X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הנטייה הטבעית שלו היא לשאול תמיד "מה כדאי" ולא "היכן גבול המותר" אך דווקא מפני שהוא נבון ומשפטן ואין בו סימנים של אי-יציבות אישיותית ונפשית, ברור שהוא יודע היכן עובר הגבול, ומבחין בין טוב לרע
▪  ▪  ▪
אוחנה. יודע בינו לבין עצמו [צילום: גילי יערי/פלאש 90]

בעודי חוזר מההפגנה בה התפרעו תומכי ביבי, דקרו אחד מאיתנו, וריססו בגז פלפל אחרים, חלפו בי הרהורים על האיש המופקד מטעם בממשלה על השוטרים שהוצבו מולנו. אין ספק שאמיר אוחנה אינטליגנטי. אלמלא כן לא היה מגיע מהמקום בו צמח אל המקום אליו הגיע עד כה, ועוד ידו נטויה.
הוא גם כנראה אמיץ. בראיון טלוויזיה לפני כשנתיים בהשתתפות בן זוגו אלון חדד הדגיש כי אין זה דבר של מה בכך לצאת מהארון, להכריז כי הוא חלק מהקהילה הלהטבי"ת ולהיבחר בפריימריז בליכוד. עם נתונים כאלה אין צורך בפסיכולוג כדי להבין שהוא תוקפני-לוחמני כלפי מלוא העולם. אין הכרח שיהיה כזה, אבל אפשר להבין מדוע הוא רואה בכל בעיה הניצבת בפניו איום על מעמדו ונושא שניתן לפצח רק בכוח פוליטי ובעורמה.
מכאן שהנטייה הטבעית שלו היא לשאול תמיד "מה כדאי" ולא "היכן גבול המותר". אך דווקא מפני שהוא נבון ומשפטן ואין בו סימנים של אי-יציבות אישיותית ונפשית, ברור שהוא יודע היכן עובר הגבול, ומבחין בין טוב לרע.
לפיכך עולה מאליה השאלה אם אדם כזה עוצר לרגע ונותן לעצמו דין וחשבון עד כמה הוא מוכן להיות נושא כליו של בנימין נתניהו? עד כמה הוא עדיין צריך זאת? שמעמדו הזמני הוא של "עבד כי ימלוך"? מה יאמרו לו ילדיו בבגרותם כאשר יגלו מה התפקיד הנקלה שמילא בלהט? והיכן השעבוד המעשי-רוחני לביבי יעיק על הביוגרפיה שלו כל ימיו?
למשל, פוליטיקאי יכול להסתייג מהאקטיביזם השיפוטי, אבל מדוע הוא מגיע מעבר (אפילו) ליריב לוין לומר שלא את כל החלטות בג"ץ יש לבצע? ולמשל, מדוע הוא יורד לחייו של ד"ר אביחי מנדלבליט שעה שבליבו פנימה הרי אינו מאמין לביבי כאילו "לא יהיה כלום כי לא היה כלום"? חשדן כמותו מפקפק בהסבר של ביבי על 16 המיליונים שבכיסו אפילו אם שותק.
ולמשל, הוא אינו יכול לתת לעצמו מענה מניח את הדעת לשקרים של ביבי ולהחלטת היחיד שלו לאשרר לגרמניה את בניית הצוללות המצריות. ולמשל, איש כמותו יודע כי לחצו על ניצב דורון ידיד לנהוג בתוקפנות כלפי המפגינים בבלפור פסולה ואינה נורמטיבית ובעצם היא בלתי חוקית.
ולמשל הוא יודע בינו לבין עצמו שמשקר לציבור, שהתירוצים להעביר את ההפגנה מרחוב בלפור בירושלים למקום אחר מעוגנים בחרדתו מפני הקורונה או מדאגה למנוחת השכנים. המניע הוא רק רצונו למלא כצמית נכנע את מאווייה של המשפחה השלטת.
דווקא מפני שהוא מבין התנהלותו מחרידה. דווקא מפני שהוא מבין חייב להיות רגע בו הוא אומר לעצמו ולקרוביו כי ברור לו שהתנהלותו מעידה על "עבדות מתוך חרות" כלשונו של אשר צבי גינצברג ("אחד העם").
אולי כמו רבים כמותו שעבדו עם ביבי (או מנהיגים מסוגו) הוא מהופנט מן הכוח שבידו ומחליט להתעלם מן הרגע בו ייבעט כקודמיו, או ששוב לא תהיה לו תועלת מהתמיכה של דרי רחוב בלפור בו. כרגע הכוח שם והתועלת שם ואוחנה דבק בהם, ומה יקרה בעתיד למעמדו ואפילו לשמו הטוב? הוא הופך את פסוקו של הנביא ואומר לעצמו כי טוב שמן טוב משם טוב (במקור: "טוב שם טוב משמן טוב").
זו הציניות בהתגלמותה. ההיסטוריה רוויה באנשי ציבור שטיפסו על סולם הכוח של המנהיג, והתרסקו ברוב עם לפני שקיבלו לידם את השרביט אותו הם מקווים לרשת ממנו. היות שאוחנה יודע כי זה עלול להיות תסריט חייו אני תוהה מדוע אינו בולם ועושה סיבוב פרסה, אבל בדו-שיח עם עצמי גם יודע מה התשובה: זה דפוס התנהגות של פושטי רגל, שבדרך אל ההוצאה לפועל נגדם ממשיכים ללוות כספים ברבית נשך גבוהה מאין כמותה, "ואחריי המבול".

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  30/07/2020   |   עודכן:  30/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תעלומת אוחנה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מיהו הבריון בסיפור?
עובד 1  |  30/07/20 21:32
2
זה לא מה שאתה עשית?
שאול א.  |  30/07/20 22:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
חרדים מזווית אחרת - שאלו את הבימאי יריב עוזר    ולקינוח ב' מיכאל מציג: המנותק    שאלו את העיתונאי לאנשים חושבים, שקרא לאלימות בשער 'הארץ'
דן מרגלית
ביבי רוצה תקציב לשלושה חודשים כדי שיהיה לו כיסא מפלט מקיום הממשלה לקראת הרוטציה עם בני גנץ. אבל זה מובן
מנחם רהט
100 שנה להגעת הנציב הראשון ליהודה, סיר הרברט סמואל, ולתפילתו הנרגשת בבית כנסת החורבה: "רחם על ציון"
איתן קלינסקי
למרבה הכאב, באלו הימים, ערב ט' באב, אנחנו עדים להתחלה של גילויי שנאת חינם עם עוצמות של אלימות מילולית ופיזית
יונתן אורון
ההפגנות שמתרחשות ברחבי ישראל בחודשים ובשבועות האחרונים הן הפגנות של אזרחים שפשוט מבקשים להחליף את השלטון ולא להרוס את מדינת ישראל ואת מוסדותיה השלטוניים    אין פה מהפכנים ואין פה אנרכיסטים, יש פה אנשי שמאל ואנשי מרכז, ולאחרונה אנשי ימין, שפשוט רואים את המדינה שלהם הולכת ונרקבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il