X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אני חושבת על העולם הזה שבו לילדות ולנשים אין ביטחון קיומי וזה כאן בעולם שלנו, כשהמשטרה שאמורה להגן על חייהן לא מתערבת ופעמים רבות היא מגיעה לאחר שזה קרה
▪  ▪  ▪
ניגריה. גהנום

במקום לכתוב על כאן ועכשיו אכתוב על עולם אחר שנמצא רחוק מאתנו במדינה רחוקה ביבשת אפריקה. העיתונאי וכותב השירים אוועל אחמד איברהים (Auwal Ahmed Ibrahim) מספר לי על הזוועה שמתרחשת שם בלי שהמשטרה מצליחה לעצור את המנהג הזה. התופעה נפוצה בכל מחוזות ניגריה, שמורכבת מ-36 מחוזות. המשורר העיתונאי מתגורר בקדונה שבצפון ניגריה. התופעה היא אונס ורצח של נשים על-ידי גברים ואלה יכולים להיות אף אביהן הביולוגי.
חייהן של נשים מגיל אפס נתונים בסכנה. אני כותבת על הזוועה הזו שקיימת שם היא וכנראה תופעה חברתית של זלזול במעמד הנשים עד כדי מעשים ברוטלייים. לפני כמה ימים נרצחה ילדה קטנה בת שש לאחר מעשה אונס ונזרקה לתוך מסגד. היא הייתה מוסלמית. בכל יום מוצאים גופות של ילדות ואפילו תינוקות שעברו התעללות מינית. התופעה הזו אינה רק מטרידה את אוואל אחמד איברהים אלא גם מלמדת על משטרה ושלטונות מושחתים שאינם מתייחסים לאמות מידה מוסריות ואינם מגינים על הילדות.
בעדויות שהוא שלח אליי כתבות מהעיתונות היומית על ילדה בת 13 שנאנסה על-רקע יומי על-ידי אביה שנכנס ויצא מבית הסוהר ועדיין המשיך לאנוס אותה.
שאלתי את אוואל אם היום לאור המצב העולמי של מגיפה שתוקפת אותנו האם במצב הנוכחי הנשים, הילדות וגם התינוקות נתונים בסכנה איומה יותר מאשר בימים רגילים והוא אישר שהמצב הולך ומידרדר ובכל יום שומעים באמצעי התקשורת על נפגעות. הנתונים שהוא מוסר לי הם של דיווח על 600 רציחות. מדד הפגיעה בקורבנות לאורך שנה אחת נראה לי דימיוני אך סביר להניח שרבים אינם מדווחים על הזוועות. בוודאי חלק מטאטאים את הפשעים האיומים ורק חלק מדווחים. בקדונה מדווחים על 300 מקרים בשנה, שאלו אחוזים גבוהים. העיתונאי מתגורר באזור זה.
מעשה הזוועה של אונס הילדות, שמוביל פעמים רבות גם לרצח, נעשה לדעתו של אוואל מטעמים שאינם מובנים. הוא מספר שהנוהג מתקיים מתוך אמונה שאם יאנסו נשים הם יהיו גברים עשירים. תפיסת העולם המעוותת הזאת גורמת חיי סבל נוראים לילדות וכפי שכתבתי זה מתחיל מגיל אפס, זה יכול להיות בתוך המשפחה וגם בסביבה הקרובה. מקרי האונס מתרחשים על בסיס יומי ואין מי שעוצר את הזוועות הללו.
מתוך הייאוש הזה הוא כותב שירים, ואני חושבת על העולם הזה שבו לילדות ולנשים אין ביטחון קיומי וזה כאן בעולם שלנו, כשהמשטרה שאמורה להגן על חייהן לא מתערבת וכפי שהוא מספר פעמים רבות היא מגיעה לאחר שזה קרה.
נכון, מעשים של תקיפה מינית קורים בעוד מקומות בעולם וגם אצלנו, אבל כשאני קוראת את סיפוריו של אוואל אחמד איברהים על הנעשה בארצו אני מתארת לעצמי שזה קורה בעוד מדינות נחשלות בימים אלה. חיי אדם הופכים זולים מאוד, והמצב ילך יידרדר בעת המגיפה הזאת והטירוף יימשך. הזוועה מגיעה לכך שאפילו תינוק בן 9 חודשים נמצא על-ידי השכנה בעקבות צרחות שלו נאנס על-ידי אביו בן ה 45. אני צילמתי את הדברים מן הכתבה.
אתם בטח שואלים למה איכפת לי מהזוועה הזאת מארץ אחרת כשיש לנו צרות משלנו. אני לא יכולה להתעלם ממה שקורה שם כשמישהו מוציא ומספר לי על כך כמעט כל יום וכותב על כך בהודעות האישיות. החיים הללו נם כאן בגלובוס שלנו. זה רק מלמד כמה שהטבע האנושי אכזר והעולם שבו אנו חיים מסוכן מאוד לכולנו.
כמה דוגמאות לזוועה בצילומים שצילמתי מכתבות בעיתונות הניגרית. קשה להתעלם מן הזוועה שאי אפשר לבטא במילים. בעולם הזה של מדינות חלשות ומוחלשות חייהן של נשים, ילדות וגם תינוקות הופכים לגיהנום מיום ליום וזה עצוב מאוד. האם אין מה לעשות במצב הזה? מה יפסיק את האלימות האיומה והמטורפת הזאת?

תאריך:  12/07/2020   |   עודכן:  12/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי בוסל
בניגוד לארה"ב הנלחמת מאויב בלתי נראה ואויב מפנים, בישראל, כיון שתמיד חייבים אנו להצטיין ולהיות יוצאי דופן, לעשות מעל ומעבר לכל אחד אחר ולהתנסות בצורה הרבה יותר אינטנסיבית - קיימים אותו אויב בלתי נראה וגם אויב מפנים, ובנוסף להם האויב החיצוני, אירן ושלוחותיה הקדמיות (חמס וחיזבאללה) והרשות הפלשתינית ואיתה כל הערבים המוסלמים המעזים לקרוא לעצמם "פלשתינים"
ד"ר דוד שוורץ
חוקרים מכל הדיסציפלינות באוניברסיטת בר-אילן, דווקא בימי הקורונה מצאו דרך לתעל את מרצם וליצור יצירה ספרותית מעניינת ומאתגרת בצל המגיפה
טובה יששכרי
בידוד מחייב אותנו להתבודד פיסית    הבידוד הוא חיצוני, הוא לא בלב    אנו יודעים כמה אנו נאהבים, רצויים    הבידוד זו גזירה שבאה מבחוץ
עליס בליטנטל
דומה שארתור מילר כתב את המחזה "ציד המכשפות" לא רק כתגובה לציד של מקארתי אחר החשודים כקומוניסטים אז, בשנות החמישים בארה"ב, אלא גם למתרחש כיום כאן במחוזותינו.. הצגת מסיימי הסטודיו של יורם לוינשטיין היא בבחינת תגלית מפתיעה בנועזות, במקצועיות ובכיבוש של לב הצופים
מקסי י' בלום
הסגר שהוטל על הציבור במשך מספר שבועות הצליח להוריד את קצב הנדבקים וצמצם את מספר החולים המאושפזים. החשש הוא שהתרופפות וחוסר הקפדה על הנחיות ההתמגנות יגרום להתפרצות גל הידבקות חדש. המודל שיוצג כאן ידון כיצד ניתן לזהות בוודאות ובזריזות גל הידבקות שני.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il