X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דומה כי אנו קרבים לשעת הכרעה וכי כל מי שחפץ בעשיית צדק ובמערכת משפט הוגנת הפועלת ללא משוא פנים צריך לברך על כך שהשר אמיר אוחנה אוחז במושכות, אוחז ואינו מרפה
▪  ▪  ▪
אוחנה. פעילות חיובית [צילום: אוליבר פיטוסי]

מה שנראה היה כמינוי זמני שלא תהיה לו כל השפעה על מערכת המשפט וכפועל יוצא על המערכת הפוליטית מתברר כהצלחה מסחררת, והשר אמיר אוחנה מתייצב בגאון בקדמת המאבק נגד מערכת המשפט שכבר מזמן הייתה למשפח. מה שהיה ידוע לרבים הופך כעת לנחלת הכלל - המערכת היא רעה, יש בה אכיפה בררנית, יש בה נפוטיזם, מקודמים בה רק בני אותה "המשפחה" והדבר האחרון לו ניתן לצפות בעת הזקקות לה הוא צדק. ככתוב במקורותינו: "וַיְקַו לְמִשְׁפָּט וְהִנֵּה מִשְׂפָּח לִצְדָקָה וְהִנֵּה צְעָקָה".
עינינו הרואות כיצד הבושה נעלמה. שופט שראוי שיפסול עצמו בשל ניגוד עניינים יושב בדין בלי למצמץ. הקליקה המשפטית פועלת כאיש אחד על-מנת לגונן על החברים בה. לא חוקרים הדלפות המהוות עבירה פלילית על-פי חוק, מטילים צו איסור פרסום אם המידע תחשוף ערוותו של מי מהחברים ותסכן אותו משפטית, מתנגדים למינוי בכיר שאינו מאנ"ש ועוד ועוד... בלתי נסבל ממש.
דומה כי אנו קרבים לשעת הכרעה וכי כל מי שחפץ בעשיית צדק ובמערכת משפט הוגנת הפועלת ללא משוא פנים צריך לברך על כך שהשר אמיר אוחנה אוחז במושכות, אוחז ואינו מרפה.
עבורי לפחות, אמיר אוחנה הוא תגלית. מאלמוניות יחסית היה השר המוכשר והדעתן לאחד ה"ברגים" החשובים במערכת הפוליטית. כמי שעוקב אחריו אני יכול לומר בהתפעלות ובסיפוק שהשר אוחנה פועל ללא חת, בעקביות, באומץ וביצירתיות על-מנת לתקן את המעוות ולהסיר מעלינו את החרפה הזו בדרך להגשמת המאוויים אותם אנו מבטאים מדי יום וכמה פעמים ביום בתפילה: "הָשִׁיבָה שׁוֹפְטֵינוּ כְּבָרִאשׁוֹנָה, וְיוֹעֲצֵינוּ כְּבַתְּחִלָּה, וְהָסֵר מִמֶּנּוּ יָגוֹן וַאֲנָחָה".
ראש המאפיה
מצויד במשנה סדורה עושה השר אוחנה לניקוי האורוות, מעמיד את המשפטנים על מקומם הנכון, מתריס כשצריך ואינו מוותר. אל תטעו לחשוב שבעניין של מה בכך מדובר. מערכת המשפט פועלת כחונטה מאורגנת וכוחנית. יש בה היררכיה, "משפחתיות", הומוגניות בדעות, שיתוף פעולה בין הזרועות השונות (לעתים שת"פ פלילי ממש!!) ויחס מתנשא ובדלני לכל מי שמתנגד לה.
הכוח של החונטה בא לידי ביטוי בכמה אופנים. יש לה שופרות רבים (אמצעי התקשורת שרובם ככולם משתפי פעולה עמה), כוח ממשי של אכיפה וחקירה, שיקול דעת נרחב וללא תקדים באשר לקביעת מהו דבר סביר, מהו בגדר עבירה, מהי התנהגות פלילית ומתי וכנגד מי צריך לפתוח בחקירה ולהגיש כתב אישום.
ומה עושה אדם הנתקל בשרירות ובחוסר צדק משוועים? יפנה לערכאה השיפוטית העליונה נכון?, הצחקתם אותי - הרי בחונטה עסקינן ובית המשפט העליון הוא ראש המאפיה או אם תרצו ראש הנחש (הכול באופן מטאפורי כמובן). כמי שנואש זה מכבר מהיכולת של מאן דהוא לתקן את המערכת כולה אני עומד משתאה ומתפעל מהשר אוחנה שכן נראה בעליל שהוא מבין את גודל השבר ועומק הבעיה ופועל בשקדנות הראויה על-מנת לרוצץ את ראש הנחש (זוכרים את המטאפורה) ולבצע מהפך כזה שיציל את כולנו משרירות הלב וממערכת שפועלת היום גם משיקולים זרים ובחוסר ניקיון כפיים. כדברי ההיגד העממי - השר אוחנה "לא עושה חשבון" לאיש מהחברים בחונטה - וטוב שכך!
למען ההגינות, איני יכול שלא להזכיר עניין שמבחינת רבים הוא בעייתי - חייו האישיים של השר המוצלח. אלא, שבניגוד לקהילה וללהט"ב העושים שמות בחברה הישראלית ומבקשים להכשיר את הלבבות על-מנת לאמץ את הלא נורמלי כנורמלי, השר אוחנה אינו מנופף בדגל הזה. הוא לא מסתיר את חייו האישיים אך אינו עושה בהם קרדום למינוף כוח פוליטי או לצרכי העברת יהודים על דעתם באופן שיאמצו את אורחותיו. לפיכך יכול אני להפריד בין הדברים שכן המאבק לו אני שותף כנגד הקהילה הוא בשל מאבקה הכוחני והמוחצן ולא בשל האנשים הפרטיים וחייהם ב-ד' אמות.
פועלו החיובי של אמיר אוחנה כמתואר לעיל הוא חיוני לקיום המדינה כמדינה מתוקנת ולכן נחזק את ידיו על-מנת שלא יאבד מכוחו. כולי תקווה שיסתייע בידו להמשיך במלאכה החשובה בה החל, על-מנת להציל את כולנו מהגולם הזה (מערכת המשפט) שקם על יוצרו ומאיים לכלות כל חלקה טובה.

