X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יש לי חדשות בשבילכם - הרב הראשי אינו הראשון שטען כי במסגרת גלי העלייה מרוסיה הגיעו לישראל עולים רבים שאינם יהודים, ואף כאלו שבקרבם, מה לעשות, רוחש סנטימנט אנטי-יהודי
▪  ▪  ▪
הרב יצחק יוסף [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

יהדות רוסיה הינה יהדות מפוארת אשר קצרה היריעה מלהכיל את שושלות גדולי החסידות שצמחו בה. העלייה הרוסית כשלעצמה העניקה למדינת ישראל דחיפה עצומה מבחינת ההון האנושי האיכותי שעלה במסגרתה.
אין שום ספק בכך שהעולים מרוסיה תרמו רבות לחוסנה הכלכלי, הביטחוני ובעיקר האינטלקטואלי של המדינה (שם לא השתמשו ב"שיטת הבדידים" בשביל ללמד מתמטיקה). למעשה, לא יהיה זה מופרך לומר כי העלייה הרוסית הסתגלה ל-דנ"א הישראלי- או כפי שהדבר מכונה בז'רגון הפנים רוסי, "עברה ישראליזציה"- באופן מהיר ויעיל יותר מכל עלייה אחרת לפניה.
קשה להבין מדוע רבנים, פוליטיקאים ואנשי תקשורת מיהרו לגנות את דבריו של הרב הראשי, אשר נאמרו בנוגע לזרמים מסוימים ואזוטריים מאוד מקרב העלייה הרוסית. אותם גינויים מקיר לקיר הינם לא יותר מאשר התייפייפות במקרה הטוב ובורות במקרה הרע. יותר מכל, מבטאים אותם גינויים רתיעה טבעית מהעולם התורני, ההלכתי, כמו גם קושי לקבל את האמת מפי מי שאמרה.
רבותיי, יש לי חדשות בשבילכם. הרב הראשי אינו הראשון שטען כי במסגרת גלי העלייה מרוסיה הגיעו לישראל עולים רבים שאינם יהודים, ואף כאלו שבקרבם, מה לעשות, רוחש סנטימנט אנטי-יהודי.
המשורר והבארד הרוסי המפורסם ביותר, ולדימיר ויסוצקי, כבר נדרש לסוגיה זו מזמן. בשירו "מישקה שיפמן" (1972) מגולל ויסוצקי, בעצמו בן לאב יהודי ואם רוסיה, סיפור סאטירי אודות יהודי המשכנע את חברו הרוסי לעלות עמו לארץ ישראל.
עובדה פשוטה
בתחילה מסרב החבר הרוסי להשתכנע. "אני רוסי מכף רגל ועד ראש" הוא עונה למישקה, "סבא שלי טטארי שנולד בסמארה, ובכלל, יש לנו רק אנטישמים במשפחה".
אך מישקה לא מוותר. למרות חששותיו שלו מפני האבטלה בארץ החדשה (אז עדיין לא היו מיזמים מבורכים כגון "נפש בנפש", מועדון הפרימיום התעסוקתי השמור בעיקר לחברה האנגלוסקסית), הוא ממשיך להפציר בחברו הגוי שיצטרף אליו למסע אל אותה טרה אינקוגניטה אשר שמע על-אודותיה ברדיו.
מישקה וחברו, המספר גיבור השיר, מגיעים סוף-סוף למשרד ההגירה. התור הארוך המשתרך מחוץ למשרד מתקדם בעצלתיים. פקיד סובייטי בודד חמוש בשתי חותמות, "מאושר" ו"נדחה", יקבע את גורל עתידם של אותם יהודים רוסים המבקשים לעלות ארצה.
לבסוף מגיע תורם של השניים לקבל את חתימתו של פקיד ההגירה הרוסי. או אז, מתרחשת התפנית בעלילה. בעוד שבקשת ההגירה של מישקה היהודי נדחית על הסף, דווקא חברו הטטארי מקבל אור ירוק לעלות לארץ המובטחת. "ישנה פה איזו טעות", מזדעק מישקה, אך ללא הועיל. הוא נשלח עם בעיטה באחוריו חזרה אל הכפור הרוסי בעוד חברו מטפס אל המטוס תל אביבה.
ההתנפלות על הרב הראשי איננה במקומה ומראה עד כמה אנשים משכילים יכולים להתקרנף רק על-מנת שלא להצטייר כ"גזענים". בסך-הכל ציין הרב עובדה פשוטה אשר אין עליה עוררין. כשהרב אומר את זה, הדבר מכעיס אותנו. אז למה כשויסוצקי שר את זה אנחנו צוחקים?

תאריך:  09/01/2020   |   עודכן:  09/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ויסוצקי אמר את זה קודם
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כבוד הראשון לציון טעה בענק.חבל
חםםםם  |  10/01/20 15:06
 
- בכל הכבוד מי שטועה זה אתה
במבה  |  11/01/20 18:39
2
אמירה חמורה
ק.ר.  |  11/01/20 18:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
שורות אלו נכתבות בין כתלי בית החולים וולפסון. המחלקה, שמעניקה לי וליתר השוהים שרות אדיב ומקצועי, מורכבת ממספר גדול של רופאים, שאתה כבוד הרב קורא להם רוסים, ואני קורא להם ישראלים
עמוס גלבוע
אנחנו לוקים בהבנת ה"שחקנים"; החיסול השפיל קשות את אירן והמחיש לכל העולם כי היא מתעסקת עם אריה; יש לטראמפ אסטרטגיה לאזור שלנו; החיסול דווקא יפחית סיכוני הסלמה ומלחמה
בעז שפירא
אלא שרוב מכריע של העם בישראל הוא מסורתי וחלק נכבד ממנו הוא ירא שמים    עמך בית ישראל רואה בארץ הקודש מכורה, מורשת ונחלת אבות שעליה יש לשמור מכל משמר עבור נצח ישראל תוך עשייה והתקדמות לקבלת פני הגאולה השלימה
ד"ר שלמה צדוק
רעיון הקמת הנבחרת עלה על שולחנם של החברים אורי יוגב ויאיר לפיד כסוג של תשובה, לטעמם, לשחיתות, כביכול, של מינוי דירקטורים בעלי זיקה פוליטית
דן מרגלית
בהיותו כבן 40 הוצעו לו משרה בשתי אוניברסיטאות אמריקניות, אחת מהן הארווארד    הוא דחה את ההצעות ונשאר במכון ויצמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il