X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יש לנו שכנים לא מי יודע מה, שכנים שמנכיחים את עצמם במגוון דרכים יצירתיות, אוטובוסים מתפוצצים, מסעדות מתרוממות באוויר, 'משחקי' קליעה למטרה, מצפון ומדרום, משחקי השחל סכין ללב, וידה אבן לגולגולת
▪  ▪  ▪
עולה באש

שכנים זהו עולם מיוחד במינו, עולם ומלואו. יש הסבורים כי 'טוב שכן קרוב מאח רחוק'. זו חזות השכנות הטובה אל מול השכנה הממררת בהתנהגותה את חיי שכניה. לרוב שכנים לא בוחרים, אלא מקווים, מתפללים ומייחלים שהשכנות תהייה טובה. לפעמים התפילות מתקיימות ולפעמים לא.
יש לנו שכנים לא מי יודע מה, שכנים שמנכיחים את עצמם במגוון דרכים יצירתיות, אוטובוסים מתפוצצים, מסעדות מתרוממות באוויר, 'משחקי' קליעה למטרה, מצפון ומדרום, משחקי השחל סכין ללב, ידה אבן לגולגולת. שיא היצירתיות של השכנים המעודנים בא לידי ביטוי מעת לעת באופנים שונים כמו זחילה במנהרה, שחייה לילית לעבר בתי תינוקות ובלונים צבעוניים מתפוצצים. התפילות שלנו לשכנים טובים לא התקבלו.
השכנה הצפונית במרחב הצר שלנו הייתה בתחילה שכנה סבירה, לא זורקת טיטולים צואיים מהקומה העליונה. לפעמים הייתה אומרת 'שלום' רפוי, בהיחבא, אבל נסבלת בהחלט.
ואז החלה השכנה לחטוף דגלים צהובים על הראש. השכנה עברה תהליך מהיר של דיאטה רצחנית, כל חלק שומן שהסירה עיבתה אנורקסי צמא חלקיה, בתחילה נעמה לה הדיאטה הרצחנית, עד כי הבחינה שידיה ניטלו ממנה, ליבה נעקר ממנה והיא השכנה הנסבלת הפכה להיות סיעודית התלויה בחסדי האיש והמצנפת.
השכנה הנסבלת הפכה לצרה צרורה, את השכנה המקורית שילחה בבושת פנים ותפסה את מקומה. השכנה החדשה אינה רק בלתי נסבלת בעליל, אינה רק גסת רוח המהלכת אימים, היא גם מציקה סדרתית, משגרת מהמרפסת לסלון שלנו ברזלים עם הפתעות, חופרת בלי בושה מתחת לגינה שלנו, ובעיקר מלהגת איומים ועוד איומים. לפני 14 שנה השתלטה השכנה הבלתי נסבלת גם על המקלט ומאז לא יוצאת משם.
מזמן לזמן כשהמצב עם השכנה הופך לבלתי אפשרי בעליל, השכנה המנומסת מבהירה לה באמצעים שונים כי היא חוצה את הקו האדום ועליה לחזור לממדיה הטבעיים. השכנה הנסבלת והסיעודית מביטה חסרת אונים במי שגרשה אותה והשתלטה ללא מעצורים על כל ביתה, מדממת וחסרת אונים בשולי הדרך, היא עדיין הוזה ומפנטזת שהדירה הרשומה על שמה בטאבו היא שלה.
עד ליום הזה, היום בו הבהירה השכנה הבלתי נסבלת והרעה שהכל שלה. שברה את הכלים כשהעלתה בלהבות את העיר שהייתה סמל לחופש ולקדמה.
לבנון גוססת לאט ובבטחה, בימי הגדר הטובה היה עם מי לדבר, היום השכנים מדברים בטילים ובפצצות, לבנון נכבשה על-ידי הזרוע הארוכה של אירן, החיזבאללה הוא השולט, הוא הממיט אסון על אזרחי לבנון. הקהילייה הבינלאומית דוממת, עומדת בשוויון נפש אל מול האזרחים הרעבים, אזרחים שגנבו להם את המדינה. השכנה מדינת ישראל שלבנון של היום מגדרת כאויבת, הושיטה יד לעזרה, לסעד, לחמלה על האזרחים החטופים המשלמים את מחיר הכיבוש האירני ושלטון האימה והפחד של החיזבאללה.
נכון נהגה מדינת ישראל אשר הייתה הראשונה להציע סיוע. אזרחי לבנון דוכאו באגרוף ברזל, בעקרבים ובשוטים על-ידי הטרוריסטים, כעת הם זקוקים לחמלה, אל מול הרוע והאכזריות שנוקט נגדם שלטון הרוע. העם הלבנוני איבד את מדינתו, הייאוש מנת חלקם, התקוממות עממית אינה נראית באופק, נתפלל להסתלקות השכן הכובש הרע הזה, אולי הפעם תפילתנו תתקבל.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  09/08/2020   |   עודכן:  09/08/2020
+לבנון בפרשת דרכים
07:57 09/08/20  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה מכחיש כל קשר של ארגונו למחסן האמוניום החנקתי בנמל ביירות ומעריך כי הסיבה לפיצוץ הינה רשלנות. הפגנות מחאה סוערות בביירות,אסון הפיצוץ בנמל החזיר את לבנון אחורה עשרות שנים, למרות האסון אין שום סימנים שהמדינה עושה חשבון נפש בדרך לשינוי מצבה

הפגנות בלבנון [צילום: בלאל חוסיין/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשהשכנה מבצעת חרקירי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
}}}לדעתי גם נתניהו מפרק ישראל ל"ת
לאט לאט ובהתמדה  |  9/08/20 08:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה מכחיש כל קשר של ארגונו למחסן האמוניום החנקתי בנמל ביירות ומעריך כי הסיבה לפיצוץ הינה רשלנות. הפגנות מחאה סוערות בביירות,אסון הפיצוץ בנמל החזיר את לבנון אחורה עשרות שנים, למרות האסון אין שום סימנים שהמדינה עושה חשבון נפש בדרך לשינוי מצבה
יורם שוייצר, אופיר וינטר, תומר פדלון
מצרים מנסה לחדש את התיירות - אחד מענפיו המרכזיים של המשק המקומי - ושמה דגש על דרום סיני, יעד פופולרי לישראלים רבים    המשבר מעניק הזדמנות להגברת שיתוף הפעולה בין המדינות
אורנה מזרחי, יורם שוייצר
חיזבאללה רוצה להיות גם "מגן לבנון" וגם חלק מ"הציר השיעי" – ומתקשה לעשות זאת לנוכח מעמדו בלבנון. האם המצוקות הפנימיות יובילו לחימום הגבול עם ישראל?
איתמר לוין
הפעילות הסעודית בתחום הגרעין מבוצעת בשיתוף פעולה עם סין, ורשמית מיועדת לצרכים אזרחיים בלבד    הדוח מעלה את האפשרות שהשתיים פועלות לעבד אורניום גולמי לצורה שבעתיד ניתן יהיה להעשיר לדלק גרעיני    פקידים אמריקנים מדגישים: גם אם סעודיה תחליט לייצר נשק גרעיני - יידרשו שנים עד שתגיע לראש נפץ בודד
יוני בן-מנחם
ארגון חיזבאללה הוא זה ששולט בנמל ביירות מבחינה ביטחונית ומשתמש בנמל כמחסן נשק וכחלק ממערך ההברחות שלו    ההערכה בלבנון היא כי חקירת הפיצוץ תטייח את העובדה הזו ותטיל את האחריות לאסון על גורמים זוטרים בממשל הלבנוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il