X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אין ספק בכך שמדובר במאבק חברתי חשוב שרצוי שגם ציבור הסטודנטים וראשי הסגל הבכיר באוניברסיטאות יצטרפו אליו ויראו לשר אלקין שיש פה חזית אחידה של האקדמיה בישראל שלא מוכנה שיתייחסו לאנשים בעלי תארים מתקדמים כ"עובדי קבלן" עד שזה לא יקרה הסיכוי שמאבק זה יצליח נדון לכישלון
▪  ▪  ▪
לא פעם ראשונה

לא הרבה אנשים יודעים אבל מקץ חודש ימים שובת הסגל הזוטר של המרצים ב-11 מכללות ציבוריות, אשר מוחים על תנאי העסקתם הפוגעני הבא לידי ביטוי במשכורות נמוכות בהרבה מזה של הסגל הבכיר באוניברסיטאות ובכך שאין להם קביעות בעבודה וניתן לפטרם עם סיומו של הסמסטר. משרד האוצר תבע בימים האחרונים מאותם מרצים להחזיר 17,000 שקל בממוצע על כל שנת עבודה שלהם בטענה שיש להם חריגות שכר.
מדובר במאבק עתיק יומין לפיו מתייחסת המדינה אל המרצים (רובם בעלי תארים מתקדמים) כמעין אסקופה נדרסת של האקדמיה הישראלית. דבר זה בא לידי ביטוי בכך שהם לא מקבלים תנאים סוציאליים מלאים, שכרם לא עלה מאז שנת 2014, אין להם קביעות, כך שניתן לפטר אותם בסיום כל סמסטר, ולפעמים הם צריכים ללמד במספר מקומות כדי להביא אוכל הביתה.
מצבם של הסטודנטים בעקבות השביתה
כמי שחווה שביתה דומה בשנת 2009 אני מתאר לעצמי שהסטודנטים נמצאים במצב של אי-ודאות מתמשך. מצד אחד הם חוששים שככול שהשביתה תמשך זמן רב אז הסמסטר יבוטל והם לא יקבלו החזרים כספיים ולא יושלם להם חומר הלימוד, מצד שני המדינה כמעט לא משקיעה במכללות הציבוריות ולא דואגת שהסטודנטים יזכו לקבל את הדבר שהם משלמים עליו כל-כך הרבה שהוא השכלה אקדמית רחבה.
ביום שלישי האחרון הפגינו ראשי הסגל הזוטר מול ביתו של השר זאב אלקין שעושה רושם שלא מתעניין במיוחד במצוקותיה של האקדמיה הישראלית. הוא הציע להם הסכם מבזה שלימי קורונה אשר לא ממש פותר למשל את בעיית הקביעות שלהם במוסדות האקדמיים בהם הם מלמדים, וכן בדבר האפשרות שלא תהיה להם פנסיה כאשר יפרשו לגמלאות.
בימים הקרובים יעתיקו ראשי הסגל הזוטר את המאבק לירושלים. אין ספק בכך שמדובר במאבק חברתי חשוב שרצוי שגם ציבור הסטודנטים וראשי הסגל הבכיר באוניברסיטאות יצטרפו אליו ויראו לשר אלקין שיש פה חזית אחידה של האקדמיה בישראל שלא מוכנה שיתייחסו לאנשים בעלי תארים מתקדמים כ"עובדי קבלן" עד שזה לא יקרה הסיכוי שמאבק זה יצליח נדון לכישלון.

תאריך:  18/11/2020   |   עודכן:  18/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המאבק הנוסף של הסגל הזוטר בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
יותר מהיטלר, מסטאלין, ממאו, לא פחות    צריך לקרא זו פעם ועוד פעם ועוד פעם ולתהות מה נטל העיתונאי טרם שהעלה דברים אלה על הכתב, היכן היה העורך, האם שיבוש הדעת חוצה את כל האמורים להיות חסם אחרון מפני מפיצי הרעל האנושי הזה?
ד"ר חנן שי
הוויכוח המתנהל לאחרונה בין האלופים בריק, גורן וידלין על מקום הכוח היבשתי והאווירי בצה"ל מתעלם מהמהפך הדוקטרינרי בעטיו התנוון הכוח היבשתי ואיבד בכורתו לזרוע האוויר
מנחם רהט
בחודש נובמבר, שבעיצומו אנו שרויים, החלה להפציע קמעא קמעא במאה הקודמת זוהרה של ראשית צמיחת גאולתנו
איתן קלינסקי
זה ממש עצוב לי, שמאות שוטרים שגויסו למשימה, אומנם פינצ'רו את הצוללות, אך מאות רבות של מפגינים הגיעו בדרכים עוקפות לירושלים
דן מרגלית
בחרתי להאזין שעה שלמה או יותר, ולקום מהכיסא, ובפי מילה אחת בלבד: מאפיה    לאורך כל המשדר נזכרתי מדי כמה דקות במחזהו של פרידריך דירנמאט "ביקור הגברת הזקנה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il