X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יו"ר הרש"פ החל במגעים עם מדינות ערב לקראת כניסתו של ג'ו ביידן לבית הלבן ולהשגת תמיכה ביוזמתו לכנס ועידת שלום בינלאומית בתחילת השנה הבאה. מצרים יוזמת הזמנת בכירים ישראלים לקהיר כדי לדון בשבירת הקיפאון וחידוש המו"מ בין ישראל לפלשתינים, הנושא איננו עומד בראש סדר היום של הממשל החדש
▪  ▪  ▪
מחמוד עבאס [צילום: מוחמד טורקמן/AP]

הרש"פ החלה להכין את הקרקע המדינית לקראת כניסתו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן לבית הלבן, היא חידשה את הקשרים האזרחיים והביטחוניים עם ישראל לאחר נתק של כחצי שנה והסכימה לקבל ממנה את כספי המיסים שהיא גובה עבורה. יו"ר הרש"פ החל לחדש את התיאום עם ירדן ומצרים, אחרי תקופה ארוכה של שהות במוקאטעה ברמאללה הוא יצא בשבוע שעבר לירדן ומצרים לפגישות עם המלך עבדאללה והנשיא א-סיסי ואמור לבקר גם במדינות נוספות כמו סעודיה, איחוד האמירויות ובחריין.
למרות ההאשמות של מחמוד עבאס כי איחוד האמירויות ובחריין "בגדו בבעיה הפלשתינית" בעת שחתמו על הסכמי הנורמליזציה עם ישראל, הוא זקוק לתמיכתן בכל הקשור לחידוש המשא-ומתן עם ישראל, לכן הוא הודיע על החזרת השגרירים הפלשתינים לאבו דאבי ולמנאמה והתחיל לגשש מאחורי הקלעים לגבי האפשרות של ביקור פיוס שלו במדינות אלה.
המטרה שלו היא לקבור סופית את תוכנית "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ ולקבל גיבוי ערבי ליוזמה המדינית שלו לכנס בתחילת השנה הבאה ועידת שלום בינלאומית שתהווה מנוף לחץ על ישראל. מחמוד עבאס כבר הציג את יוזמתו בפני מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ובפני חברות מועצת הביטחון וזכה לתמיכה של מרביתן.
ב-25 בספטמבר ביקש מחמוד עבאס ממזכ"ל האו"ם באיגרת ששלח לו להתחיל בצעדים לכינוס ועידת שלום בינלאומית בתחילת 2021 כדי לממש את פתרון שתי המדינות והקמת מדינה פלשתינית בקווי 67 שבירתה היא מזרח ירושלים.
עכשיו הוא רוצה לשווק את היוזמה שלו לנשיא ג'ו ביידן ולהגיע לפגישה עמו בבית הלבן עם גיבוי ערבי ליוזמתו. ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד א-שתייה אמר ב-18 בנובמבר כי הוא מקווה שהממשל החדש בארה"ב תומך בפתרון שתי המדינות וכי ישראל צריכה להסכים לכינוסה של ועידת שלום בינלאומית.
תפקידה של מצרים
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נפגש עם הנשיא המצרי עבד אלפתאח א-סיסי וסיכם עמו כי מצרים תסייע לקדם את היוזמה הפלשתינית לכינוס ועידה בינלאומית לשלום.
גורמים בכירים ברש"פ מסרו כי נשיא מצרי א-סיסי סיכם עם יו"ר הרש"פ כי שרי החוץ של ישראל והרש"פ יוזמנו לקהיר בנפרד לדיונים על פתיחת משא-ומתן בחסות "קבוצת מינכן" שבה חברות מצרים ירדן, צרפת וגרמניה. לעמת זאת מסרו גורמים מצרים כי ישנם מגעים להזמנתו של ראש הממשלה נתניהו לקהיר לפגישה עם נשיא מצרים כדי לנסות ולהתניע את המשא-ומתן התקוע בין ישראל לפלשתינים.
המשא-ומתן בין ישראל לרש"פ נפסק לפני 6 שנים בעקבות סירובה של ישראל לשחרר מהכלא מחבלים ותיקים ולהפסיק את הבנייה בהתנחלויות.
העיתון "אליום א-סאבע" השופר של השלטון המצרי דיווח ב-2 בדצמבר כי מצרים מובילה מהלכים בתיאום עם הרש"פ, ירדן וצרפת לקידום תהליך השלום באזור וכי ההנהגה הפלשתינית דבקה בפתרון שתי המדינות והקמת מדינה פלשתינית עצמאית בקווי 67.
מתי יחודש המשא-ומתן?
הדרג המדיני בישראל שומר על שתיקה בעוד הרש"פ עסוקה בפעילות מדינית אינטנסיבית בקרב מדינות ערב ובזירה הבינלאומית. הנשיא הנבחר ג'ו ביידן עדיין לא נכנס לבית הלבן, זה יקרה רק בסוף חודש ינואר הקרוב אך ההערכה היא כי יקח לו לפחות בין 3-6 חודשים להגיע ולטפל בנושא הסכסוך הישראלי פלשתיני, בראש סדר היום של הממשל החדש יעמדו נושא הקורונה והטיפול במשבר הכלכלי החמור בארה"ב. בכל הקשור לבעיות המזרח התיכון,הנשיא ביידן שואף להתחיל ולטפל בראשונה בסכנה האירנית והחזרה להסכם הגרעין עמה.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הציב בעבר תנאים מוקדמים לחידוש המשא-ומתן עם ישראל, הוא איננו רוצה לחזור למשא-ומתן שבו ארה"ב היא המתווך העיקרי בין ישראל לפלשתינים אלא שחידוש המשא-ומתן יתנהל תחת מטרייה בינלאומית וכי הרביעיה הבינלאומית (קוורטט) היא שתנהל אותו.
ישראל מתנגדת בתוקף להצעה של מחמוד עבאס ולהערכת גורמים בכירים בירושלים גם ממשל ביידן יתנגד לה בתוקף אחרי שארה"ב ממלאת במשך שנים רבות את תפקיד המתווך העיקרי בין ישראל לפלשתינים. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מצפה לשורה של מחוות מצד ממשל ביידן שיאפשרו לו לחזור לשולחן המשא-ומתן כמו: פתיחה מחדש של משרדי הרש"פ בוושינגטון, חידוש הסיוע הכספי האמריקני לרש"פ ולאונרא, החזרת הקונסוליה האמריקנית למזרח ירושלים ועוד, סביר להניח שהוא יצטרך לוותר על דרישתו כי הממשל האמריקני יהיה שחקן משני בלבד בתיווך במשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים.
אצל האמריקנים "אין ארוחות חינם", וגם לאור התנגדותה החזקה של ישראל לרעיון הזה הוא יצטרך לרדת מהעץ שעליו טיפס ולחזור למתכונת המשא-ומתן המסורתית שהייתה קיימת בין שני הצדדים.

