בכניסה הצפונית לנמל יפו נבנה בשנת 1954 על-ידי מע"צ (מחלקת עבודות ציבורית) מגדלור מהבהב שתפקידו לסמן את הכניסה הצפונית לנמל. המגדלור המהבהב נועד לסמן את קצה הסלעים ונתיב הכניסה הצפוני לנמל יפו כדי להאיר בשעות הערב והחשכה את הדרך לבעלי הסירות והספינות היוצאים ובאים בשערי הנמל, כדי שלא יתקלו בסלעים הגדולים ובסלעי שובר הגלים שהיו מוצבים באזור הכניסה לנמל.
מתכננת המגדלור - שושנה שחם את פרויקט הקמת המגדלור תכננה המהנדסת שושנה שחם, מי שתכננה גם את "גשר הירקון" -גשר הקשתות העובר מעל נחל הירקון בדרך נמיר בתל אביב. הקמתו של המגדלור הושלמה באוגוסט 1954. גובהו היה 6 מטרים מעל פני המים והוא נבנה על בסיס בטון היצוק על גבי סלע שמתחת למים.
בעיתון דבר (מיום ה-26 באוגוסט 1954) מופיעה ידיעה תחת הכותרת "מגדלור ביטחון חדש בכניסה לנמל יפו". בידיעה נאמר: "משרד הנדסת הנמלים של מחלקת עבודות ציבוריות בת"א סיים בימים אלה סופית את התקנת מגדלור הביטחון בכניסה למעגן הסירות שבנמל יפו... המגדלור ניצב בסוף שורת הסלעים הנמשכת לקצה שובר הגלים. עד כה היו הספנים נתונים בסכנה מתמדת".
המגדלור שימש בעצם כפנס שהאיר את האזור ואת הסלעים ועזר לבעלי הסירות לנווט ביניהם. רבים ודאי מבין המטיילים זוכרים את המגדלור עם הפנס הגדול המהבהב שהוסיף חן ואווירת נמל לנמל היפואי.
נפל לים ונעלם אי שם בשנות ה-90 נעלם פתע המגדלור מנוף הנמל. ראובן אברמוביץ' (ציפס) מי שהיה מנהל המעגנה בנמל יפו "אנציקלופדיה מהלכת" בכל הנוגע לנמל יפו ואף כתב ספר על תולדות הנמל, מספר לי כי המגדלור שהיה עשוי מתכת נרקב ונפל לים. בסיס המגדלור עשוי בטון נשאר במקומו. אברמוביץ' שלח אלי צילום של בסיס הבטון ושרידי המגדלור שנותר במקומו.
לא ידוע לי מה עלה בגורלו של מגדלור המתכת בנמל יפו שנפל לים, האם נסחף ושקע במצולות הים או אולי נאסף על-ידי אלמונים כמזכרת. היכן הוא נמצא כיום? מי שיודע מוזמן לשתף במדור תגובות שמתחת לכתבה זו.