X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נדר שנדרתי לאמי בטרם עליתי ארצה, למצוא את שני אחי, הפך ברבות השנים לספרי האחרון שיצא בימים אלה אני שמח, שדווקא בתקופה זו, התאפשר לי לסיים את הספר ולהוציאו לאור
▪  ▪  ▪
הספר האחרון [צילום: סטיב הלבר/AP]

דְּבַר הַמְּחַבֵּר
עירי אל עָמָארָה, שבדרום עירק, נראית בעיניי היום אפופת ענני שכחה, רחוקה מן העין ורחוקה מן הלב. בעירי זו, נולדתי, סבלתי, בגרתי, חלמתי, ערגתי והתגעגעתי לארץ ישראל, ציון וירושלים. בעירי זו עוצבה הווייתי, ינקתי תרבות בית אבא ונאבקתי לשרוד כיהודי יחד עם בני הקהילה הצנועה, שומרת המצוות והמסורת. קהילה, שחבריה היהודים היו ערבים זה לזה וטעמו את עוצמת הכאב כמיעוט נרדף שהנה בא השועל בא הזאב.
בסתר הייתי ציוני נאמן, ובגלוי, פטריוט לעירק. רגליי על קרקע של מציאות מרה וראשי ריחף בענני חלום הגאולה. מדי פסח נשאתי את קולי: - לַשָּׁנָה הַבָּאָה בִּירוּשָׁלַיִם, אך לא שיערתי שאזכה להגשים את חלום הגאולה.
שיגרת חיי המורכבת, המיוסרת והמעניינת כאן בארץ השכיחה ממני את עיר הולדתי והדחיקה את תקופת חיי בה אל תוך האי שם. אף על-פי כן, זכיתי להשתתף עם מורי רבי משה דבורי ואחרים ולהוציא לאור שני ספרים: הראשון בעריכת ניר שוחט והאחרון בעריכתי, בשם: "עָמָארָה עיר בין הדקלים".
ולא בקלות התחלתי דּוֹלֶה מזיכרוני את פניני עברי. זיכרונות, חוויות, נופים ומתכוני בית אבא, שהעליתי על הכתב גם בספרי: "נופי ילדות מבית אבא". כבן דור אחרון לשעבוד וראשון לגאולה, חשתי על בשרי את חווית הגלות, ההשפלה, המצוקה בארץ ישמעאל מחד ואת ההנאה של ניחוחות החופש והחרות בארצי המשוחררת מאידך.
אני נזכר בעברי, לא רק כנוסטלגיה מתקתקה, אלא גם כבסיס לקנה מידה, השוואה והערכה בין הַשָּׂם לכאן וחשיבותה של מדינת היהודים שקמה בארץ. ואל יהא נא הדבר קל בעיניכם, לסכן את עצמי ולהעפיל לארץ ישראל, הדמוקרטית, הנאורה והמתפתחת, שואף להיות שווה בין שווים, בן-חורין ואדון לגורלי כאזרח חופשי.
גאולתי מארץ גלותי היא התמורה החיונית והמשמעותית ביותר בחיי ובחיי רבים שכמותי. חוויה בתולית, חד-פעמית ומזככת נפש, שטעמה לא יפוג ממני כל חיי. אשרי שזכיתי לא רק להגשים חלום דורות, אלא גם להנציח את מורשת בית אבי לדורות אחריי. וכי מה עוד יבקש בֵּן, שהיה אובד בשבילי גלות חשוכים, שמצא את שאהבה נפשו, עלמת חמודותיו שכה אהב, ארץ ישראל, ציון וירושלים.

הכותב (נולד בשנת 1933) הוא איש חינוך, סופר, משורר, מתרגם מערבית לעברית, עורך ופובליציסט ישראלי. עלה לישראל מעירק ופעל-כנציג עולים לפיתוח מעברת קסטינה - לימים קריית מלאכי.
תאריך:  29/07/2020   |   עודכן:  29/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
בשנים 1932-1929, שכן בעיר טבריה קיבוץ "השומר הצעיר" שכונה בין השאר בשם (הלא רשמי) "קיבוץ טבריה"    סיפורו של קיבוץ זה, מהווה עוד פרק היסטורי לא מוכר ולא ידוע בתולדות ההתיישבות בעמק הירדן
צ'לו רוזנברג
אם בפורעי חוק עסקינן, הרי שהחשודים צריכים לשבת מאחורי סורג ובריח עד לבירור עניינם בבית המשפט, מוסד קבע בכל חברה המכבדת את עצמה, ודאי חברה דמוקרטית    במדינת ישראל עומד בראש ממשלת ישראל, הרשות המבצעת הכוללת בתוכה את גורמי אכיפת החוק והתביעה הכללית, אדם שנאשם בפלילים חמורים ונתבע לדין על-ידי הרשות המוסמכת לפי החוק
עו"ד אברהם פכטר
הפגנות בבלפור איבדו את הצבע האוטנטי של מפגיני חל"ת, עצמאיים, אומנים ומובטלים    ההפגנות בבלפור הפכו להפנינג של אנרכיסטים, ילידי פרחים (עם חומרים כנראה), לפי ההתנהגות הפרחחית והאלימה והצעקות ללא תועלת שבאות בעקבותיהן כולל הפגנת ציציות מיותרת
איתן קלינסקי
בימים אלו, כשאני משוטט בעשור התשיעי לחיי, אני נושא את כאב התזת המים, המסכנת את חיי המפגינים למען ישראל דמוקרטית, ונושא את הכאב, שכלי מסוכן זה מיוצר במפעל תעשייתי בקיבוץ הראשון של תנועת "השומר הצעיר"
אורי בארי
איך בכל זאת ניתן לשמר עסקים ואף להעיז ולפתוח חדשים    בתקופה זו אנו עדים גם לצמיחתם של עסקים שנוצרים כתוצאה ממצב של "אין ברירה" או לחלופין עסקים מסוג של "הגשמת חלום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il