X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לו אני, במקומם של עורכי הדין של 'הפורום המשפטי למען ישראל ציונית ודמוקרטית', הרי שב הייתי לבית המשפט העליון, שב ומבקש לקבל החלטה מנומקת, פרטנית ודווקנית, מדוע באותן נסיבות, לא הותר לי להצטרף לאותן עתירות, במעמד של 'ידיד בית המשפט'
▪  ▪  ▪
בגץ הרכבת הממשלה [צילום: הרשות השופטת]

ההחלטה של בית המשפט העליון, שלא לאפשר לעורכי הדין, מטעם 'הפורום המשפטי למען ישראל ציונית ודמוקרטית' שביקשו לטעון טענותיהם במסגרת העתירות שהוגשו נגד זכאותו אי-זכאותו של בעניינו של בנימין נתניהו כמי שהוגשו נגדו מספר כתבי אישום וכמי שהנו נאשם, בפלילים במעמד של 'ידיד בית המשפט', חורגת בהרבה, בהרבה מאוד מהשאלה הטכנית, הדווקנית, אם להתיר הופעה שכזו מהפן הטכני-נקודתי, אם לאו.
לו אני, במקומם של עורכי הדין של 'הפורום המשפטי למען ישראל ציונית ודמוקרטית', הרי הייתי מתעקש לקבל משופטי בית המשפט העליון וגם/או ממי מהם, החלטה, פרטנית ודווקנית (להבדילה מהחלטה טכנית-נקודתית), מדוע ובשל מה אין זכאי פורום זה, להשמיע טענותיו, במסגרת אותן עתירות שהוגשו לבג"ץ, במעמד של 'ידיד בית המשפט'.
החלטה מפורטת עניינית ופרטית, בנושא זה, שופכת הייתה אור ומקבעת הלכה מחייבת של ממש מכאן ואילך באשר למעמדם המשפטי (כמו-גם באשר לזכות הטיעון הבסיסית) של גופים, המבקשים להצטרף להליכים משפטיים מתנהלים.
החלטה פרטנית שכזו, באשר למעמדם של מי המבקשים להצטרף להליכים תלויים ועומדים, בפני בתי המשפט השונים, במעמד של 'ידיד בית המשפט' בין אם כמבקשים (עותרים) נוספים ובין אם כמשיבים ואגב כך, לטעון, באותה מסגרת, טענות וטיעונים שהצדדים המקוריים לדיון, זה או אחר, לא כללו ולא הביאו לפתחו של בית המשפט.
לו אני, במקומם של עורכי הדין של 'הפורום המשפטי למען ישראל ציונית ודמוקרטית', הרי שב הייתי לבית המשפט העליון, שב ומבקש לקבל החלטה מנומקת, פרטנית ודווקנית, מדוע באותן נסיבות, לא הותר לי (כעמותה ציבורית, אשר שקודה ואמונה על אינטרס הציבור, נטו) להצטרף לאותן עתירות, במעמד של 'ידיד בית המשפט'.
החלטה פרטית ודווקנית של בית המשפט העליון, המפרטת ומנמקת לפניי ולפנים מהות ונסיבות סירובו שלו, לאפשר לעורכי הדין של 'הפורום המשפטי למען ישראל ציונית ודמוקרטית', להצטרף כצד, במעמד של 'ידיד בית המשפט', לאותן עתירות, תורמת הייתה להרחבתה של הפסיקה הקיימת, בעניין דנא.
מיעוטה של ההלכה הפסוקה הקיימת בעניין התרת או איסור ההצטרפות, להליכים משפטיים תלויים ועומדים, במעמד של 'ידיד בית המשפט' (הדלה, עד למאוד, מאוד, לצערנו, כי רב) הנדרשת והמתבקשת, בדבר העקרונות והכללים החלים והקובעים, מתי יתיר בית המשפט הצטרפותו של צד, להליך תלוי ועומד בפניו, במעמד של 'ידיד בית המשפט' ומתי יימנע מכך ויאסור על הצטרפות מבוקשת, שכזו, הנה, אך ורק נדרשת ומתבקשת, בנסיבות העניין.
במצב דברים זה, הרי אך ורק מתבקש הדבר, כי 'הפורום המשפטי למען ישראל ציונית ודמוקרטית', תשוב ותפנה פעם נוספת לבית המשפט העליון, בבקשה שיוציא מלפניו בנסיבות העניין המפורטת שבפנינו החלטה דווקנית, נקודתית ומפורטת, שתסביר, תפרט ותנמק מחד-גיסא מתי ובאיזה נסיבות, ייעתרו בתי המשפט לבקשות הצטרפותו של צד, להליכים משפטיים תלויים ועומדים, בבתי משפט, במעמד של 'ידיד בית המשפט ומתי -מאידך-גיסא - יאסרו הם על הצטרפות שכזו.

הכותב הוא השותף המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, הלבנת הון, פירוקים ופשיטות רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים ודיני משפחה, כמו גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  04/05/2020   |   עודכן:  04/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זכות הטיעון הבסיסית המוקנית למבקשים לטעון בבתי משפט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם דורי
בשבוע בו נולד חוזה מדינת היהודים זו העת לחשוף משהו על מורשת הספינים התקשורתיים    אלו לא התחילו בימים אלו במטות הבחירות ובלשכות ראשי ממשלה אלא קודם לכן
מעיין חיימוביץ
האתגר הראשון שעומד בפני השוטר שמטפל בתלונות, הוא להבחין בין תלונה אמיתית לתלונת שווא ולתת לכל אחת את הטיפול הראוי לה    מילוי טופס אינטרנטי הוא כבר עניין שונה בתכלית    החוקר מתקשה לזהות, הקצין מתקשה להתבונן ותלונת השווא לא מסוננת
עדי בליי
אל תתביישו לשאול את המטפל שלכם איך יראו הפגישות    בין אם זה מעבר עם המטפל הקבוע שלכם ובין אם אתם פונים לראשונה
יוני בן-מנחם
מחריף העימות בין נשיא סוריה בשאר אסד ורעייתו לבין בן דודו המיליארדר ראמי מח'לוף הנתמך ע"י רוסיה על-רקע ההדלפות על מעשי השחיתות של באשר אסד. ההערכה בסוריה היא כי הנשיא הסורי ינקוט שורה של צעדים נגד ראמי מחל'וף ועסקיו במסגרת חיסול החשבונות וכי לא מן הנמנע כי יגלה אותו לחו"ל
מנחם רהט
מערכת היחסים המורכבת שבין חב"ד למדינה הציונית, מתנהלת ברוח הדיאלקטיקה של בשביס-זינגר: 'שונאים, סיפור אהבה'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il