X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דוד ארגז רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
שנים חייתי בשקר, פחדתי ממה שיגידו הוריי, משפחתי וחבריי הסתרתי את נטיותיי והתביישתי במי שאני אבל כל זה נגמר, איני מוכן עוד לשקר, יצאתי מהארון ואני גאה במה שאני ובמי שאני: "ביביסט"
▪  ▪  ▪
"ביביסטים" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בכל זאת ביבי (סט)
חבר הסביר לי את ההבדל בין ביבי וגנץ. "שניהם", אמר, "ימכרו את אימא שלהם, אבל ביבי בסוף לא ימסור אותה". ובאמת, שאלתי את עצמי איזה טיפוס של מנהיג אתה מעדיף? ישר דרך, תמים, נאמן להבטחות ולחברים, או תחמן, ערמומי, חסר עכבות ששומר קלפים קרוב לחזה ומחליף שותפים לפי צרכיו הפוליטיים? ברור שכולנו רוצים מישהו (או מישהי) בעל יכולת. "בדיחות פוליטיות זה דבר מצחיק אבל לא כשהן בשלטון".
ולא, אני לא מדבר על כישורים, ניסיון, יכולת עמידה בלחצים וכול שאר הדברים שכנראה כולנו מסכימים עליהם. גם לא על ערכים, אלא מי משני אבות הטיפוס (פרוטוטיפים) שהצגתי יהיה מנהיג אפקטיבי ומוצלח יותר? לפני שאחווה את דעתי, חשוב לי להבהיר שהציפיות שלי מפוליטיקאים שונות לגמרי מהציפיות מפקידים. פקיד ממשלתי, מנכ"ל או שופט, חייבים, בעיניי, להיות ישרים כסרגל. אסור להם לחרוג מהכללים, לשקר ולתחמן.
לעומת זאת, הביצה הפוליטית, שבהם טובלים נבחרינו היא זירת קרב רוויה במאבקים יצריים, תככים, מזימות, השמצות והפרת הסכמים והבטחות. וכדי להצליח בה נדרשים לא פעם פשרות ועיגולי פינות. מי שאין לו עור של פיל, שלא בוערת בו תאווה לכוח ולהשפעה, מי שלא מוכן להסתכן ולהכניס את ידיו לקלחת רותחת להתלכלך ולהיכוות, עדיף לנו ולו שימצא מקצוע אחר.
בחברה דמוקרטית החלטות הן תוצאה של אינטרסים, מאבקי כוח וכיפופי ידיים (במקרה הטוב שמור לי ואשמור לך ובמקרה הרע שבור לי ואשבור לך) ולא שיקולים של צדק או מוסר. פוליטיקה היא חלון ומראה לחיים עצמם ולכן היא לפרקים אלימה ולפרקים מכוערת. ועם זאת הפוליטיקה חיונית ואין לה תחליף. בפוליטיקה, כמו בזירת היאבקות, יש חוקים, מותר להרביץ ליריב אבל לא לקהל או לשופט ולשופט אסור להכות את המתמודדים. בפוליטיקה, כמו בחיים, צריך לבחור בין חלופות ובין ערכים מתחרים וכאשר קיימת תחרות בין הפרקטי לאסתטי נכון לוותר על האסתטי ולבחור בפרקטי. זו הסיבה שאם אני צריך לבחור מחר בין גנץ "פוליטיקה נקייה" לבנימין נתניהו "שוחד, מרמה והפרת אמונים" אני בוחר בביבי בלי להסס.
"ביביסט" משתטח על קברות צדיקים
בתאריך 1300 לספירת הנוצרים, עזב יהודי את ביתו ואת מולדתו ויצא לשבור שבר ולהפיץ את שמה של ירושלים בקרב הגויים. שמו היה בנימין והוא נודע בקרב הבריות בשם רבי בנימין בעל המוט. רבי בנימין בעל המוט (רבב"מ) זצ"ל נדד במשך שנתיים בארץ לא זרועה. חצה הרים וצלח מדבריות עד שלבסוף הגיע לחוף העיר הקדושה דובאי שם השתקע, מצא לו עזר כנגדו ועשה חיל בעסקיו. הוא זכה לכבוד ויקר בעיני תושבי העיר המוסלמית ונודע בקרבם בשם "הזמבר" קיצור של זרע משה לברכה.
