X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יותר מהיטלר, מסטאלין, ממאו, לא פחות צריך לקרא זו פעם ועוד פעם ועוד פעם ולתהות מה נטל העיתונאי טרם שהעלה דברים אלה על הכתב, היכן היה העורך, האם שיבוש הדעת חוצה את כל האמורים להיות חסם אחרון מפני מפיצי הרעל האנושי הזה?
▪  ▪  ▪
רוגל אלפר [צילום: מן הטלוויזיה]

משרד החוץ של מדינת ישראל פנה במכתב בהול לרשת הטלוויזיה האמריקנית בתביעה נחרצת ובמחאה תקיפה כנגד העיתונאית כריסטיאן אמנפור מרשת CNN על שבאיוולתה כרכה את התנהגות נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ עם ליל הפוגרום היהודי המכונה ליל הבדולח. יפה עשה משרד החוץ, יפה עשתה מדינת ישראל על שמחו נמרצות על השוואה אומללה, מיותרת זו ודרשו התנצלות.
כה כתב העיתונאי רוגל אלפר, בעיתון יומי, במדינת ישראל, עיתון שאומנם מספר מנוייו מועט אך השפעתו רבה מאוד בקרב מקבלי ההחלטות, עיתון 'הארץ': "טראמפ לא נבחר לנשיא במקרה, אלא בזכות גאונותו. הוא האויב הגדול ביותר שקם למסורת הדמוקרטית המערבית: יותר מהיטלר, מסטאלין וממאו, שמעולם לא הצליחו לסכן את דבקות החברה האמריקנית בערכיה. דבר זה מקנה לטראמפ מעמד היסטורי".
יותר מהיטלר, מסטאלין, ממאו, לא פחות. צריך לקרא זו פעם ועוד פעם ועוד פעם ולתהות מה נטל העיתונאי טרם שהעלה דברים אלה על הכתב, היכן היה העורך, האם שיבוש הדעת חוצה את כל האמורים להיות חסם אחרון מפני מפיצי הרעל האנושי הזה?
אמות הספים לא זעו, לא נעו, לא היו התנצלויות, הבהרות, תיקון טעות, הוצא מהקשרו, כלום. אז כתבו. לו אני אמנפור הייתי מוכנה להתנצל ולהצטער על ההשוואה האומללה רק אם העיתון הישראלי היה מתנצל אף הוא על ההשוואה המעוותת והאומללה. או שמא מה שליהודי מותר לגוי אסור. מה שלעיתון מותר להעלות על דפיו לעיתונאית אסור לשדר בטלוויזיה.
שר החוץ של מדינת ישראל היה צריך להביט במראה הישראלית, טרם שיתבע התנצלויות, הבהרות ותיקונים חובתו הייתה לדרוש מהעיתונאי היהודי בעיתון הטוען כי טראמפ עלה על היטלר, סטאלין ומאו, להתנצל, לחזור בו, אך דממה דקה, הגיבורים הישראלים על העיתונאית אמנפור ממלאים פיהם מים ורגישותם הסלקטיבית באה לידי ביטוי כל פעם מחדש וביתר שאת.
הצביעות הישראלית הזו מתקיימת ברבדים שונים בחברה הישראלית ובולטת בעיקר בקרב המיעוטים, החרדים, הערבים ובעלי דעות פוליטיות מסוימות, אלו זוכים להתעלמות ביחס לגודלם בחברה ובהתגוללות שלו הייתה מתרחשת באירופה קריאת וזעקת ההאשמה: "אנטישמים" הייתה מרעידה את העולם. ימי מגיפת הקורונה חידדו קוטביות וההתבדלות השבטית בחברה הישראלית, די לקרא ביטויים מחרידים על חלקים באוכלוסיות המיעוטים כדי להבין שהעיתונאית אמנפור יכולה לחייך כל הדרך להשוואה מעוותת הבאה. היא טרם התעלתה לגבהיי החכמה, חריפות השכל והתבונה של העיתונאי הישראלי אשר 'זכה' להעלות את דונלד טראמפ לדרגת היטלר על, את מאו לדרגת סטאר, ואת סטאלין לדרגת כוכב עליון. הדרך אל איבוד הבינה קרובה מתמיד, הדרך אל איבוד הבושה כבר מאחריי חלק ממקישי המקלדת.

הכותב הינו משורר, מחנך, סופר ופובליציסט.
תאריך:  18/11/2020   |   עודכן:  18/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איבוד הבושה וראייה מעוותת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רוגל אלפר ו"הארץ"
עמד  |  19/11/20 12:53
2
בדרך לשיא גינס?
עובד 1  |  21/11/20 23:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר חנן שי
הוויכוח המתנהל לאחרונה בין האלופים בריק, גורן וידלין על מקום הכוח היבשתי והאווירי בצה"ל מתעלם מהמהפך הדוקטרינרי בעטיו התנוון הכוח היבשתי ואיבד בכורתו לזרוע האוויר
מנחם רהט
בחודש נובמבר, שבעיצומו אנו שרויים, החלה להפציע קמעא קמעא במאה הקודמת זוהרה של ראשית צמיחת גאולתנו
איתן קלינסקי
זה ממש עצוב לי, שמאות שוטרים שגויסו למשימה, אומנם פינצ'רו את הצוללות, אך מאות רבות של מפגינים הגיעו בדרכים עוקפות לירושלים
דן מרגלית
בחרתי להאזין שעה שלמה או יותר, ולקום מהכיסא, ובפי מילה אחת בלבד: מאפיה    לאורך כל המשדר נזכרתי מדי כמה דקות במחזהו של פרידריך דירנמאט "ביקור הגברת הזקנה"
עמנואל בן-סבו
"בר המצווה של סבא מוישלה"    לפני שבעים וחמש שנים 'חגג' מוישלה את בר המצווה שלו במרתף חשוך, בלי אימא, בלי אבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il