומתן באופן שפוגע בביטחונה
אלי אלון
השחקנית והזמרת רחל אטאס, הייתה מכוכבות הבמה הבולטות בארץ בשנות ה-50 וה-60, בעלת כשרון רב, כריזמה בימתית, טמפרמנט, וקול עוצמתי ייחודי ונפלא    בנובמבר 2004 הלכה לעולמה, נדם קולה והיא בת 70 במותה
מנחם רהט
בעוד המשנה ליועהמ"ש דינה זילבר, הציגה בכנס משפטנים בחיפה נאום מתקרבן על 'רדיפת המערכת', קרא שופט העליון נעם סולברג לבטל את אחת הסיבות לאובדן האמון במערכת - עילת הסבירות, הסותרת את עקרון הפרדת הרשויות
יובל כהן
נתניהו, כך עולה מהקלטות וצילומי סתרים שהציג עד המדינה, הציע לרופא כוס קפה בתמורה לכך שזה האחרון יקדם את טיפולו הרפואי ואף יספק לו את הסם הפרמקולוגי פרצטמול, הידוע בכינויו "אקמול"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il