רבי בנימין היה איש של חסדים ועשה חסדים רבים, לנערות רבות. הוא הקים את "בית דובאי" ואת האולפנא "שובו בנות". שמו יצא לפניו ורבים ורבות שיחרו לפתחו. במשך כל חייו נעתר לפונים, נתן מעצמו לכול נזקק או נזקקת ולא מנע חסדיו מאף אחד (או אחת). הרבב"מ מת בשיבה טובה ונקבר בעירו דובאי. לבקשת משפחתו הועלו שרידי גופתו ארצה סמוך לקום המדינה. למרות שליסטים חיללו את המצבה עדין ניתן לבקר בחלקת קברו ולהתרשם משרידי הכתובת על המצבה "(שם לא ברור) תידבק לשוני לחיקך".
הרבב"מ השאיר אחריו ילדים ונכדים שממשיכים את דרכו. במהלך הדורות נשכחו מעט דמותו ומורשתו, בבחינת "רחוק מהעין רחוק מהלב", אך בעקבות שיפור היחסים בינינו לבין אחינו במפרץ חלה עלינו חובה קדושה להשיב עטרה ליושנה, להתעמק בהגותו ולהשתטח על קברו. לקבר הרבב"מ סגולות רבות. הוא מומלץ לקירוב לבבות, למציאת זיווגים ולמחכים לביאת המשיח ולביאה באופן כללי.
ל"ביביסט" אין מילים
כידוע, המציאות עולה על כל דמיון ואפילו סופר מחונן, יתקשה למצוא מילים מתאימות לתארה. לא כל שכן ה"ביביסט הפשוט" שעומד חסר אונים, הלום ונרגש, מתפוצץ מבפנים ולא מוצא מילים. לעיתים נדמה שהשפה העברית רזה ודלה מלהקיף את ההתרחשויות ולשרטט עבורנו את האירועים שקורים בחוץ, מחד-גיסא, ואת רחשי ליבנו בפנים, מאידך.
במה דברים אמורים. כמובן בנעשה בפרקליטות, זו שמתגייסת עבור אנשי שלומה "בלב פתוח ובנפש חפצה" (וגם עם עיניים עצומות אף סתום ואוזניים אטומות). עבור ה"ביביסטים", אפילו הביטויים ארגון פשע, כנופית שלטון החוק, משמרות המהפכה המשפטית ודיקטטורה משפטית כבר אינם חמורים מספיק. גם הביטוי המקראי "סדום ועמורה" נראה מעט חיוור ונשמע מתון מדי אל מול המציאות.
לו היו בינינו כותבי התנ"ך בוודאי היו מוציאים תחת ידיהם, כמה ביטויים עסיסיים שהיו מצליחים לבטא את רחשי ליבנו. אולי היו כותבים "איכה הייתה לזונה קריה נאמנה" ואולי היו מתעלים על עצמם, מתפייטים וממציאים ביטויים חדשים, משהו כמו: "דבריכם קש וגבבה, שקר רחצה רגליכם, יופיטר ראה וינוס האמת השפילה מבט. באר הצדק יבשה, מימיה באושים". אבל אנחנו ה"ביביסטים" בקושי יש לנו שפה, אז מה נגיד. אולי "צדק זה סך הכל שם של כוכב".
איך יצאתי מהארון ונעשיתי "ביביסט"
שנים חייתי בשקר, פחדתי ממה שיגידו הוריי, משפחתי וחבריי. הסתרתי את נטיותיי והתביישתי במי שאני. אבל כל זה נגמר. איני מוכן עוד לשקר, יצאתי מהארון ואני גאה במה שאני ובמי שאני: "ביביסט".
