X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עימותים קשים בצמרת חמאס בין הזרוע הצבאית ברצועת עזה לבין הנהגת התנועה בחו"ל. גורמים בחמאס אומרים כי מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר שוקל ברצינות להתמודד בבחירות על ראשות התנועה כדי לשמור על מעמדה של הזרוע הצבאית ולמנוע את ניתוקה מהקשר עם אירן
▪  ▪  ▪
סינוואר. שוקל להתמודד [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

המידע הזורם מגורמי חמאס ברצועת עזה מבשר על קרב קשה הצפוי בבחירות הפנימיות הקרובות על צמרת התנועה. גורמים בחמאס ברצועה אומרים כי יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועה, שוקל ברצינות להתמודד בבחירות על תפקיד יו"ר הלשכה המדינית של התנועה מול היו"ר הנוכחי אסמעיל הניה ומול היו"ר הקודם ח'אלד משעל.
סינוואר מחזיק גם בתפקיד ראש הזרוע הצבאית של חמאס "עז -א-דין אל-קסאם" ברצועה ונהנה מתמיכתם של בכיריה: מוחמד דף, מרוואן עיסא ורוחי מושתהא.
העובדה שיחיא סינוואר שוקל ברצינות את ההתמודדות על ראשות התנועה מעידה על עומק המחלוקות בצמרת הארגון, גורמים בחמאס אומרים כי ההערכה היא כי ח'אלד משעל הינו המועמד המוביל לתפקיד יו"ר הלשכה המדינית וכי סיכויו לשוב ולהיבחר לתפקיד טובים מאוד.
בכיר חמאס אחמד יוסף אמר ב-10 במרס לאתר "אלח'ליג' און ליין" כי לח'אלד משעל יש יתרון קל על אסמעיל הניה, יש לו כריזמה, ראייה אסטרטגית וקשרים עם מדיניות ערביות, איסלאמיות וגם עם מדינות אירופיות. הזרוע הצבאית של חמאס מתנגדת למנהיגותו של ח'אלד משעל המסוכסך קשות עם אירן וסוריה והגורס כי תנועת חמאס צריכה להיות בקשר עם המדיניות הערביות הסוניות ולא עם אירן השיעית.
יחיא סינוואר וצמרת הזרוע הצבאית בחמאס חוששים כי אם ח'אלד משעל יבחר מחדש לתפקיד יו"ר הלשכה המדינית הוא ינתק את הזרוע הצבאית מאירן ויעביר את מרכז ההחלטות של התנועה מרצועת עזה בחזרה לחו"ל. הזרוע הצבאית של חמאס איננה מקבלת את מנהיגותו של ח'אלד משעל מאז מבצע צוק איתן והיא פעלה קשות כדי למנוע ממנו להיבחר מחדש בבחירות הפנימיות ב-2017, אולם, יחיא סינוואר הסתכסך במהלך השנה החולפת גם עם אסמעיל הניה, לכן, לא מן הנמנע שכדי לשמור על מעמדה וכוחה של הזרוע הצבאית,יקפוץ יחיא סינוואר אל המים הקרים של ההתמודדות על התפקיד הבכיר ביותר בתנועה.
הבחירות הפנימיות בחמאס מתקיימות בכל 4 שנים ועל-פי התקנון הפנימי יש באפשרותו של יחיא סינוואר להתמודד על תפקיד יו"ר הלשכה המדינית, מי שקובע את איוש תפקידי ההנהגה הינה "מועצת השורא" (המועצה המייעצת). יו"ר הלשכה המדינית הראשון של תנועת חמאס היה מוסא אבו מרזוק ששימש בתפקיד בשנים 1992-1995, החליף אותו ח'אלד משעל ב-1996 והוא שימש בתפקיד ברציפות עד 2017 ואחר כך הוחלף על-ידי אסמעיל הניה המשמש בתפקיד עד היום.
יחיא סינוואר זוקף לזכותו את שיפור היחסים עם מצרים, פתיחת מעבר רפיח ואת הרגיעה עם ישראל בדרך לשיפור המצב הכלכלי וההומניטרי ברצועה. הבחירות הפנימיות מתקיימות בצל תוכנית "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ והמשך הפיצול בין הגדה לרצועה, סינוואר מציג גישה פרגמטית לשמור על יחסים טובים עם אירן וכל מדינות ערב ולהתנהל מול ישראל באסטרטגיה של "הסדרה תחת אש" מבלי להביא למלחמה כוללת ברצועת עזה.
