X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הייתי ממליצה לקהל החשוב המבלה באומן, לדרוש ממנהיגיו להעביר את קברו של הרב הדגול לישראל, ושם, בירושלים או בצפת או במירון, יייסעו לבלות יום יומיים ויחזרו למשפחותיהם
▪  ▪  ▪
חסידים בדרך לאומן אוקראינה בנתב"ג [צילום: אבי דישי/פלאש 90]

התכוונתי לכתוב "המלך הוא ערום". אך הוא אינו מלך והקבוצה של ההנהגה החרדית נוגסת בבשרו וכמובן בבשרנו. הייתכן כי בממשלת 34 שרים, שלושה אנשים ששניים מהם שרים: הרב ליצמן, השר אריה דרעי, יו"ר ועדת הכספים - שהוא השולט בתקציבי המדינה, וסגן השר פורוש הם למעשה אדוני כנסת ישראל? על פיהם יישק דבר?
הייתכן כי השר ליצמן הביא מספר גדול של חרדים, בעלי אזרחות ישראלית, מארה"ב בעיצומה של תחילת מגיפת הקורונה בישראל? שעה שניו-יורק עצמה הייתה בסגר? העלו אותם ארצה וכמובן כולם היו זכאים לטיפול רפואי ואולי גם להטבות כלכליות שראש הממשלה העניק לתושבי המדינה.
אנו, תושבי המדינה רשאים לדעת כמה מאותם אנשים הגיעו חולים או נדבקו כאן. השמועות מדברות כי יש כוונה להביא עוד תלמידי ישיבות לישראל מארה"ב, גם כאלה שאינם בעלי דרכון כפול, אמריקני וישראלי.
הגיעו אלי ידיעות כי בבתי העלמין קברו מאות יהודים שנפטרו מקורונה בארצותיהם. כמובן עבור תשלום גבוה ומכובד לחברה קדישא, והעובדים בתפקיד כל כך קשה, ממש קרסו מהחששות מהמחלה ומכמויות הנפטרים הללו. בתי העלמין בישראל כבר מלאים ואין בהם מקום ומקימים את בתי העלמין במרחק ניכר מעיר המגורים.
והנה אנו מתבשרים כי הפרויקטור, פרופסור גמזו, שמונה בידי ראש הממשלה, חייב להתמודד בדיונים עם אותם "מומחים" הדואגים לצאן מרעיתם, אך לא לכלל הציבור בישראל. ההבנה והגישה שלהם היא צרה וסקטוריאלית, וכלל אינה לוקחת בחשבון את מכלול התושבים בישראל. משתמשים ביום הבחירות הממשמש ובא כקלף מיקוח: לא תזכה לקולות שלנו! אם לא תעשה את אשר אנו תובעים, דורשים ואולי גם מצווים עליך.
התעלם מהפרויקטור המומחה וחבר היועצים המקצועיים שלו, מרופאים בכירים, מאפידמיולוגים, אולי מסטטיסטיקאים, אתה, ראש הממשלה, לא תפגע ב"אינטרסים" של האוכלוסייה שאנו מופקדים עליה.
והנה אירוע נכבד וחשוב - הנסיעה לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה. אוקראינה עצמה מוכת מגיפת הקורונה. והנה הגיעו כאלפיים חרדים עוד לפני מספר שבועות ועתה מתדפקים וצובאים על שדות התעופה מאות רבים של חסידים, תקועים במטוסים וממלאים את השדות הסגורים בפני זרים. והם מתעקשים להתפרץ ולהיכנס לחגוג את ראש השנה ויום הכיפורים ליד קברו של הרב המנוח.
אינני יודעת מדוע נשותיהם של אותם גברים אינן מתגרשות מהגברים העוזבים אותם בחגים החשובים ביותר, להתמודד לבד עם הילדים ולעיתים גם עם ההרים הקשישים או הנכדים במשפחה המורחבת. לעשות את הקניות בפרוטות המעטות שנותרות בידיהן כאשר אב המשפחה, הגבר, נוסע לחופשה ומותיר אותן להתמודד לבד. עם הקניות עם הבישול, עם הילדים הזקוקים לתשומת לב, או לאב שייקח אותם לבית הכנסת בשכונת המגורים... זו פגיעה נוראה בשלמות המשפחה ודוגמה שלילית ביותר לילדים ...
