X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רון חולדאי וסיהמ אליהו מסירים הלוט משלט המרכז הקהילתי ע"ש אריק איינשטיין [צילום: סיון כפיר, דוברות עיריית תל-אביב]
המרכז הקהילתי דב הוז ע"ש אריק איינשטיין
עיריית תל אביב-יפו ערכה טקס לקריאת מרכז הקהילתי ואשכול הגנים 'דב הוז' על שם אריק איינשטיין ז"ל ובכך הנציחה את אחד האמנים התל אביבים הבולטים שהתגוררו ופעלו בעיר העברית הראשונה
מרכז קהילתי ע"ש אריק איינשטיין [צילום: כפיר סיון, דוברות עיריית תל אביב]

בטקס שערכה (יום ג' 25.8.2020) עיריית תל אביב להשקת מרכז קהילתי ע"ש אריק איינשטיין נכחו ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, משפחת איינשטיין, אלמנתו סימה אליהו וכן יוני רכטר שניגן בטקס בנגינה בפסנתר משיריו של אריק איינשטיין.
מרכז הקהילה העירוני, אשר ייקרא מעתה "מרכז הקהילה ואשכול הגנים אריק איינשטיין", משמש את תושבי מרכז העיר גם כאשכול גני עירייה וגם כמרכז פעילויות פנאי.
חולדאי: אריק היה איש ואגדה. זמר, יוצר ענק
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי אמר בטקס - "אריק איינשטיין היה אחד הבודדים שבאמת אפשר לומר עליהם בפה מלא: איש ואגדה. זמר, יוצר ענק, שחקן שופע קסם אישי, קומיקאי, כדורסלן ומאגר מהלך של מידע ספורטיבי אינסופי.
קונצנזוס ישראלי! מי היום יכול להאמין שאי פעם היה לנו כזה. אם זה לא דבר שראוי להנציח, אני לא יודע מה כן. שבע שנים התלבטנו כיצד לעשות את זה. בכל אחד מרחובות העיר הזו יש משהו מהאריה התל אביבי איינשטיין. מילדותו, מבגרותו, מנעוריו, מאהבותיו או משיריו. אבל חשוב היה שזה יקרה כמו שצריך ובמקום הנכון.
והנה אנחנו כאן היום, במרכז הקהילה ואשכול הגנים שייקרא מעתה על שם אריק איינשטיין. מסביבנו הרחובות והמקומות שהיו תחנות חייו המרכזיות: רחוב גורדון בו גדל, בית הספר א.ד. גורדון בו התחנך, תאטרון "האוהל" בו שיחק אביו, חוף הים בו בילה את נעוריו, בתי הקפה של רחוב דיזנגוף בהם בילה עם חבריו האמנים וכמובן רחוב חובבי ציון בו חי עד סוף ימיו, בבית שכל כך אהב להיות בו, עם התה והלימון והספרים הישנים. עכשיו אני יכול לומר - אריק, אתה שוב אתנו, במרכז חי ונושם שנושא את שמך. שיהיה לך, תמיד, לאן לחזור".
סיפורו ההיסטורי של המבנה
מבנה מרכז הקהילתי ע"ש אריך איינשטיין ברחוב דב הוז 16 הוא בעל עבר היסטורי מפואר ועבר גלגולים לא מעט. הוא מוכר יותר בשם "בית צעירות מזרחי". המבנה גדול רחב הידיים עם חצר בעל נוכחות וצורתו צורת האות ריש, נבנה על-ידי "הסתדרות נשות מזרחי" בסוף שנות ה-30 על מגרש שתרם לשם כך נדבן בשם יעקב גזונדהייט. מסוף שנות ה-30 עד 1977, במשך כארבעה עשורים, שימש כפנימייה ובית ספר לבנות דתיות של תנועת המזרחי. במחצית שנות ה-70 עבר "בית צעירות המזרחי" לקריית החינוך בצפון תל אביב.
לא רבים יודעים כי בחודש אפריל 1948, כחודש לפני הכרזת המדינה, בשעה שתלמידות "בית צעירות מזרחי" היו בחופשת פסח, נערכו במבנה ישיבות הוועד הפועל הציוני שדן במהלכים שיש לנקוט לקראת הקמת המדינה והחליטו להקים את "מנהלת העם" - ממשלה ובה 13 חברים ו"מועצת העם" - פרלמנט ובו 37 חברים.