שאלת מיקום מפקדת תנועת חמאס היא שאלה חשובה מאוד, הזרוע הצבאית של חמאס איננה רוצה להיות רחוקה ממרכז קבלת ההחלטות, היא גורסת שהיא זו שעומדת בחזית מול ישראל והיא צריכה להיות המשפיעה העיקרית על ההחלטות, היא חוששת שאם ח'אלד משעל או אסמעיל הניה יבחרו לתפקיד יו"ר הלשכה המדינית הם יעבירו אאת מרכז ההחלטות מהרצועה לחו"ל.
אסמעיל הניה עזב את רצועת עזה ועבר לקטר ולטורקיה, בקרוב יצטרפו אליו אשתו ו-2 בנותיו, הוא איננו מתכוון לשוב לרצועת עזה בשנה הקרובה ורק אחרי הבחירות יחליט מתי לשוב לעזה אם בכלל.
העיתון "א-שרק אלאווסט" דיווח ב-10 במרץ כי תנועת חמאס הגבירה את פעילותה מטורקיה מכיוון שהיא מתקשה למצוא לעצמה מקום מושב קבוע להנהגה בחו"ל,טורקיה פתחה מחדש את שעריה לחמאס לאחר שקטר ולבנון קיבלו פיק ברכיים מחשש שישראל תחסל אישים בכירים בחמאס בשטחן. אסמעיל הניה מבלה זמן רב יותר בטורקיה למרות שיש לו קשרים הדוקים עם שליט קטר השיח' תמים בן חמד, גם בני משפחתו יתגוררו בטורקיה. לצדו של הניה בטורקיה פועלים סגנו צאלח אלעארורי, המסוכסך עם יחיא סינוואר,ובכירי חמאס זאהר ג'בארין, מוסא אבו מרזוק וניזאר עוואדאללה.

תאריך:  11/03/2020   |   עודכן:  11/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ד"ר רפאל בוכניק
מתן לגיטימציה לשיתוף הרשימה המשותפת כנדבך עקיף או ישיר בממשלה עתידית בישראל, כמוהו כהכשרת הקרקע לקידום החזון האסטרטגי הערבי-פלשתיני משנת 2006, בדלת הקדמית    האמנם "המטרה מקדשת את האמצעים" כמימרתו של הוגה הדעות האיטלקי ניקולו מקיאוולי ובלבד שיובא הקץ לשלטונו של בנימין נתניהו?
יוני בן-מנחם
צעירים פלשתינים ביצעו אונס קבוצתי בתיירת שביקרה בעיר בית לחם ושדדו את כספה. המשטרה הפלשתינית עצרה את התוקפים אך מנסה להסתיר את דבר האונס בטענה שהוא יפגע ב"אינטרס הלאומי" ובענף התיירות בבית לחם
ד"ר אודי לוי
ישראל, מן המובילות בעולם במלחמה בטרור בכלל ובאמצעים פיננסיים בפרט, מעניקה לגיטימציה שבשתיקה לקטר - הנסיכות שעושה יותר מכל מדינה אחרת כדי לתמוך בטרור    מה יקרה אם חיזבאללה יחליט שגם הוא רוצה מאות מיליוני דולרים תמורת שמירת השקט?
יוני בן-מנחם
ממשל טראמפ מקיים מגעים חשאיים עם הרש"פ ועם תנועת חמאס בניסיון לקדם את עסקת המאה. מאמציו נכשלו לפי שעה. יו"ר הרש"פ מעודד מההתפתחויות הפוליטיות האחרונות בישראל ומעריך כי מהפך פוליטי יקבור את תוכניות הסיפוח של ממשלת הליכוד
טל בן-יעקב
ישראל רוצה להגיע להסדרה ארוכת טווח עם החמאס, אך היא צריכה להיזהר מהתחזקות הג'יאהד, הארגון העיקרי אשר נלחם נגדנו בשני הסבבים האחרונים, בהם החמאס בעיקר צופה ונהנה    מישהו צריך לאותת לארגון השולט ברצועה להפסיק לשבת על הגדר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il