תאריך:  26/12/2019   |   עודכן:  26/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אמיר אוחנה
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
מ"מ פרקליט המדינה רק מבחוץ!!!
אקטואלי  |  27/12/19 00:38
 
- עשתה כלום ושום דבר כשרת משפטים
שקד=שמאלנית !  |  30/12/19 08:12
 
- אקטואלי תרווח בין חלקים ל"ת
מישי  |  30/12/19 08:15
2
שקד פעלה בחכמה לא אוחנה
רבקה שפק ליסק  |  28/12/19 09:14
 
- נכון חלקית....
בעז ש  |  28/12/19 17:51
 
- אוחנה הורס במקום לשקם
רבקה שפק ליסק  |  29/12/19 10:29
 
- מלוא ההרס שגרם ברק מתברר עתה. ל"ת
ניקוי אורוות.  |  30/12/19 00:05
 
- שני המגיבות שלמעלה הן מתחזות
רבקה שפק ליסק  |  30/12/19 23:00
 
- שקד וחיות זה היינו הך
בשם/המעיד  |  30/12/19 07:44
 
- שקד פעלה הפוך בנושאי הליבה1
שפרירית  |  30/12/19 08:21
 
- שקד פעלה הפוך בנושאי הליבה2
שפרירית  |  30/12/19 08:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
מדוע בחר לאזכר ולייחד דווקא את מי שהורשע בפלילים מכלל שאר 54 חברי גוש הימין?
אלי אלון
בלב מרכז שכונת רחביה היוקרתית בירושלים, נושקת לבתי מגורים בתוך מתחם גן ציבורי, נמצאת מערת קבורה כנראה מתקופה החשמונאים    נא להכיר: מערת "קבר יאסון"    לפנכם סיפורו של המקום
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הדתה? שימו לב לכפייה החילונית    דרושים מבדקי אישיות לרישוי נהיגה
איתן קלינסקי
הסכנה היא בצמיחת אידיאולוגיה גזענית בימין הישראלי    סכנה המנפצת לרסיסים את כל היפה בארון הספרים היהודי, בועטת בבוטות ובגסות רוח בעולם ערכים מוסריים ואנושיים הגנוז בארון הספרים היהודי
טל בן-יעקב
איכשהו, בישראל, בימי בגין, הימין היה חברתי והשמאל חיזק את האליטה, בשונה לחלוטין מהחלוקה המקובלת בעולם. כיום, השתרשותם של ימי מפא"י ובגין בעם יוצרים עיוות כאילו הדבר עדיין מתקיים ולא התהפך בחזרה לסדרי עולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il