משנת 1977 עד 1993 פעלה במקום מכללת תלפיות - מכללה למורות דתיות, ולאחר שהמכללה זו עברה למקום אחר נכנסה לשכון במבנה הנהלת רשת אמי"ת. בסוף שנות ה-90' תחילת שנות ה-2000 נעזב המבנה ועמד שומם ונטוש מזה כעשור. מבנה בסדר גודל כזה העומד נטוש ופרוץ במרכז העיר מושך אליו באופן טבעי הומלסים, נרקומנים וכדומה ומהווה מטרד סביבתי וחזותי. שכנים התלוננו לא פעם על כך שהמבנה הפך לבית להומלסים נרקומנים וזונות ומתבצעת בו פעילות פלילית.
בתקופת המחאה החברתית בקיץ 2011, השתלטו מפגינים על המבנה, והכריזו עליו כ"בניין משוחרר". היו שהאשימו את העירייה בהזנחה מכוונת של המבנה כדי שיתפורר וייהרס בעצמו, יוכרז כלא בטיחותי וייהרס ועל חורבותיו יוקם מגדל דירות יוקרתי לתפארת. העירייה הכחישה זאת וטענה כי היא מנסה למצא יעוד מתאים למבנה הנטוש. המחאה על המבנה הגדול הנטוש והשומם במרכזה של העיר בעל העבר ההיסטורי החשוב גברה וסוקרה בכלי תקשורת לא מעטים גם ארציים. העירייה בחנה מספר אפשרויות למציאת יעוד מתאים למבנה הנטוש ובהן פתיחת מעונות סטודנטים במקום, פתיחת שלוחה של בית ספר לאמנויות בצלאל ועוד.
ב-2014 שופץ המבנה על-ידי העירייה ונפתח בו "מרכז קהילתי דב הוז", ע"ש הרחוב בו הוא שוכן. או אם תירצו ע"ש דב הוז מבכירי "ההגנה". בהמשך הוחלט לקרא את המרכז הקהילתי על שמו של אריק איינשטיין שנולד וגדל באזור. סביר להניח שאריק איינשטיין היה מעדיף שיקרא על שמו אצטדיון או מגרש של הפועל אבל גם כך מדובר בהנצחה מכובדת וראויה.

תאריך:  27/08/2020   |   עודכן:  27/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המרכז הקהילתי דב הוז ע"ש אריק איינשטיין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גלבוע
החמאס מבין היטב את המגבלות הישראליות    הוא משוכנע שישראל אינה רוצה בהסלמה, כפי שהוא לא רוצה    הוא מפעיל על כן אלימות מבוקרת מול ישראל, שלדעתו לא תוביל להסלמה, על-מנת לסחוט מישראל וויתורים הומניטריים-כלכליים
אלכסנדר גולדנשטיין
ארמניה היא לא מדינה אנטישמית, על-אף שבמהלך השנים התרחשו בה מספר תקריות לא נעימות    כך, במהלך שנת 2004, חברת טלוויזיה ארמנית ALM השתמשה בפלטפורמה התקשורתית שבבעלותה לצורך שידור תכנים שהציגו את היהודים כגזע לא מתורבת, אשר מטרתו לשלוט בארמניה ובשאר העולם
עו"ד אברהם הללי
והיה בהניח ה' אלוהיך לך מכל אויביך מסביב בארץ אשר ה' אלוהיך נתן לך נחלה לרשתה, תמחהאת זכר עמלק מתחת השמים - לא תשכח (כה/יט) זה אויב מר ונמהר של ישראל ששם לו למטרה לפגוע בישראל לאורך הדורות
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
"הארנב משמש כסיסמוגרף בתהליך חיפוש, מנווט על ציר הזמן תוך התנסויות בחומר והתבוננות עצמית    מבקש להעז ולהיכנס למחילות נפש חשוכות במטרה להגיע לארץ הפלאות"
ד"ר צבי פישל
הפשע המזעזע באילת אינו מצטמצם לאנסים ולבני משפחתם    לנו כחברה יש אחריות בהפרה של האיזון החיוני כדי לשמור על מרקם הוגן, מכבד וחומל, מרקם שכמדומני, כולנו רוצים להיות חלק ממנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il