X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עם כל הציניות, צריך ואפשר לעצור את מהלך החקיקה על-ידי הציבור ובראשם מחנכים, מפקדים והורים אלה צריכים לעמוד בפרץ מול הפוליטיקאים ככל שהסם יהיה פחות לגיטימי פחות ישתמשו בו
▪  ▪  ▪
סימני גאולה... [צילום: פלאש 90]

האם מדינת ישראל תאפשר מהשבוע עישון חופשי של מרחיאונה? האם לגליזציה של הקנביס תהפוך את ישראל למדינת מכורי סמים קלים? בינתיים, ברוני הקנביס בישראל מחככים ידיהם בהנאה.
החברות הישראליות שהוקמו לגידול והפצה של הסם מראות לאחרונה עליה במדדים בבורסה. חלק מהחברות הראו לאחרונה עלייה של כמעט 10 אחוזים. זאת בזכות חברי כנסת, המובילים חקיקה שתהפוך את הקנביס למוצר בהישג יד. מהלך החקיקה - מתוחכם.
הנה מכבסת המילים של הלוביסטים להכשרת הסמים ה"קלים" - את שם הסם המקורי הספרדי "מריחואנה", החליפו ב"קנביס". ואת ה"ליגלזיציה" לסם הם מתחילים ב"אי הפללה". האם הצעד הבא יהיה מכירה חופשית בסוג של קמפיין מכירות "עשנו ותעופפו"?
בתוך שטיפת המוח מנסים לספר שמדובר בקנביס רפואי. הא ותו לא. אבל לא מדובר בקנביס הרפואי. לשוק המוצר הרפואי, הנחוץ לעיתים לחולים קשים, הרי לא צריך חקיקות, אלא מרשמי רופאים והתארגנות יותר מסודרת. שלא תקשה על אספקת הקנביס, כפי שקרה אצל אחת מקרובות משפחתי ע"ה.
מקדמי החקיקה מכוונים גבוה. להפוך את הסם למוצר חוקי, בהליך "לגליזציה" שסופו מכירה בחנויות. שם גם הכסף הגדול.
מה מסוכן בסם בקנביס? רשימה חלקית של הסכנות
- למרות התדמית של סם קל הוא ממכר. גם כשלוקחים אותו מפעם לפעם "רק להתמסטל". בכפרי גמילה מסמים יספרו לכם ש-80 אחוז מהמתמכרים הם 'מתמכרים כבדים - לסמים קלים'.
- עישון הקנביס בגיל צעיר, על-פי מחקרים רבים, גורם לנזק קוגניטיבי. במקרי קיצון הוא יכול לגרום להתפרצות של מחלות נפש, גם שנים אחרי גמילה מעישון.
- יש קשר בין השימוש בקנביס לבין הופעה של מצבי חרדה קשים, התפרצויות של סכיזופרניה, מניה דפרסיה, והחמרה של מהלך מחלות נפשיות.
- הבריחה אל הקנביס מביאה את המעשן לא להסתכל על המציאות כמות שהיא ולא ללמוד להתמודד עם מצבי משבר.
חזרה לחקיקה
החקיקה לא תעצר ב'אי הפללה' כלפי מי שמעד פעם או פעמיים. בעלי חברות הקנביס מכוונים גבוה ודוחפים לחקיקה שמטרתה להפוך את המוצר לחוקי ולגיטימי. ביזנס הוא ביזנס.
הלגיטימיות לקנביס נחוצה להגדלת הצריכה. מאחר שהם הרי לא יעבדו עם ה"פושרים" של הסמים מקרנות הרחוב. כבר עכשיו במקביל לחקיקה, מתנהל ברשתות קמפיין שמטרתו הכשרת "פרחי הקנביס". יש לו פרזנטורים, חלקם "פעילים חברתיים", פוליטיקאים, אנשי תרבות ותקשורת. אליהם חברו גם "פעילים חברתיים" עם ארומה אנרכיסטית.
