X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ימים רעים, רעים מאוד עוברים על החברה הישראלית בכלל, ועל התקשורת הישראלית בפרט ההתגייסות הקולקטיבית להחריד להגן על הנרטיב שסיפר כל צד לעצמו, יוצרת עיוותים נוראיים
▪  ▪  ▪
השכל. קץ הדמוקרטיה...

כשמהדורות חדשות נפתחות בידיעה על הסתה, אמירה, ובסופה באות המילים: קץ הדמוקרטיה, אפרטהייד, פאשיזם, מסית סדרתי, גזענות, הדמוקרטיה בסכנה. כשלזה מתווספת אנחה קלה הבוקעת ממעמקי הנפש של המגיש או המגישה, ולסיום הרמת גבה כמעט בלתי נשלטת, אני מייד יודע, בני האור יוצאים, מה יוצאים, שועטים בכל המדיות, ויפמפמו את הסיפור שהיה או לא היה עד כלות.
כשבסוף מהדורת החדשות, רגע לפני התחזית מדווחים על גל מרצים מאוניברסיטאות בישראל, שחברו לשונאי ישראל ב-BDS ולארגונים באירופה, כשמדווחים רגע לפני, על ילד בן 14 שהותקף קשות, נאזק בידיו וברגליו, הוטח לקרקע, נמנעה ממנו שיחת טלפון להוריו והכתב, כמי שקפאו שד, מצמיד לילד הזה תואר "פרובוקטור, עושה בעיות", ובחצי חיוך נפרד מהמגישה, אתה מבין שכאן לא תהיה הרמת גבה, לא תישמע אנחה וימשיכו למטבח הטלוויזיוני הבא. ככה מבשלים תודעה.
ימים רעים, רעים מאוד עוברים על החברה הישראלית בכלל, ועל התקשורת הישראלית בפרט. ההתגייסות הקולקטיבית להחריד להגן על הנרטיב שסיפר כל צד לעצמו, יוצרת עיוותים נוראיים.
הארץ רעדה. לפחות כך נראה היה מהתזזית והקצף על שפתיי השדרים בתיאור אירוע מיותר מאוד, מעצר למשך מספר שעות של אדם, שבמקרה הוא גם תא"ל במיל, כקץ הדמוקרטיה, כמדינת משטרה. מחדשות השעה שש בבוקר עד ליומיים שאחרי, עסקו באירוע הזה. כשהכתבים, בעיני עצמם, עיתונאים להשכיר, השחיזו מקלדתם ושפכו את מררתם על "הקיסר מבלפור", על אשתו ה..., על בנו חולה ה..., שכינו אותו היטלר, את בנו גבלס, את רעייתו הקיסרית, ואלו עוד הביטויים העדינים אל מול קריאות ההסתה הנוראיות ובהן קריאות לרצח והארץ דממה. איש לא צייץ, מגיש לא הרים גבה, מגישה לא נאנחה, הרגישות הסלקטיבית עבדה שעות נוספות.
אל מול העוול שנעשה לתא"ל אמיר השכל במעצר המיותר, נעשים עוולות יום יומיות שאינן זוכות לפרומיל מהפרסום לו זכה מעצר זה. אלמלא העיתונאי קלמן ליבסקינד, מאחרוני העיתונאים בתקשורת הישראלית, אשר העלה את סיפורו של ידידיה אפשטיין, הילד בן ה-14 שהותקף על-ידי אנשי החוק, בידיו ורגליו, שהושאר לילה שלם על ספסל בתחנת משטרה, שהוריו חיפשו אותו עד למחרת בבוקר, שנמנעו ממנו זכויות בסיסיות, הסיפור הזה היה נקבר, צולל אל תהומות הנשייה.
קלמן ליבסקינד לא ויתר, כמו דון קישוט, סיפר את הסיפור שוב ושוב עד אשר לא הותיר לשאר ערוצי הטלוויזיה ברירה והם נאלצו להתייחס אל הסיפור הקשה. כמו שכבר נאמר, תוך קביעה כי מדובר בפרובוקאטור וב "עושה בעיות סדרתי".
הרגישות הסלקטיבית לא נולדה היום, זרעיה נזרעו כבר לפני שני עשורים, כשילדות בתקופת ההינתקות וגירוש נזרקו ללא משפט לימים רבים בתאי מעצר, אנשי המוסר, אבירי זכויות האדם, הצדק והשלום לצד אנשי המשפט, לא זעקו עוול, לא זעקו משפח, כשתא"ל אחר, עם ציצית וכיפה, אפי איתם, נפצע באורח בינוני בהפגנה בעמונה, הארץ לא רעדה, הדגלים השחורים על קץ הדמוקרטיה לא הונפו. כשעוד תא"ל, קצין רפואה ראשי, פרופ' אריה אלדד הותקף קשות באותה הפגנה, השמיים לא נפלו, הארץ לא רעדה, גבות לא הורמו ואנחות מיוסרות לא נשמעו.
הרגישות הסלקטיבית היא אם כל חטאת, דין תא"ל כדין תא"ל, דין ילד כדין ילד, דין אחד לכולם, יחס אחד לכולם, יחס בררני מוביל לתהומות המפרידים בחברה הישראלית היום. חייבים לעצור זאת.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  06/07/2020   |   עודכן:  06/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רגישות סלקטיבית מאוד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מעצר אמיר השכל
חי 3434  |  10/07/20 11:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
גם מי שרוצה בהדחתו של נתניהו, חייב לסלוד מקמפיין השטנה הנוראית שמתנהל נגד ראש ממשלת ישראל, כאשר אחד ממוביליו הוא קודמו בתפקיד, שלא מכבר יצא משערי הכלא. ואולם שלא כמו נפילת ממשלת שמיר, אם יפול נתניהו מהשלטון לפני תום השנה-וחצי שנקצבו לו בהסכם הקואליציוני, יהיה זה לא בגלל הימין הקיצוני
אפרים הלפרין
בתשובת היועץ המשפטי לממשלה הוא טוען שסיוע לראש הממשלה במימון הגנתו הוא מתנה אסורה הניתנת לו במסגרת מילוי תפקידו    אז האם שוב נתניהו מוחרג לרעה?
עמנואל בן-סבו
בנימין נתניהו אינו קורבן, הוא מנהיג, מנהיג היודע שככל שאתה קרוב לצריח, כך העורבים מנקרים אותך יותר ויותר    הוא פרצופה של המדינה, לטוב ולרע
יוסי דר
אדם מקבל כתב אישום ומיד מתחיל לשאת בעונש, שהוא למעשה קנס כבד הפוגע בכיסו עקב הצורך לשכור עורך דין, שמתחיל לכרסם בחסכונותיו של אותו נאשם - עד כדי הצורך למכור דירה - גם אם יתברר בסוף המשפט שאותו נאשם יצא זכאי בדינו
יורם אטינגר
ככל שתדמית ההרתעה של ישראל משתדרגת, על-ידי הפגנת עצמאות מדינית וביטחונית, כן משתדרג הביטחון הלאומי של ירדן, סעודיה ומצרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il