X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
היום התעצמה אהדתי זוכרים את הנשיא ג'ון פיצג'רלד קנדי מכריז מול חומת החנק שבנו הקומוניסטים בבירת גרמניה המפוצלת "אני ברלינאי"? אני שואל ממנו ביטוי זה בתיקון: "אני בוגי"
▪  ▪  ▪
יעלון. בחר בעמדה מסוכנת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

משה (בוגי) יעלון איש כלבבי. היו לנו מחלוקות, ומן הסתם גם יהיו. כולן לשם שמיים וכולן ברוח טובה. בפעם הראשונה שמעתי עליו כאשר בתי סמלת המבצעים קרן, ששירתה במטה חטיבת הצנחנים 35 עליה פיקד, חזרה הביתה בפרץ צחוק. היא אמרה כי מדי בוקר צריך להעירו, והיא התביישה לקרוא לו מפתח אוהלו בכינויו "בוגי" אלא "משה, משה", והוא איחר להיענות. אך בשל דמותו הארוכה תמיד בצבצו נעליו הגבוהות מחוץ למיטה. כי הוא מופת לחייליו ולא יחלוץ אותן בעוד הם נדרשים לישון עימן.
היום התעצמה אהדתי. זוכרים את הנשיא ג'ון פיצג'רלד קנדי מכריז מול חומת החנק שבנו הקומוניסטים בבירת גרמניה המפוצלת "אני ברלינאי"? אני שואל ממנו ביטוי זה בתיקון: "אני בוגי".
מפני שעשה את המעשה הנכון ביותר להגנת הדמוקרטיה במסגרת שלטון החוק. נוכח כוונת הזדון של ביבי ועבדיו הנרצעים וקרנפיו הרבים לצמצם את הדמוקרטיה, הכריז יעלון כי יצטרף לשנת לילה במאהל המחאה בבלפור ואם תבוא המשטרה לעוצרו - והוא הרי ח"כ הנהנה מחסינות - יאזוק עצמו לאמיר השכל.
בוגי בחר בעמדה הרחוקה ביותר, המסוכנת ביותר, להגן על הדמוקרטיה מפני המתנכלים לה בלי להפר את החוק, אף שהוא עלול להתעמת עם צו רווי רשע האוסר על ההפגנות הגדולות בירושלים ובקיסריה. אין מה שנחוץ יותר מזה כדי לאותת לאנשי הרודנות כי כל ניסיון לשחוק את חופש הדיבור בשם נגיף שנזקו בבלפור ובקיסריה אפסי ייתקל בהתנגדות דמוקרטית מערבית, וגם ישוגר מיד לידיעת כל העולם החופשי.
אנו ממשיכי המורשת היהודית האמיתית. התנ"ך הוא ספר האופוזיציה והוא שלנו, ולא של רבנים המחנכים את תלמידיהם לזוטות במקום לחזון הנביאים. הוא אופוזיציה לשלטון מלכי החושך על-פי אליהו וישעיהו ועמוס וירמיהו, זה האחרון ראה גם את בור המעצר.
מהם למדנו להיאבק ברשע ובשחיתות ובשוחד ובמרמה ובהפרת האמונים ובאלימות המרושעת של השלטון מאחאב עד צדקיהו, ולאורם נלך לטובת שלטון החוק והצדק והחמלה ושותפות-הגורל - תכונות שהן מהן והלאה מבנימין נתניהו והלה-פמילייה שאיתו הנחלקת בין הקרנפים המסתגלים ושותקים בליכוד לבין פעילי עמוד הקלון (הלא הם יולי אדלשטיין, אמיר אוחנה, דוד אמסלם, עוזי דיין, אבי דיכטר, מיקי זוהר, יריב לוין, אוסנת מארק, בנימין נתניהו, שלמה קרעי, מירי רגב). לפיכך מהיום - אני בוגי.
הערה מאוחרת: אומנם הכתבת בערוץ-12 הודיעה כי אם נלך לאכול סעודת חג אצל ההורים נרחיב את מחלת הקורונה, וזה הבל ורעות רוח, אך רבים מתעקשים ובצדק לא להשאיר את הדור המבוגר בדד. "חושו אחים חושו/ נרימה פעמינו/. חושו אחים חושו/ נסעד בבית הורינו" (שירו של יחיאל מיכל פינס מהעלייה הראשונה, אבל השורה האחרונה היא משלי. במקור: "לארץ אבותינו").
אם נלך בהמונינו אפילו משטרת אוחנה-שומר-גואטה לא תוכל לעצור אותנו כי אנו פועלים כחוק והם מקבלים הוראות מממשלה שהיא אומנם לגיטימית אבל צוויה רודניים.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  15/09/2020   |   עודכן:  15/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אני בוגי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
דן – מתי תהייה אדם ישר ?!
יצחק הורניק  |  15/09/20 15:06
2
שנה טובה ואריכות ימים
עובד 1  |  15/09/20 22:41
3
זאת לא חוכמה גדולה
ישראל בר-ניר  |  16/09/20 00:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
חשוב לזכור כי ביבי יוצא את הארץ כנמלט    אולי עבריין (רק לכאורה) נמלט    אולי פליט (גם רק לכאורה) נמלט
טל בן יעקב
רק ימין יכול לעשות שלום; רק שמאל יכול לעשות מלחמה; רק גמזו, אשר התנגד לסגר בכל מאודו ובכל לבבו ואשר משנתו המקצועית גרסה כי סגר הינו פתרון שאין לבצעו, יכול להוביל לסגר    ואין מה לעשות, עם ישראל זקוק נואשות לסגר נוסף
שמחה סיאני
בעת זו של הקורונה, עליי לדאוג לשמוח ביתר שאת ולגרש מלבי את הצער והבדידות    בדרך זו אני נוטעת בלבי שמחה, תקווה לעתיד טוב יותר והעיקר - בריאות!
זוהר בן-אשר
אין בהסכם עם מדינות המפרץ דבר וחצי-דבר שיסייע למלחמה הכי חשובה של ישראל - המלחמה בקורונה שבניהולה נתניהו נכשל כשלון חרוץ. הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים נתניהו מנסה, באמצעות ההסכם הזה, להסיט את תשומת ליבם של אזרחי המדינה
יוסף אליעז
מדוע טוענים שביבי רודן, או מוליך לרודנות, ולא טענו זאת כלפי איזה ראש ממשלה מבן-גוריון ואילך? אולי משום שלביבי כיום יש עיתון חינמי מוטה אליו ורב-תפוצה; ערוץ משלו בטלוויזיה [20] וזרזירי עט ולשון ב"גלי צה"ל" וביתר המדיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il