תבינו, "ביביסט" זה לא עניין של בחירה. זה מהבית, אולי אפילו גנטי. מחקרים הראו שדמם של ביביסטים רותח בטמפרטורה של 38.0 מעלות. די בחשיפה שלי לכמה תיבות מוסיקליות של שוברט או שורות ממחזה של צ'כוב כדי לעלות את חום גופי ולהביא אותי להתפרצות אלימה. זו הסיבה שאנחנו הביביסטים משתמשים במילים קצרות ומשפטים פשוטים. ה"ביביסט" אינו אלים מטבעו ובדרך כלל אינו תוקף אנשים זרים אם מקפידים על כמה כללים פשוטים, אך רצוי לא להתקרב אליו שלא לצורך ובמיוחד לא לחדור למרחב האישי שלו.
"אם נקלעת למקום והבחנת ב"ביביסט" לידך, אל תיבהל, עמוד במקומך וחייך אליו" כותב ד"ר ג. מומחה לשבטים ולתרבויות פוליטיות. אל תתווכח אתו כי אין בכך שום טעם וה"ביביסט" עלול לראות בכך איום. עדיף שתאפשר לו להתבטא בדרכו גם אם היא בוטה או אלימה ובשום אופן אל תעמוד בדרכו על-מנת שסיר הלחץ האנושי לא יתפוצץ בפניך.
חשוב להבין שההבדל בינינו ה"ביביסטים" לבין שמאלנים נאורים וליברלים אינו רק במוצאנו בלבנט או בהשכלתנו הנמוכה, אלא יורד לשורשם של ערכים ותפיסות עולם. השמאל הוא יצירתי והימין סתם מציאותי. השמאלני חמוש במשקפיים שדרכם הוא משקיף בעולם ערכי, אופטימי ומלא ברצון טוב. ה"ביביסט" לעומתו, מביט על עצמו במראה, מבין שקיים רוע בעולם ומיד מחפש מישהו להרביץ לו.

תאריך:  18/08/2020   |   עודכן:  18/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיומנו של ביביסט (Bibist I)
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מיומנו של אחד שהתפכח
עובד 1  |  18/08/20 21:58
 
- כתוב נפלא. הכל זהב. ל"ת
alice  |  19/08/20 21:48
2
בדיוק כמו מגיב 1
בן הארץ  |  20/08/20 05:08
3
יש רבים כאלה. הסמול נשאר שולי
אזרח מפוכח  |  20/08/20 09:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
סיפורו של אלי כהן, גדול המרגלים הישראלים בכל הזמנים    איך הצליח מרגל ישראלי לחדור לצמרת השלטון והצבא בסוריה? איך העביר סודות מדינה סוריים למודיעין הישראלי? על פעילותו המרתקת ועל דמותו המופלאה כתבה אורה מורג בספר מרתק לבני נוער
דן מרגלית
היא דווקא פנתה לשוטרים וביקשה מהם להפסיק, להפסיק להפריע לנו להפגין, לתת לנו לעבור כשהם סירבו היא צעקה, זעקה, וכולנו נדהמנו
ארז כהן
הטעות הגדולה של כל מקבלי ההחלטות הייתה בכך שראו את כל הפריפריה כמיקשה אחת, פיזרו בה עשרות עיירות פיתוח חלשות וכנ"ל אזורי תעסוקה רבים, קטנים וחלשים, ללא יכולת לעמוד בתחרות מול מתחמי ההייטק והטכנולוגיה הענקיים שבמרכז הארץ
עזרא מורד
על אודות הספר: "תחת קולמוס המשוררים"    צרור אמרות ומשפטי חכמה מקסימים שקוראי הערבית יתענגו לקריאתם
אורי שרגיל
אבי, לוחם סיירת בעברו הצבאי, מי שהשתתף במבצע אנטבה, נפעם מהתרגשותי ושאל: מה הוא אומר לך, מה אתה אומר לו, מה פתאום בוכנוואלד?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il