X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עופר שלח [צילום: פלאש 90]
נפתלי בנט [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
דומה שהמשחק הפוליטי בישראל נפתח מחדש. מהלך הבחירות הבאות ותוצאתן ייקבעו במידה רבה בזיקה להצלחת השניים, שלח ובנט, לגלגל את הכדור ולייצר אלטרנטיבות מחנאיות, ואולי אף להחזיר את המערכת למבנה הקלאסי של גוש ימין, גוש שמאל וגוש חרדים
▪  ▪  ▪

עפר שלח ונפתלי בנט, שני הטוענים לכתר המלכות במחנות שלהם, הם הפוליטיקה החדשה בישראל. פירוק בלוק הימין על-ידי נתניהו ואי-קיום פריימריז על-ידי יאיר לפיד מניעים כדורי שלג שעשויים לרסק את המערכת הפוליטית כפי שאנו מכירים אותה היום. האם שלח ובנט יצליחו באופן אישי? ימים יגידו, אבל תנועת הרכבות כבר מסתמנת.
קריאת התיגר של מי שרואים עצמם ראויים יותר להובלה מראשי המחנה שלהם, מגיעה ממקום דומה. שניהם מדגישים בדרך זו או אחרת שראשי המחנה שלהם הגיעו לתקרת הזכוכית שלהם. נתניהו בשל מלחמת מערכת המשפט בו, ולפיד בשל מגבלות הכוח שלו.
אבל אם נפתלי בנט יגיע לשם, האם לא ייתקל - כמו רבים מקודמיו בבלוק הימין - באותה מערכת משפט, או שמא הוא נהנה מחליפת הגנה מיוחדת? והאם מגבלת הכוח ששלח מייחס ללפיד לא תעמיד גם אותו במקום של בריתות עם גורמים אנטי-ציוניים?
עפר שלח יצטרך להקים מסגרת שמאל חדשה ולבנות מותג אידיאולוגי ערכי שמקבץ אליו אנשים שתפיסת העולם שלהם נעה ממפלגת העבודה ההיסטורית ועד הפלג הקיצוני של מרצ. משימתו העליונה תהיה להדגיש שמחנה "רק-לא-נתניהו" מת, ולהציג מחנה אידיאולוגי עם עקרונות סדורים ואפילו תפיסת שלום חדשה, שונה אפילו מתפיסת אוסלו.
גם גוש השמאל של שלח יצטרך להציג פתרונות בנושא מערכות אכיפת החוק, ובעיקר לא לפחד לדרוש תיקונים נרחבים ואיזונים, במקרה זה - על דעת בית המשפט העליון ובהתכתבות פוליטית עימו. בכל מקרה, נראה שמחנה השמאל ידגיש את מדינת ישראל כדמוקרטית ויהודית, והדגש יהיה על דמוקרטית - לפני יהודית.
מימין יצטרך נפתלי בנט לפעול בשלושה ראשים: לקבץ סביבו את האנשים שיוכלו לקרוא תיגר על שרי הליכוד; לדבר ולפעול ליצירת סדר חדש באיזון בין שלוש הרשויות, בלא חשש מחקיקה; ולקבע את דמותה היהודית והדמוקרטית של ישראל. צירוף כזה של דמויות, דרך והשקפת עולם של אנשי ימין, עשוי אכן להביא את בנט למעמד ראוי להנהגת המחנה הלאומי.
אם ייכנע לתכתיבי קמפיין ולקפריזות של חבריו לשעבר, ימצא את עצמו באותו מקום שאליו הגיע בסוף מועד ג'. הצליח לעבור, נשאר על הגלגל, אבל משחק בארגז החול - ולא שותף למשחק של הגדולים. איש לא מקדיש כל כך הרבה זמן ומשאבים, חיים שלמים ממש, ונכנס לפוליטיקה רק כדי להתרוצץ בין אולפנים ולכתוב ספר.
דומה שהמשחק הפוליטי בישראל נפתח מחדש. מהלך הבחירות הבאות ותוצאתן ייקבעו במידה רבה בזיקה להצלחת השניים, שלח ובנט, לגלגל את הכדור ולייצר אלטרנטיבות מחנאיות, ואולי אף להחזיר את המערכת למבנה הקלאסי של גוש ימין, גוש שמאל וגוש חרדים. המהלכים של בנט ושלח יוצרים אקלים למערכת פוליטית חדשה שבה תשוב האידיאולוגיה למלא תפקיד מרכזי. בנט עם ימין חדש, שלח עם שמאל חדש - אם יש משהו שהתזוזות האחרונות מבשרות, הוא את העובדה שציבורים גדלים והולכים צמאים לתשובות אידיאולוגיות, ולא לסיסמאות.

תאריך:  06/09/2020   |   עודכן:  06/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ימין חדש, שמאל חדש, פוליטיקה חדשה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מחפש את הפירצה לסל
באום  |  6/09/20 15:24
 
- תיקון שגיאה: בכל מאודו (ולא
אל: מר באום  |  6/09/20 20:04
 
- או.קיי. ל"ת
באום  |  7/09/20 09:54
2
שלך(שלח)השלוך
שמ  |  6/09/20 15:27
3
נקוה שנבואתו של ברדוגו לא
מ.ע.  |  6/09/20 15:41
 
- כשטיפוסים כניצן הורוביץ
תוספת:  |  7/09/20 05:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גלבוע
מטוסי F-35 באמירויות לא מהווים איום ביטחוני על ישראל    מטוסי פ-15 סעודים בטאבוק, 150 ק"מ מדרום לאילת כן מהווים איום ביטחוני    הסכם שלום עם ישראל הביא למצרים את מטוסי ה-F-16    ההסכם עם האמירויות יביא להן את מטוסי F-35    יוכלו לפעול מבצעית עוד כ-7-10 שנים
רפי לאופרט
הפוליטיקה היא ממלכתם המשותפת של השועלים והצבוֹעים. שאלה מרכזית היא תמיד מיהו מחנה השועלים, מי מנהיגם ומיהם הצבועים. הסכם הנורמליזציה עם האמירויות, תוך דחיית מהלכי הסיפוח באיו"ש, הוא מהלך שועלי אופייני - הפעולה הספקטקולרית, המזדמנת תחילה, ובהמשך הציפור שכביכול כבר ביד. ייתכן שבשאלת הסיפוח זהו הימור סביר - בשאלת המאבק בפנדמיה, ההימור נמדד תמיד בחיי אדם
עו"ד אברהם הללי
בקיום הברית יזכה ישראל לקיומו ולארצו שנאמר: וזכרתי את בריתי יעקב ואף את בריתי יצחק ואף את בריתי אברהם
יוני בן-מנחם
סוהא ערפאת הודיעה כי בית הדין האירופי לזכויות האדם החליט לחדש את החקירה בנסיבות מותו של יאסר ערפאת. היא האשימה כי קבוצת מאפיה מנהלת את הרש"פ וכי היא עוסקת גם בריגול בנוסף למעשי השחיתות
טל בן-יעקב
אין מנוס מלהגיע למסקנה כי לפיד ושלח הגו ביחד את המהלך על-מנת למצב את המפלגה כמפלגת שלטון דוגמת קדימה    יכול להיות שצעד זה ירים אותם בסקרי דעת קהל ויאפשר להם לגנוב מצביעים משלל מפלגות, ובראשן כחול לבן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il