X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שינוי המגמה באיחוד האמירויות ובמדינות המפרץ להשקיע במיזמי סטארט-אפ השתנתה בעקבות הצטרפותה של ישראל למעגל שיתופי הפעולה עם מדינות המפרץ בעקבות הסכמי השלום
▪  ▪  ▪
כוח מניע עוצמתי [צילום: ניר אליאס/AP]

חשוב להבין שבעשור האחרון הולכת מדינת ישראל ומצטיירת כמי שמכונה "סטארט-אפ ניישן". כלומר, מדינת הסטארטאפים, וזאת לאור כמות הפיתוחים הטכנולוגיים החדשניים אשר נולדים בה. בעקבות חתימת הסכמי השלום עם מדינות המפרץ נפתחה דלת לשיתוף פעולה משמעותי ביותר בהקשר זה בינן לבין ישראל, הן בעקבות הכרת מדינות המפרץ בחשיבות ההשקעה במיזמים טכנולוגיים, והן לאור שאיפתן להתפתח כלכלית, ולתפוס מקום מרכזי בתחום ההשקעות הגלובליות בתחומי הסטארט-אפ השונים.
כיום, כמות הפרויקטים הטכנולוגיים המתקדמים אשר מבוצעים בפועל באמירויות היא יחסית נמוכה, והנטייה של מדינות אלו היא להיצמד לטכנולוגיות מוכחות. כעת, עם זאת, בעקבות חתימת הסכם השלום עם ישראל, נפתחה עבורן הזדמנות אטרקטיבית מאוד להשקיע במיזמי סטארט-אפ חדשניים, ולהקפיץ בכך את כלכלתן כמה צעדים קדימה. לאור זאת, נשאלת השאלה מה עשויה להיות התשואה לטווח הארוך מהשקעות אלו.
חשוב להבין שתפיסת העולם של איחוד האמירויות בכל הנוגע להשקעה במיזמי סטארט-אפ שונה מן המקובל במערב. כיום, רוב קרנות ההשקעה בעולם המערבי מנסות להשקיע כמה שפחות, ולקבל כמה שיותר, מתוך שאיפה לביצוע אקזיט תוך זמן קצר ככל האפשר. מטרתן היא לייצר רווח מקסימאלי על השקעתן, תוך כדי מיתוג הסטארט-אפ בו הן משקיעות, והוצאתו למכירה לגורם שלישי. לעומת זאת, איחוד האמירויות שואפת ליישם את הטכנולוגיה במלואה, אצלה בבית, ולא להוציא אותה לאקזיט חיצוני לטובת רווח כספי מהיר. מבחינת איחוד האמירויות, ה"אקזיט" בא לידי ביטוי בהטמעת הטכנולוגיה, בערך המוסף אשר היא מסוגלת להניב לה ברמת התשתית הכלכלית עצמה, ובאופן בו תוכל בהמשך לייצא את הטכנולוגיה למדינות שונות בעולם אשר נזקקות לה.
ככל שהדבר נוגע לפיתוח חדשנות ויצירתיות והטמעתה בעולם, התהליך האמירתי הוא בהחלט בריא יותר, ומאפשר ליזם להוכיח בשטח את ערכה המוסף של הטכנולוגיה שלו, וגם לשדרג תשתיות טכנולוגיות ברחבי העולם כולו. משום כך, תהליך זה צפוי להניב ערך מוסף רב ותשואה נאה כאשר הטכנולוגיות הללו יוטמעו בשווקים בינלאומיים, תוך שילוב של הבנק העולמי, USAid וה-G6, אשר יהיו מוכנים לממן את אותם פרויקטים סופיים במדינות נחשלות אשר נזקקות לטכנולוגיה חדישה בתחומי החקלאות, ביטחון תזונתי, מים, אנרגיה, סייבר, ועוד.
מקומות עבודה רבים
כיום, שדרוג תעשייתי הוא מאוד משמעותי ברמת המדינה, משום שמדינות רבות הבינו שעל-מנת לייצר הכנסות עליהן לדאוג לתעשיה מתקדמת אצלן בבית. כולנו ראינו את הנפילה המשמעותית שחוותה אירופה עם יוון, ועם ספרד, ועוד הרבה מאוד מדינות אשר לא הייתה להן תעשיה בסיסית משלהן, או כוח יצור כלשהו. ברגע האמת, מדינות אלו התרסקו כלכלית מאחר שלא הייתה תשתית תעשייתית אשר תצדיק את המבנה הכלכלי שלהן. מסיבה זו, ההשקעות של איחוד האמירויות בפרויקטים בתחום הסטארט-אפ הן בעלות משמעות רחבה ביחס לחוסן הכלכלי העתידי שלהן, בייחוד לאור כך שפרויקטים אלו יצרו מקומות עבודה רבים, ויעודדו את הדור הצעיר במדינות אלו להשתלב בתעשיה המקומית ולהזניק אותה, כמו גם ליצור תשתית חדשה ומקורית של מיזמים עתידיים, אשר יקדמו את כלכלת המדינה אל עבר העשור הבא.
