X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הכל הפך פוליטי עם פוזיציה ברורה ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר פעל כמו ראשי ממשלה אחרים ואישי ציבור רבים לשחרורו של יהונתן פולארד, קרוב לוודאי שיזכה בנקודות בציבוריות הישראלית על השבתו של המרגל היהודי יהונתן פולארד לארץ אבותיו, ארץ ישראל
▪  ▪  ▪
אלמרט. אמירות קשות לעיכול [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

הידיעה על ההכנות שמבצעת מדינת ישראל לרגל עלייתם של יהונתן פולארד ורעייתו אסתר, מרגשת עד מאוד את העם היושב בציון. כמעט את כולם. שאלו את ראש ממשלה לשעבר, אהוד אולמרט ותשובתו תהיה צמד מילים עם סימן קריאה 'שלא יעלה'. אם תלחצו אותו יותר יוסיף אולמרט: ' לא חייבים לו כלום'.
אעצור כאן, כדי לא להוסיף עוד מילים כמו: 'עבד תמורת כסף, הרבה כסף', 'רודף בצע','לא מתנדב ציוני', 'אינטרסנט עלוב', אמירות קשות לעיכול ולא רק בגלל עברו הקרוב של אומרם. לא רק בגלל שאולמרט לא הזכיר את פולארד בנאומיו ולא רק בגלל שלא תבע הקלה בעונשו מהנשיא ג'ורג' בוש ידידו הטוב, אלא בגלל ובעיקר הקונטקסט בהם הם נאמרים.
הכל הפך פוליטי עם פוזיציה ברורה. ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר פעל כמו ראשי ממשלה אחרים ואישי ציבור רבים לשחרורו של יהונתן פולארד, קרוב לוודאי שיזכה בנקודות בציבוריות הישראלית על השבתו של המרגל היהודי יהונתן פולארד לארץ אבותיו, ארץ ישראל.
הלוגיקה הידועה. נתניהו יהנה מנקודות, נקעקע את גודל האירוע, נמשוך את השטיח מתחת לרגליו, נשמיץ, נעלוב, נבוז, נכתים את האיש שישב שלושים וחמש שנים בכלא בתנאים קשים ביותר ועוד חמש שנים בהן היה לכאורה משוחרר עם הגבלות דרקוניות, לאחר שבחר לרגל עבור מדינת ישראל, מדינת אבותיו.
אמירותיו הפוגעניות, הקשות והמיותרות של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הן חלק מהתהליך הנורא שהשיח הישראלי עובר. כמוהו, גם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, מצליף בשוטים ובעקרבים בראש הממשלה הנוכחי, סורק את בשרו במסרקות ברזל, באובססיה המונעת מהבלתי נודע והידוע, מאשימו בכל תחלואיה, בעיותיה, אתגריה המורכבים של המדינה. את הישגיו מצמצם, פוטר בכך שגם שעון מקולקל מדייק פעם אחת ביום. אהוד ברק מבין הרי בשעונים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו חסין מביקורת. כמו כולנו יכול לטעות, ברם, מכאן ועד להשחרתו והמאסתו, הדמוניזציה השיטתית המתנהלת נגדו בסמוי ובגלוי, המרחק גדול.
השיח האלים, הברוטאלי, רווי הארס והשנאה מצד בעלי המחלוקת אינו מאפשר להפעיל שיקול דעת אינו מאפשר לסלק את העננים, לראות את המציאות, לבחון את הטענות. הפגיעה האלימה והרעה הזו אינה פוגעת רק בראש הממשלה נתניהו, אלא באינטרסים יהודים-ישראלים.
איך ייתכן שנושא לאומי, אנושי, אדם ששילם בארבעים שנות חייו על ריגול למען מדינת ישראל וביטחונה, הופך לנושא בפוליטיקה מרושעת, ממאיסה. איך ייתכן שיהונתן פולארד, אשר עיניי העם בישראל נשואות אליו, הופך להיות בוגד, רודף בצע המונע מחמדנות? מדוע האיבה והשנאה לראש הממשלה בנימין נתניהו מובילה להכפשת האיש ששילם מחיר כבד על רצונו לסייע לביטחון מדינת ישראל ואזרחיה? להקטנתו, להפיכתו למאוס.
אפשר וצריך ללמוד את פרשת המרגל יהונתן פולארד. מפעיליו, איכות החומרים, הריגול במדינה הידידותית ביותר, מניעיו, מטרותיו, התמורה שקיבל, המחיר ששילם, הכל ראוי לבחינה יסודית ומעמיקה, ורבים עסקו בפרשה מהיום בו ננעלו שערי השגרירות בפני המרגל הנמלט והופקר למאסר ולעונש מהחמורים ביותר שנגזרו על מרגל בארה"ב. אך אין בכך כדי להמעיט בתרומתו לביטחון ישראל.
ראש הממשלה ועמו עם ישראל ברובו המוחלט, יריעו ליהונתן פולארד כשינחת במדינת ישראל. יהיו מי שיזילו דמעת התרגשות. בני נוער שגדלו על סיפור הריגול והיום הם כבר אבות וסבים יספרו לילדיהם ונכדיהם על האיש ופעלו. ושבו בנים לגבולם.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובלציסט.
תאריך:  01/12/2020   |   עודכן:  01/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יונתן פולארד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למרות הכל, פטריוט יהודי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יישר כוח לכותב על כתבה צודקת
מ. עמיר  |  4/12/20 05:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פולארד
עמוס גלבוע
המידע שהביא לא תרם משהו מיוחד לתמונת המודיעין הכוללת, מה עוד והיה כרוך בסיכון בלתי רגיל של קשרי ישראל עם ארה"ב
דן מרגלית
קבלת הפנים שמכין לו ביבי היא תכסיס פוליטי    זה אמצעי להשיג אהדה ציבורית בחגיגה מלאכותית, ובמחיר יקר למעמדה של ישראל בארצות הברית ובקרב הקהילות היהודיות שבה
עידן יוסף
ראש הממשלה אמר להם בשיחת טלפון: "אנו יכולים לטפל באסתר בטיפול הרפואי הטוב בעולם"    ח"כ משה אבוטבול לפולארד: "בוא לגור אצלנו בבית שמש"
עידן יוסף
היהודי-אמריקני שהורשע בריגול למען ישראל ושוחרר ב-2015 בתנאים מגבילים, הודיע כי בכוונתו לעלות לישראל ברגע שמצבה הרפואי של רעייתו יאפשר זאת    "כצעד האחרון לחופש נותרה חזרתנו הביתה"
מירב ארד
עורכי דינו של המרגל היהודי-אמריקני הודיעו כי משרד המשפטים של ארה"ב החליט שלא האריך את ההגבלות עליו    5 שנים לאחר שריצה 30 שנה בכלא בארה"ב - פולארד הוא אדם חופשי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il