אבל ההילולה הגדולה מפצה את הנוסעים לאומן. ואולי גם התהוללות מסוג שונה לגמרי העשויה אף היא להדביק את החוזרים מאומן. הייתי ממליצה לקהל החשוב המבלה באומן, לדרוש ממנהיגיו להעביר את קברו של הרב הדגול לישראל. ושם, בירושלים או בצפת או במירון, יייסעו לבלות יום יומיים ויחזרו למשפחותיהם. הרי כאשר יחזרו כל הנוסעים לאומן, אלה שהצליחו להגיע לקבר ואלה שנבצר מהם, חלקם יזדקקו לטיפול רפואי. כולם ייכנסו לבידוד וחלקם יילקחו לבתי חולים שכבר כיום מפוצצים מחולים שלא נסעו לחגיגות באומן האוקראינית.
וראש הממשלה מקבל את צו הנכבדים החרדים בכנסת ואינו חרד לגורל שאר תושבי ישראל? ואינו מאזין לדבריהם של המומחים בתחום בלתי מוכר זה? אלא מחליף דברים עם ראש הממשלה של אוקראינה שסגר את שערי מדינתו לתיירים מחו"ל בגלל המחלה בארצו והפוטנציאל של הגברתה בידי האורחים.
אדוני ראש הממשלה, נכנעת לא לעם היושב במדינת ישראל, אלא לפוליטיקאים המעוניינים להמשיך ולהחזיק במקום שבו ניתן להרעיף טובות והנאות לקהל מרעיתם. אותו קהל חשוב ונכבד, שאינו שומע ואינו קורא את אשר רובנו הגדול קוראים ויודעים. כי המגיפה הזו אינה מבדילה בין דם לדם, ואם לא נקפיד להישמר כולנו, בסיכון.
אתה עדיין ראש הממשלה של כולנו. יהודים וערבים, חרדים וחילונים. ימנים ושמאלניםנשים וגברים ילדים פעוטים וצעירים, חיילים וחיילות. אנו זוכרים זאת. זכור זאת גם אתה.

תאריך:  08/09/2020   |   עודכן:  08/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש ממשלת ישראל שבוי בידי ההנהגה החרדית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
הרעיון של פריימריז לראשות מפלגת יש עתיד הוא רעיון קוסם, אך תיאור פרטיו על-ידי שלח, הופך אותו למקסם שווא
מתי דוד
כולם נלחמים במגפה הרפואית ובמשבר הכלכלי, אבל לא נלחמים בקורונה הפוליטית    דרוש קבינט פיוס ופשרה, ולא קבינט של גיוס איבה
עו"ד אלון קוחלני
לשכת המבקרים הפנימיים העולמית פרסמה מודל מקיף (The Internal Audit Ambition Model) שמאפשר להעריך את הביצועים של יחידת הביקורת הפנימית
רפי לאופרט
במשך שנים מוביל נתניהו מדיניות שבימים אלה קוטפת ישראל את ראשית פירותיה. האיש הוא אומן היחסים הבינלאומיים והמדיניות הגבוהה, אבל זקוק באופן דחוף למשלים שווה-ערך למשימות בנושאי הפנים. כל עוד לא יכריע הציבור בקלפי באופן מובהק על חזון ודרך - על הכיוון הנבחר ועל דרכי השגתו ומימושו - תימשך הקזת האנרגיות הלאומיות לריק. בעולם תזזיתי כעולמנו, ההיסטוריה אינה סולחת למי שמניח לרוחות הפרצים לטלטלו לכל עבר ולהרחיקו מחוף מבטחים
יוני בן-מנחם
הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות מניח את התשתית להקמת ברית מדינית צבאית אזורית נגד אירן. אירן מאיימת על איחוד האמירויות כי תגיב נגדה על כל התקפה מצד ישראל וקוראת לה לחזור בה מההסכם עם ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il