X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
העובדה שבמדינת ישראל עבירות בנייה נתפסות כ"עבירות בוטיק", משהו שבכלל לא אמור להיחשב לפלילי, משהו שאתה, את, כולנו עשינו ועושים כדי להשיג איזו יחידת דיור מניבה
▪  ▪  ▪
עוד מרפסת [צילום: בני נול – רב נוי]

החתול שומר על השמנת, השועל בלול התרנגולות, הזאב בעור הכבש, תקראו לזה איך שתרצו, מינוי אדם אשר הורשע בעבירות בנייה לכהן בתפקיד ציבורי במסגרתו יידרש לקבל החלטות בנוגע לחוק התכנון והבנייה (כמו למשל, למנות את הוועדה שעתידה לדון בחוק קמיניץ), המינוי הזה, ובכן, הוא מחדל.
כן. טוב. אני מדמיין את הפרצוף שלכם עכשיו, כשאתם קוראים את זה. "מה הבנאדם כבר עשה? בנה כמה סככות? השתלט על איזה כמה מטרים שגם ככה לא שייכים לאף אחד? איפה אתה רוצה שהוא יגור? מה עשית מזה, אפשר לחשוב". אוקיי, אז גם אני בטוח שהאיש עצמו, זה שמינו אותו, הוא בטח בחור טוב, נחמד, ויודעים מה? אפילו מצחיק.
וזו בדיוק הבעיה. העובדה שבמדינת ישראל עבירות בנייה נתפסות כ"עבירות בוטיק", משהו שבכלל לא אמור להיחשב לפלילי, משהו שאתה, את, כולנו עשינו ועושים כדי להשיג איזו יחידת דיור מניבה, משהו שיעזור לנשום קצת בכל המצב הכלכלי הזה. וחמסה בעין של כל הקנאים, שיתפוצצו. נכון?
ובכן, זה נכון, במובן הצר של המילה. כולנו יודעים, הרי, שהעבירה ה"בלתי מזיקה" הזו מזיקה לעיתים להרבה אנשים בסביבת הבנייה (ירידת ערך של דירות שכנות, גזל של אחוזי בנייה, פגיעה בתשתיות ובנוף, ועוד). אך לא באתי להלאות אתכם בעניינים מוניציפליים או ב"זוטות" כגון עוון גזל.
העניין כולו נראה קצת פחות סימפטי כשמבינים שעבירות בנייה הן בדרך כלל אמצעי להלבנת הון - איסור נוסף אשר כשלעצמו נחשב בעיני הישראלי הממוצע כהמלצה. והלבנת הון, למי שמכיר, היא בת דודתו של מישהו קצת פחות נחמד - הטרור. בגלל זה הרשות שאמורה להיאבק בשתי התופעות החופפות הללו נקראת "הרשות למניעת הלבנת הון ומימון טרור", ולא בכדי זו כפופה למשרד המשפטים.
כאשר מסתכלים על הדברים ככה. כלומר, שהכסף מנדל"ן "שחור" מממן, בסופו של דבר, טרור המופנה כלפינו, עבירות בנייה כבר לא נראות מגניבות כל-כך. פתאום אנחנו חושבים שהקמיניץ הזה הוא לא עוד איזה טרחן שבא לפוצץ לנו את מסיבת הרחבות הבנייה שפתחנו בבניין. כשמדובר במימון טרור, עדיף חוק אחד לכולם: ערבים, חרדים, מושבניקים ומתנחלים. בקיצור, עדיף לגור בבית קטן יותר, אבל כזה שלא יורים עליו מהכפר השכן.
וזה עוד לא הכול. אתם, מצדי, יכולים להמשיך לראות בקומבינות בתחום התכנון והבנייה כסף קל. כשאני רואה את ההתנהלות הזו אני רואה את אסון גשר המכבייה, אסון גשר שפירים, אסון וורסאי. כלומר, השלב הזה שבו הקומבינה מפסיקה להיות בדיחה פנימית של כמה חזירים מאיזו רשות מקומית נידחת, ומתחילה להיכנס לגדר של סכנת נפשות. מי בכלל צריך לממן טרור כשמדיניות התכנון במדינה הזו מייצרת "פיגועים" הנדסיים שארגוני הטרור היו יכולים רק לחלום לבצע, ומייצרת אותם באופן עקבי כל כמה שנים.
כן, כסף קל, עבירת בוטיק, זה בכלל לא פלילי, תפסיק, די, נו. בפעם הבאה שאתם לוקחים את הילד לגן או את הילדה לחוג ספורט, תעיפו מבט לתקרה ותתפללו חזק-חזק שהקבלן, המהנדס או האדריכל של המבנה לא חשב כמוכם.

תאריך:  01/07/2020   |   עודכן:  01/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
תגידו מזל טוב לאיש הרדיו הוותיק, הקריין, העורך והמפיק יעקב בן הרצל. מראשוני קרייני קול ישראל. בימים אלה הוא חוגג 90 שנה להולדתו
משה לשם
כשעמדתי על גג בית הכנסת בכפר דרום עם עוד כ-200 בוגרים וקטינים והפגנו נגד עקירת יהודים מבתיהם, הוצאת מתים מקברם והרס בתי כנסת, נדמו "אבירי הדמוקרטיה"
רפי לאופרט
בעלילה שמתוארת להלן בהפשטה רבה וברמז, מצביעות רמות הסרבול, אי-הוודאות והמלכודות המובנות, על היקף התקלות, הקנוניות, הטעויות, ותואנות-השווא שניתן להטמיע - בתום לב או בכוונת מכוון - בניהול חקירה ועיבוד כתב-תביעה פלילי על פיה. חרף רגישותם צפונים תהליכים אלה מהעין הציבורית ומתנהלים על טהרת "הרצון הטוב", "היכולת המקצועית" והיושרה של העוסקים במלאכה. זו בִִיצה עמוקה שסכנותיה אדירות
שמואל לוין
לא היה נבחר צבור בהיסטוריה של מדינת ישראל שהפר את כל מה שהבטיח והסתאב לחלוטין במהירות בה עשה זאת בני גנץ. נכון, כל הפוליטיקאים כולם מושחתים, כל אחד בדרכו שלו. אבל איש לא עשה את הדרך אל השחיתות במהירות בה עשה זאת גנץ
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס נערכת לסיפוח הצפוי בגדה אך איננה מעוניינת בעימות צבאי נרחב עם ישראל ברצועת עזה. חמאס תתיר "טפטוף" ירי רקטות לעבר ישראל מהרצועה, הפגנות המוניות נגד הסיפוח ותנסה להוציא פיגועים בשטחי הגדה באמצעות "חוליות רדומות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il