X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ערבוב בוטה בין הרשות השופטת לבין היועץ המשפטי לרשות המבצעת הוסתר והוחבא בפני הציבור. רק בשבוע החולף, בחסות מגיפת הקורונה, בחרה הנשיאה חיות לדחות את העתירה החוזרת להסיר את החיסיון על שיחות מנדלבליט-אשכנזי ובכך להגן שוב על נציגה ברשות המבצעת.
▪  ▪  ▪
חיות. שחיקה באמון [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

לא חלפו דקות מספר מהודעת הנשיא ריבלין שאין בכוונתו להאריך את המנדט שקיבל בני גנץ להרכבת הממשלה אלא להחזירו לכנסת, וכבר אצו רצו להם העותרים ממחנה רק-לא-ביבי, וחזרו ועתרו בפעם השלישית לבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, במטרה למנוע את הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו. דוברי המחנה הדהדו את המסר היטב במדיות, בתקשורת וברשתות החברתיות.
כמה שבג"ץ אוהב את הכוח שלקח לידיו. השופטים לא דחו את העתירות על הסף עד היום באופן מהותי, אלא דחו את החלטתם בנושא ליום שבו הדבר יהיה רלוונטי, לדעתם. כך גם היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, אשר בחר שלא להביע את עמדתו בסוגיה בטרם בג"ץ ידון בעתירה לגופה.
היועץ המשפטי לממשלה ושופטי בית המשפט העליון חבוקים כאיש אחד מאז נבחר מנדלבליט לתפקידו. שיתוף הפעולה האחרון ביניהם היה בהדחתו של יו"ר הרשות המחוקקת, במהלך שלכאורה היה אמור להיטיב את הסיכוי להחלפת ראש הרשות המבצעת, נתניהו. מהלך זה לדאבונם לא צלח עד כה.
כעת מזדמנת להם הזדמנות נוספת להכות בראש הרשות המבצעת המבקש להשיב את האיזון הנדרש בין הרשויות ובהכרח להזיז את הגבינה לרשות השופטת, שצברה כוח רב שלא שייך לה.
בבוא השעה יבקשו שופטי העליון לשמוע דעתו של היועץ המשפטי של הרשות המבצעת, הממשלה. לכן נכון כעת לשוב לקשר ההדוק בין השניים. משרד היועץ והפרקליטות עשו מאמץ רב מאוד לטשטש את מעורבותו והסתבכותו העמוקה של היועץ בפרשת מסמך הרפז-אשכנזי. סגירת התיק דה-פקטו נעשתה בחלוף מספר חודשים מאז נכנס מנדלבליט לתפקידו כיועץ, וזאת בחסות שופטי בג"ץ.
משרד המשפטים מסר כי הוחלט שאין מקום לתת החלטה פורמלית בדבר סגירת התיק הפלילי שנפתח כנגד היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט בנוגע לפרשת הרפז-אשכנזי על-ידי כל גורם הכפוף לו. סגירה זו נעשתה במחשכים.
הפרקליטות ומשרד היועץ המשפטי לממשלה אף לא מוכנים לציין את המועד המדויק שבו נסגר התיק הפלילי בעילת חוסר אשמה. כל שציינו בתגובתם, למרות שאלות מדויקות, היה שההחלטה ניתנה לאחר ובעקבות פסק דינו של בג"ץ בעניין מינויו של מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. האם במשרד המשפטים בעצם מודים בפה מלא שהחליטו לסגור התיק הפלילי כנגד היועץ במשותף עם שופטי בית המשפט העליון?
ערבוב כה בוטה בין הרשות השופטת לבין היועץ המשפטי לרשות המבצעת הוסתר והוחבא בפני הציבור. רק בשבוע החולף, בחסות מגיפת הקורונה, בחרה הנשיאה חיות לדחות את העתירה החוזרת להסיר את החיסיון על שיחות מנדלבליט-אשכנזי ובכך להגן שוב על נציגה ברשות המבצעת.
אמון הציבור בבית המשפט העליון וביועץ במשפטי לממשלה נבחן בימים אלו ממש, שעה שהם בחרו, ולא בפעם הראשונה, לשחות במים העמוקים של הבריכה הפוליטית - בכך שלא זרקו העותרים מכל המדרגות.
ושוב נוכחנו אמש בהחלטתו של השופט שטיין - בחירתה של שרת המשפטים שקד - שלפיו מדובר בעתירה חשובה ועקרונית, אך מוקדמת, תוך הדגשה כי השופטים החליטו להימנע, בשלב הנוכחי, לחייב את מנדלבליט ממתן חוות דעת בשאלה זו. למרות שמדובר בעתירה שלישית, החליטו השופטים שלא לפסוק הוצאות לעותרים - ולמעשה "הזמינו" אותם לעתור שוב ושוב.
בעצם השופטים מבקשים להמשיך להניח האקדח על השולחן ולכוונו כלפי הרשות המחוקקת והמבצעת. בשעות אלו שבהן נבחרי הציבור צריכים להכריע בדבר הקמת ממשלה, חשוב שייטיבו לראות את הנעשה בגבעה הגבוהה ממולם.

תאריך:  13/04/2020   |   עודכן:  13/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ פתח את הדלת לעתירה הבאה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
באיזו
מדינה?  |  13/04/20 13:10
2
חזקת החפות
לא מבין  |  13/04/20 15:14
3
שלא לדבר על כך
עובד 1  |  13/04/20 16:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר מואב
עצמאות תזונתית אין לנו בכל מקרה, גם אם ימשיכו לחסום יבוא של ביצים ומוצרי חלב, משום שאת המזון הבסיסי ביותר - גרעינים (חיטה, שעורה, תירס וכדומה) - אנחנו בכל מקרה מביאים מהעולם
דן מרגלית
ככה זה תמיד, המתריעים הגדולים ביותר מפני נתניהו אינם 'אויבים פוליטיים' שרוצים לרשת אותו. הם דווקא אלה שהיו הכי קרובים אליו, ושברחו מהמדמנה הזו כשצחנת הסכנה צרובה בנחיריהם"
יורם אטינגר
רוב האמריקנים מכירים במכנה המשותף הערכי בין ישראל וארה"ב בכל הקשור לערכי יסוד תרבותיים, מוסריים, משפטיים, רעיוניים ודתיים ארוכי-טווח, בנוסף לעמידה מול איומים ואתגרים משותפים, שהם כבדי-משקל יותר מחילוקי דעות בתחום הסכסוך הערבי-ישראלי והנושא הפלשתיני
דן מרגלית
עשרות פרופסורים מהחשובים בישראל ובעלי מוניטין בעולם מסבירים כי חייבים לצאת מן הסגר    אבל ביבי וקבוצה של פקידים במשרד הבריאות חוששים ששלטונם יתערער עקב הניהול הכושל
רפי לאופרט
במאמר "אל תשוו" גורסים מחבריו שעקב השונות בין המקרים, אין יסוד להשוואה בין ישראל למדינות אחרות בכל הנוגע לדרכי ההתמודדות הלאומית עם נגיף הקורונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il