X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שימוש בתפקיד ציבורי ואחריות על כספי ציבור עלולים לעורר פיתויים אצל נושא התפקיד אבל יותר מכך - מעוררים חשדות בעם על הנאות וטובות אישיות כיצד נהג משה רבינו במצב שכזה?
▪  ▪  ▪
משה רבנו

תפקיד ציבורי דורש אחריות אישית רבה. תפקיד ניהול כספים דורש אמינות ואחריות כלפי העם. לכן, חשוב מאוד שכל אדם הנושא במשרה ציבורית וכל אדם האחראי על כספי ציבור יעשה מעשיו בשקיפות שלא יתעוררו דיבורי אנשים עליו ולא יהיו חשדות כלפיו. חשוב גם שינהג בצניעות ולא בראוותנות יתר שלא ירננו אחריו על בזבזנות וקבלת טובות הנאה.
ואת זאת אנו לומדים ממשה בעת בניית המשכן. על התנהלות בבחירת "מומחים" ונושאי תפקידים לביצוע עבודות, על התנהלות משה בדיווח על כל הוצאה, קטנה וגדולה, שנעשו בכספי העם. זהו משה רבינו, עליו נאמר מפי הקדוש ברוך הוא עצמו: "לא כן עבדי משה בכל ביתי נאמן הוא" (במדבר יב ז).
פרשת ויקהל - למה דוקא בצלאל בן אורי? אמר משה לעם: "ראו קרא ה' בשם בצלאל בן אורי בן חור" (שמות לה, ל). ולמה הודיעם זאת? שלא יאמרו שרק למקורביו נותן הוא תפקידים חשובים. שהיו בני ישראל מרננים עליו ואומרים: "לא אמר הקב"ה למשה לעשות את המשכן על-ידי בצלאל, אלא משה עצמו ממנה אותו על שהוא קרובו. משה - מלך, אהרון אחיו - כהן גדול, בניו - סגני כהונה, אלעזר - נשיא הלוי, בני קהת, נושאי המשכן וזה (בצלאל) - שליט על מלאכת המשכן!
כל הגדולה הזאת מבקש משה ליכון. אמר להם משה: אני לא עשיתי כלום מדעתי, אלא הקב"ה אמר. והוא מראה להם - "ראו קרא ה' בשם בצלאל" (מדרש תנחומא ויקהל, ג). משה המנהיג הדגול אינו מתעלם מדיבורים אלו, הוא מקשיב, הוא עונה והוא מסביר.
גם על הכסף הקטן
פרשת פקודי - דין וחשבון מפורט על שימוש בכספי הציבור: וכך מתחילה פרשת "פקודי": "אלה פקודי המשכן - אשר פקד על-פי משה" שמות לח, כא). ולמה עשה משה את החשבון הזה? ידע משה טבעם של אנשים המביטים באנשי ציבור ובודקים אורחות חייהם והוצאותיהם וחושדים שאולי משתמשים הם במה שלא שייך להם:
"שנאמר: "ויהי כצאת משה - והביטו אחר משה..." ומה היו אומרים? היו מסתכלים באחוריו ואומר אחד לחברו: "ראה צווארו! ראה שוקו! אוכל הוא משלנו ושותה משלנו", וחברו משיב לו: ריקה, אדם שנתמנה על מלאכת המשכן על כיכרי זהב ועל כיכרי כסף, שאין להם חקר ולא משקל ולא מנין - מה אתה רוצה שלא יהיה עשיר" (מדרש תנחומא)?
וכדי למנוע דיבורים שכאלה הצפויים בכל מקום בו אדם אחראי על כספי ציבור, יש ללמוד ממשה שנזהר והגיש להם דין וחשבון מדויק על כל ההוצאות: "אמר משה: יודע אני שישראל רוגנים הם, הריני עושה להם חשבון מכל מלאכת המשכן. התחיל לעשות חשבון עמהם: "אלא פקודי המשכן" - והוא נותן להם חשבון על כל דבר ודבר כסדרם בתוך המשכן לזהב ולכסף ולנחושת" (מדרש תנחומא). לא רק על הזהב והכסף - על הכסף הגדול - דיווח משה, כי אם גם על הנחושת, על המטבעות הקטנים.
[מתוך האתר שלי - פרשת השבוע]

תאריך:  24/03/2020   |   עודכן:  24/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רפאל בוכניק
מפגיני ה"רק לא ביבי" שהניפו דגלים שחורים כתחליף לדגל המדינה, סביר שלא התעמקו במשמעויותיו ההיסטוריות של הדגל השחור, ומכאן, בקלות דעת בלתי נסבלת, נמצאו, אולי מבלי משים, מתריסים נגד כבודה של המדינה וסמליה הלאומיים
דן מרגלית
עוד כמה שבועות כאלה, שהממשלה משתקת את כל הפעילות והרחוב מתמלא בהפגנות של מובטלים, והקורונה הופכת למשהו כמו דבר או שחפת וזיהומים אחרים, ואנשים מתים מפני שמונעים מהם טיפול במחלותיהם הקשות פי כמה
דן מרגלית
הזכיר לי סיפור על אדם שהתייצב בפני גדול האמוראים רבא וסיפר לו כי השלטונות דורשים ממנו לרצוח אדם, ואם לא יעשה זאת - ירצחו אותו. אז מה לעשות? ענה לו רבא: לא תהרוג אותו, כי מה קבע ש"דמך סמוק מדמו"?
אסתר שניאורסון גרי
ממשלה שאין לה רוב יהודי ונשענת על מפלגות של שונאי ישראל וטרוריסטים איננה ממשלה לגיטימית בארץ ישראל    אויב אינו יכול להיות שותף מבחינה דמוקרטית ומוסרית בשאלה, מי יעמוד בראש מדינת היהודים
עו"ד אברהם פכטר
השב"כ - פועל נגד הטרור מבית, ובודק מי נשא של הנגיף שמאיים על ביטחון ישראל ומדווח למוקד מד"א והמשטרה גם על משתפים שהיו בסביבה    המוסד - מגן על ישראל מבחוץ - ובמבצע נוסח אירן, מביא לארץ ערכות מגן לפני מדינות אחרות שמנסות להשיג את האמצעים האלה לפני ישראל    אין כמו המוסד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il