צריך לקרוא את המניפסטים שלהם. 'ישראל יוצקת תוכן חדש לתרבות הפנאי'. או, "ישראל היא המדינה שעומדת בחזית המאבק למען הקנביס". במגזין למען הסם, גאווה ישראלית: "צוות המגזין עומד היום בחזית ההסברה הן של עולם הקנביס הישראלי והבינלאומי כתרבות פנאי". ממש מסימני הגאולה... 'כי מציון תצא מריחואנה וקנביס מהכנסת בירושלים'.
ובעתיד תראו קמפיינים של משרדי הפרסום ופרסומות. עם דוגמן ודוגמנית עפים אל על בענן קל של גראס. כמקובל היום הם לא ישאירו את הסבא וסבתא לבד וגם להם ימצא מקום בפרסומות. תחת הכותרת: "עישון בסבבא".
תאמרו השתגענו? כן השתגענו. כן. ככה זה כשאומה מאבדת חושיה ובלמיה וחמדני ממון קל מובילים אותה. מה יהיה עם צה"ל, וכוחות הביטחון? האם נגייס לשם צעירים מכורים? האם מפקדי צה"ל יצטרכו להוסיף עוד פאוצ' לחגורים עבור הקנביס לאלה מהחיילים שהתמכרו?
עם כל הציניות, צריך ואפשר לעצור את מהלך החקיקה על-ידי הציבור ובראשם מחנכים, מפקדים והורים. אלה צריכים לעמוד בפרץ מול הפוליטיקאים. ככל שהסם יהיה פחות לגיטימי פחות ישתמשו בו. רוב הציבור ישר ומתנהל לפי החוק. אם החוק לא יאפשר הפצתו גם מספר המשתמשים בסם יצומצם. בתורת ניהול הסיכונים, צמצום הנזקים הוא פקטור מקדם מרכזי והישג, גם כשברור שהוא לא פתרון מוחלט ומושלם.

תאריך:  25/06/2020   |   עודכן:  25/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
'כי מציון תצא מריחואנה וקנביס מהכנסת בירושלים'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גלבוע
ספר חדש של תמר ועוז אלמוג מאוניברסיטת חיפה    אחרי שהורגלנו בשקרי פוליטיקאים ותקשורת, מזומנת לנו הזדמנות לנבור בשקרי האקדמיה שאינה מתאימה יותר לזמן הנוכחי והעתידי    הבלי וקשקושי הפרופסורים על הקורונה מוסיפים מימד אירוני מול עינינו
יוני בן-מנחם
הרש"פ פתחה במבצע לחזק את הנוכחות הפלשתינית בבקעת הירדן כדי להקשות על סיפוחה לישראל. גורמים בכירים ברש"פ אומרים כי ללא שליטה בבקעת הירדן לא ניתן להקים ישות פלשתינית מדינית עצמאית
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
זוהי אחת התערוכות המרשימות ביותר שהוצגו בישראל לאחרונה    בנוסף לאולם רוטשילד המאוכלס לעייפה במוצגי אומנות מחומרים שונים, 'ביתני הלווין', כמו הביתנים לזכוכית ולקרמיקה, ביתן המגדל וביתנים לארכיאולוגיה מארחים אמנים המגיבים למימצאים המקוריים במקום
דוד בדין
באופן מזעזע, הדרישות שהוטלו על אש"ף על-ידי תוכנית השלום של טראמפ אינן נידונות בשום מקום בשעה זו - כאשר מתבצעות תוכניות למסירת שטחי אדמה מסיביים לאש"ף ב -1 ביולי, הקפאת בנייה ב-70% מהיהודים יישובים ביהודה ושומרון, ומתן לצבא הארגון לשחרור פלשתין לסייר בכביש 60
דן מרגלית
איני רוצה לראות את ביבי רעב    לפיכך אני מציע בזאת להכריז על מגבית חירום להצלת ביבי ומשפחתו מפני חרפת רעב, חלילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il