תאריך:  07/12/2020   |   עודכן:  07/12/2020
+פיגוע דקירה במחסום קלנדיה
14:53 07/12/20  |  עידן יוסף

במחסום קלנדיה ניסה מחבל לדקור שוטר. השוטר לא נפגע. המחבל נוטרל.

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עמוס גלבוע
היא מצויה בתקופת הדמדומים של סוף שלטון אבו מאזן וחבורתו; שרויה במצב כלכלי מייאש ומגפת קורונה מתעצמת במהירות; שפל במעמדה בעולם הערבי ועוינות עם ממשל טרמפ היוצא    ולמרות כל הצרות אין שום אינתיפאדה או סימן לכך
יוני בן-מנחם
מאבק כוחות חריף בצמרת הרש"פ על איוש התפקידים שמילא הד"ר סאיב עריקאת. יו"ר הרש"פ ימנה את המחליפים לסאיב עריקאת לאחר שג'ו ביידן יכנס לבית הלבן ויאשר את המינויים במועצה המרכזית של אש"פ
ד"ר דוד ארגז
מצד אחד האלוף יאיר גולן הוא ללא ספק אדם ראוי    קצין מצטיין, לוחם עשוי ללא חת ואדם ערכי    מצד שני יש ביאיר גולן דבר מה שמעורר אצלי חוסר נוחות
עידן יוסף
ההנגשה תימשך כחצי שנה ותכלול מעלית, גשר ושביל נגיש בעלות 4.2 מיליון שקל    מאמצים במשרד הביטחון לקיצור לוח הזמנים כך שההנגשה תסתיים עוד בשנה העברית הנוכחית
עידן יוסף
מוקדי הקורונה העיקריים ברשות הפלשתינית הם שכם ובית לחם    עד אתמול אובחנו ברשות 7,840 חולים    יו"ר ועדת הקורונה: גם לאחר הגעת החיסון לישראל - עדיין נתמודד עם המגיפה והשלכותיה עוד תקופה לא-מבוטלת, וחשוב להיערך גם לכך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il