X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ארמניה היא לא מדינה אנטישמית, על-אף שבמהלך השנים התרחשו בה מספר תקריות לא נעימות כך, במהלך שנת 2004, חברת טלוויזיה ארמנית ALM השתמשה בפלטפורמה התקשורתית שבבעלותה לצורך שידור תכנים שהציגו את היהודים כגזע לא מתורבת, אשר מטרתו לשלוט בארמניה ובשאר העולם
▪  ▪  ▪
ארמניה [צילום: יח"צ]

הקיץ הגיע לישראל ארמן סמבטיאן, דיפלומט ותיק ומכובד, שזכה לפתוח את שגרירות ארמניה בישראל ולהיות שגרירה הראשון של הרפובליקה הקווקזית בתל אביב. למרות שיש יחסים דיפלומטיים בין ישראל לארמניה מזה 28 שנים, קרבה גדולה מעולם לא הייתה שם מכמה סיבות. ראשית, ארמניה היא מדינה ענייה מאוד, ללא קהילה יהודית משמעותית, אשר נתמכת על-ידי רוסיה ואירן. ארמניה עוינת מאוד את אזרבייג'ן, ממנה כבשה שטחים רבים, ואילו אזרבייג'ן היא ידידת אמת של ישראל, אשר מקיימת איתנו יחסי מסחר ענפים, וכן שת"פ צבאי ומודיעיני.
ועם זאת, ארמניה החליטה לנסות ולהתקרב לישראל, בעיקר על-מנת לצמצם את הפער הצבאי האיכותי מאזרבייג'ן, שקונה במיליארדים מתעשיות הביטחוניות של ישראל, ועל-מנת ללחוץ על מקבלי ההחלטות בירושלים להפסיק למכור אמל"ח לאויבת הגדולה שלהם. השגריר סמבטיאן מחלק ראיונות לכלי התקשורת ברוסית, בהם מדבר על הצורך בהתקרבות, בשדרוג היחסים, בשת"פ כלכלי ותרבותי ועוד ועוד.
הכול טוב ויפה, וישראל מעולם לא סירבה ליד המושתת לשלום, אולם באחד הראיונות שלו (לשבועון "ספוטניק" בשפה הרוסית) אמר כבוד השגריר, שהיחסים ישתפרו מאוד אם המדינות יקימו פסלים. לא שאני מתנגד לפסלים, אף שביהדות זה לא מקובל כל כך, ואין לי שום התנגדות לפסלים של מוצארט, שלום עליכם או אלכסנדר פלמינג, אבל לארמנים יש גיבורים משלהם. ואני מודה שלא הייתי רוצה לראות את פסליהם בשום מקום.
בארץ לא סקרו את המקרה בהרחבה (אחרי הכל ארמניה היא לא מדינה שמושכת תשומת לב), אבל לפני ארבע שנים בבירת הרפובליקה יירוואן הוקם פסל לגרגין נז'דה (Garegin Njde), פוליטיקאי ומצביע מקומי, אשר היה משטף פעולה נלהב עם המשטר הנאצי. ולא מדובר באירוע זוטר של תנועה קיצונית כלשהי - בטקס חנוכת הפסל נכחו בכירי המשטר ונציגי המפלגה השלטת.
נז'דה אינו דמות מוכרת בישראל, ולא מלמדים עליו בבתי הספר. גם מרבית האנשים המשכילים לא שמעו מעולם על האיש. עם זאת, הוא היה בקשר ישיר עם אלפרד רוזנברג, לו הוא הציע להקים קולוניה נאצית בארמניה. רוזנברג, למי ששכח, היא אידאולוג נאצי ופושע מלחמה שהיה בין האחראים לשואה. האיש נידון למוות במשפטי נירנברג בשל חלקו בפשעים נגד האנושות והשמדת עם. נז'דה היה בקשר עם אבווהר - מנגנון המודיעין הצבאי הנאצי - ועם האס דה (SD), סוכנות המודיעין של המפלגה הנאצית.
ארמניה היא לא מדינה אנטישמית, על-אף שבמהלך השנים התרחשו בה מספר תקריות לא נעימות. כך, במהלך שנת 2004, חברת טלוויזיה ארמנית ALM השתמשה בפלטפורמה התקשורתית שבבעלותה לצורך שידור תכנים שהציגו את היהודים כגזע לא מתורבת, אשר מטרתו לשלוט בארמניה ובשאר העולם. בשנת 2005, ארמן אבטיסיאן, מנהיגה של מפלגה קיצונית לאומנית ארמנית, האיחוד הארמני הארי, נעצר באשמת הסתה לשנאה כנגד היהודים וקבוצות מיעוט אחרות. כמו-כן, האנדרטה לזכר השואה אשר הוקמה בפארק ירוואן הושחתה בשנת 2004. היו עוד מקרים, אבל בכללי לא מדובר במדינה אנטישמית או בעלת עבר אנטישמי מיוחד, כמו לטביה, אוקראינה או ליטא למשל. אבל גיבוריה של אמניה הם לא אנשים שישראל יכולה להתעלם מהם.
ישראל הרשמית ומשרד החוץ יצאו לא פעם כנגד האדרת הרוצחים ומשתפי הפעולה הנאציים במזרח אירופה. לצערנו, תופעה מחליאה זו הפכה לרווחת בשנים האחרונות, בעיקר באוקראינה והמדינות הבלטיות, אולם להקמת פסל והאדרת שמו נז'דה לא גררו תגובה כלשהי של מירושלים הרשמית. נקווה, שלא יקימו לנו פסל של משת"פ נאצי בחצר האחורית שלנו, רק בגלל שמדובר במדינה קטנה שלא נמצאת על הרדאר של התקשורת והדיפלומטיה המקומית.

תאריך:  27/08/2020   |   עודכן:  27/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק בלי פסלי של משת"פ נאצי בישראל, בבקשה!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין מאוד, תודה
יובל כהן  |  29/08/20 23:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם הללי
והיה בהניח ה' אלוהיך לך מכל אויביך מסביב בארץ אשר ה' אלוהיך נתן לך נחלה לרשתה, תמחהאת זכר עמלק מתחת השמים - לא תשכח (כה/יט) זה אויב מר ונמהר של ישראל ששם לו למטרה לפגוע בישראל לאורך הדורות
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
"הארנב משמש כסיסמוגרף בתהליך חיפוש, מנווט על ציר הזמן תוך התנסויות בחומר והתבוננות עצמית    מבקש להעז ולהיכנס למחילות נפש חשוכות במטרה להגיע לארץ הפלאות"
ד"ר צבי פישל
הפשע המזעזע באילת אינו מצטמצם לאנסים ולבני משפחתם    לנו כחברה יש אחריות בהפרה של האיזון החיוני כדי לשמור על מרקם הוגן, מכבד וחומל, מרקם שכמדומני, כולנו רוצים להיות חלק ממנו
יוסף אליעז
לתגובתו של ד"ר אלישע גוטויין למאמרי מיום 25.8.2020 - תוצאת פס"ד הרוב היא שהמחבל המרצח זוכה לכבוד גדול כגיבור בקהילתו ולמענקים מהרשות הפ', ועתה יתגאה גם בהישגו בביהמ"ש    מה יאמר לחבר מרעיו? צאו והרגו ביהודים, או בחיילים, "אטבח אל יאהוד"!, ביתך יישמר לך בשלמותו עד שובך
איתן קלינסקי
פניו, שיש בהם מבע נערי שובה לב, מתעוותות בכאב של חרטה מאוחרת    בית כלא הוא גם ניעור פוליטי, בו הבין את איוולת הסכסוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il