אסטרטגיית מדינות המפרץ בהקשר זה צפויה למשוך אליהן חברות סטארט-אפ נוספות, אשר מבינות שמדינות אלו באמת רוצות להשקיע ברעיון, במוצר ובהון האנושי שלהם, תוך מיצוי מקסימאלי ויישום של הטכנולוגיות שלהן בשטח, הלכה למעשה, ובנוסף, שיווקן כפרויקטי מפתח עתידיים למדינות נזקקות נוספות בכל רחבי העולם. אין ספק שתהליך כזה ימצב את איחוד האמירויות ברמה העולמית כמדינה שיוזמת השקעות במיזמי סטארט-אפ, מה שיגרום לנהירה משמעותית של חברות כאלו אל האמירויות. שיתוף הפעולה של ישראל, אשר אנשי הפיתוח שלה מסוגלים לייצר פרויקטים חדשים, עם איחוד האמירויות, שמוכנה לשמש כחממת פיתוח לאותם פרויקטים, הוא בעל ערך רב לכל הצדדים.
בנוסף, שיתוף הידע בהקשר זה בין ישראל והאמירויות, ובהמשך גם עם שאר מדינות ה-GCC, צפוי להעניק תמריץ לפיתוח טכנולוגיות חדשות, אשר לשם שינוי לא ינבעו מתוך מיזמי צבא או חלל. היכולות הכלכליות המתקדמות של איחוד האמירויות תוכלנה להאיץ את פיתוחם של מיזמים וכיוונים טכנולוגיים חדשים, אשר בעבר לא יצאו לפועל כתוצאה ממדיניות שמרנית של כל מיני גורמים פיננסיים אשר היו כבולים לתהליכים מבוססי-רווח-מהיר, והעדיפו להמתין שהצבא או נאסא ישחררו טכנולוגיות מתקדמות לשוק.
במקרה זה, הכסף האמירתי מגשר על הפערים הללו ומקצר את לוחות הזמנים לקראת פיתוחים חדשניים. לכן, השקעה כספית במיזמי סטארט-אפ ישראלים באמירויות מהווה כוח מניע עוצמתי, אשר צפוי ליצור מעין טורנדו שישאב לתוכו הרבה מאוד חברות ומיזמים מחוץ לישראל, יביא לשיתופי פעולה בינלאומיים משמעותיים, ויצור תקדים עתידי מבורך בכל הנוגע למדיניות השקעות במיזמי סטארט-אפ, תוך שימוש בבסיס של טכנולוגיות ישראליות, ומשיכה של טכנולוגיות זרות נוספות. בכך, איחוד האמירויות תיצור לעצמה מוניטין של מדינה המעודדת מיזמי סטארט-אפ, ומסוגלת להשקיע בהם כלכלית בעצמה, ובכך ליצור טכנולוגיות קצה מעוררות השראה.

הכותב הוא יו"ר פורום העסקים ישראל - איחוד האמירויות.
תאריך:  30/11/2020   |   עודכן:  30/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם קיימת כדאיות להשקעות בסטרטאפים באיחוד האמירויות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אבי מרדלר, אילת פדה-גולדשטיין
בטרילוגיית הכתבות לחוסן נפשי, הראשונה עסקה בכוח המוח, והנוכחית מתמקדת בכוח האהבה, לצליחת מצבים של שינוי שלילי כפוי בחיים, עם ערך מוסף בו יוצאים מהסיטואציה מחוזקים ביחד    מה מבדיל בין מהמורה בדרך, לבין אירוע טראומטי, שמשנה את מסלול חיינו? האם הקורונה עבורנו היא מהמורה - או פיגוע נפשי? ומה בכוח היחסים/האהבה, לתרום לבריאות נפשית במצבי שבר-משבר?
יוני בן-מנחם
מאבק כוחות חריף בצמרת הרש"פ על איוש התפקידים שמילא הד"ר סאיב עריקאת. יו"ר הרש"פ ימנה את המחליפים לסאיב עריקאת לאחר שג'ו ביידן יכנס לבית הלבן ויאשר את המינויים במועצה המרכזית של אש"פ
רפי לאופרט
ארה"ב וישראל, שתי ישויות פוליטיות א-סימטריות, בבחירות כלליות גורליות. שתיהן נאבקות מבית על דרכן החברתית-כלכלית-לאומית, מעוצבות על-ידי משקלם המכריע של שינויים דמוגרפיים מעצבים ושתיהן בבחירות אלה על פרשת דרכים
בלפור חקק
משפט המפתח של המאבק הזה הוא "וַיוותר יעקב לבדו": במאבק - יעקב חש לבדו, והמאבק נכפה עליו    אנו ממשיכים כעם את זהותו של יעקב הקדום שהפך לישראל    מאז אותו מאבק, הקיום היהודי הוא ללא מנוחה    השם "ישראל" משמעותו חיים של מאבק, ואכן כך היה וכך הווה גם בימינו
אלי אלון
לפני 33 שנה הוכו רבים בארץ בתדהמה ובהלם עם הוודע כי שוער נבחרת ישראל ומכבי חיפה אבי רן נהרג בתאונת שייט כתוצאה מפגיעת סירת מרוץ באופנוע ים שרכב עליו בכנרת    אבי רן נחשב לאחד מגדולי השוערים הישראלים בכל הזמנים    בימים אלה נקראה בעיר חיפה בטקס מרגש כיכר על שמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il