X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אני מחפש כף זכות למהלך מעורר הקבס של בנימין נתניהו שמבקש בחזרה מיסים ששילם לפני תשע שנים הרי הוא מיליונר, יבושם לו
▪  ▪  ▪
נתניהו. כורח

בשנותיי בחינוך הממלכתי של אז, למדנו תנ"ך והיכרנו קורט ממורשת ישראל, ותודרכנו לאהבת הארץ והשפה העברית (כיום גם לימוד התנ"ך הצטמצם). אך לא לימדו אותנו את ההמשך. ממילא איני יכול לקרוא דף גמרא בארמית. אבל במשך שנים נעזרתי בספרות משנה שהשתרעה מן החשמונאים ועד דוד בן-גוריון, מחורבן הבית ועד מנחם בגין, מיוחנן בן זכאי עד הרב אברהם יצחק הכהן קוק דרך המנהיגים הדגולים ונביאי השקר שקמו לעם היהודי בגולה. סיפור אחד אני מבקש לחלוק עימכם כאן:
רבן גמליאל לימד את חובשי ספסלו כי אין להתענג במשך שבעת ימי האבל. עד שמצאו כי בשבתו אבל במות רעייתו רחץ באמבטיה. הכיצד? שאלו אותו, והרי אמרת כי אסור להתענג ב"שבעה". נכון, השיב רבן גמליאל, אבל "אני איסטניס". פירוש שטחי: אצלי הרחצה אינה עינוג אלא צורך, היא כורח. לא הנאה אלא הכרח. כפייתי, דחף שאינו בר כיבוש.
אם אתם מאמינים לו שלא עבד עליהם בעיניים אלא שהוא באמת כזה הרי הוא כמו מי שהלך לקב"ן וקיבל שחרור מצה"ל לא מפני שהוא משתמט אלא מפני שיש לו בעיות נפשיות או אישיותיות אמיתיות. איני פוסק. מכל מקום בעידן המודרני זה סיפור מעשה ראוי לפסיכולוג.
ומדוע חזרתי בזיכרוני לסיפור מימי הבית השני? מפני שאני מחפש כף זכות למהלך מעורר הקבס של בנימין נתניהו שמבקש בחזרה מיסים ששילם לפני תשע שנים. הרי הוא מיליונר, יבושם לו; וכפי ששאל ד"ר אליעד שרגא, מניין 16 המיליונים בכיסו? אבל נניח שבסדר. ומדוע הוא לחץ על ארנון מילצ'ן לקבל תכשיט ולא ויתר על החלק השני? ועתה רוצה מתנה בעייתית מחבר אוסטרלי; ושואב מקופת המדינה לשפץ ולשדרג ולתקן כל דבר בביתו הפרטי - וילה - בקיסריה. אז נניח שלפני תשע שנים הוא שילם כמה רבבות שקלים שיכול היה לחסוך; ונניח שאילו עמד על כך אז היה אוגר את הכסף.
עדיין אני שואל אותו, כיצד מיליונר כבד כמוך, בתקופה זו שאנשים משוועים לביטוח לאומי בשל המדיניות שלך (נניח לרגע קט שצודקת) - האם אין בך את הרגישות לחוש כי זה לא הרגע, זה לא הזמן? אטימות נוראה. אוטם שריר הרגש. אך אני עוטה לרגע את גלימתו של לוי יצחק מברדיצ'ב ("סניגורם של ישראל") וטוען להגנת ביבי בלשונו של רבן גמליאל: "אני אסטניסט".
כלומר, בצע כסף הוא אצלי - ביבי - לא הנאה אלא כורח. משהו שרודף אותי. משהו שאיני יכול שלא לבקש לעצמי עוד ועוד. כמו אחד שמכור לסמים. כמו מעשן בלתי נלאה. לא יכול שלא לשלוח יד לכסף שלכאורה יכול היה להגיע לי. כאמור, מה שנקרא בימינו "דחף שאינו בר כיבוש". זה כפייתי. כמו הרחצה של רבן גמליאל. כמו הקלפטומניה אצל הלוקים בה. ואם זה באמת המצב של ביבי, ואם זה מה שהיה אומר לו הקב"ן הפסיכולוג, אז בחיי שאני מפרגן לו. יאללה, קח את הכסף.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  23/06/2020   |   עודכן:  23/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביבי ורבן גמליאל
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי חמדן של כספים ושל נשים ל"ת
יעקב חורניק  |  23/06/20 18:45
2
דן - אתה לא צדיק !
יצחק הורניק  |  23/06/20 20:31
3
אל תתעסק במה שאתה לא מבין
תלמודיסט  |  24/06/20 01:44
4
אני לא סולחת לביבי
רבקה שפק ליסק  |  24/06/20 09:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
מול מערכת המשפט הבעיה העמוקה איננה הסתה אמיתית או מדומה, או נורמה של שיח ציבורי ראוי או בלתי-ראוי. שום בית משפט הנוהג "כהיכל שן של עדת מורמים מעם", שאינה חיה בתוך עמה ואינה קשובה לרוחות המנשבות בו, לא תוכל לשרוד לאורך זמן. במיוחד אין לבית המשפט סיכוי לשמור על מעמדו הבכיר והמיוחד בדמוקרטיה אמיתית - כזו שמנוהלת ע"י העם ולמען העם
משה ניסנבוים
לא רק כיום בפרספקטיבה היסטורית ומרחק שנות דורות אנו מסתכלים על חתונה זו כעל חתונה היסטורית, גם אז תוך כדי התרחשות האירוע חשו כולם בבטחה כי הם עדים למעמד מיוחד במינו
גלעד קדומים
דבר אחד מרכזי - ערעור על מנהיגות    דבר זה טבוע בנו עמוק עמוק עד עצם היום הזה    החשדנות האובססיבית נגד כל הנהגה באשר היא
אפרים הלפרין
מה ההבדל בין שלום עכשיו לבין ריבונות/הינתקות עכשיו?
אפרים הלפרין
מה היא חושבת לה יפה בן דוד, מזכלי"ת הסתדרות המורים, מה חושבים להם בכירי האוצר, מה חושב לו שר החינוך החדש    האם הם סבורים שהציבור מטומטם? בעל זיכרון קצר?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il