X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מה מוביל זקנים ונערים, טף ועלמות, אימהות וסבתות מוכי סנוורים להגיע לארץ זרה? מה גורם לזרם הבלתי פוסק של המצטלמים על-רקע בנייני הפאר?
▪  ▪  ▪
עושר מוגזם [צילום: ג'ון גרמבל, AP]

גלביה לבנה צחורה, עקאל מהודר על הכפייה המכסה את ראשו, חיוך של מבוכה ומבט מוכה תימהון המשתאה, מה אירע ליהודים הנוהרים עצמם לדעת בימי מגיפת הקורונה, בימי שבר כלכלי, בימי ריסון.
מה מוביל זקנים ונערים, טף ועלמות, אימהות וסבתות מוכי סנוורים להגיע לארץ זרה. מה גורם לזרם הבלתי פוסק של המצטלמים על-רקע בנייני הפאר? מהיכן צמחה תרבות הנהירה לקניונים והקניות במיליוני דולרים כשהחנויות בקניוני ישראל נסגרים אחת אחרי השנייה.
מה מצאו הנוסעים מטף ועד זקן בארץ שאופיה הוא בנייניה הגבוהים, מגדלי העושר המוגזם, מדינה שכרטיס הביקור שלה הוא עושר נובוריש מנקר עיניים. הקרתנות מעלה חיוך על שפתיו של הדובאי המצוי הרואה את נדידת העם בישראל ומתקין את העקאל, נכנס ללמבורגיני האדמה ומהרהר על אומת הסטארט-אפ המתזזת עצמה כסהרורית בין חנויות הקניון, ממהרת עמוסת שקיות לקניון הבא.
אינני בא לבקר או לשפוט בשורות הבאות את הנופשים וכמהי הבילוי בדובאי. מבקש לשתף במחשבות אודות תופעת הנדידה המיוחדת בעת הזאת. הנהירה לדובאי מעוררת מחשבות נוגות על נפש האדם וצרכיו. הצורך לנפוש, להתאוורר, לצאת מתוך המקום המרסן, המגביל, למקום פתוח, מזמין, מפואר בימי המגיפה הפוקדת את העולם כולו, הוא צורך אנושי.
מול צורך זה ניצב השבר הכלכלי, מטה לחמם של מאות אלפי ישראלים שנשבר, התרסק, התנפץ לקרקע המציאות. הישראלים, שאבני הריחיים של ההלוואות, המשכנתאות, השכירות, הארנונה, על צווארם, חוסר השליטה, חוסר הוודאות, חוסר התקווה, מעניק להם רגעים של חסד, של לחלום את החלום, לחוש כגבירים, כמלכים, כרוזני ארץ, בארץ הנוצצת, השמש העולה והזוהרת ביופייה.
עשרות אלפי הישראלים המבלים בדובאי, אינם מתריסים כי אם מבקשים רגעי הנאה ושעות של אושר. הנהירה, ויש מי שיכנו זאת בריחה, היא נחלת האוכלוסייה הישראלית לגווניה, ערבים לצד חרדים, זמרים לצד בנקאים, עמך ישראל, עשירים לצד סופרי הימים לקבלת דמי הביטוח הלאומי, כולם באו ונקבצו לך דובאי.
כעת נותר רק להמתין ולבחון האם בימי הריסון וההידוק, בימי הסגר השלישי תתגבר הנהירה לדובאי בידיעה שגם במחיר של דרישת כניסה לבידוד? האם הייאוש נוח יותר בדובאי הרחק מהסגר, מהשבר, מתחושת המחנק, מחוסר האמון הציבורי. אין לאיש רשות לשפוט את הנוהרים לדובאי, לכל היותר לחייך חיוך קטן, להביט בעיניו הפעורות לרווחה של האיש עם הגלביה הלבנה, העקאל המוקפד שעל הכאפייה והלמבורגיני האדומה.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  29/12/2020   |   עודכן:  29/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - התחסנתי, חיפוי, כבלים, הסולטן, בינוני ומטה וגואל    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות ואושר
איתן קלינסקי
מצער, שיעקוב שיקר לאבא עיוור וכל חייו ילדיו שיקרו לו    כל שקר הוא מכה קשה מנשוא ליעקב    השקרים של בניו נראים בעיני כעונש על שהוא, יעקב, שיקר לאביו העיוור יצחק
יוני בן-מנחם
אירן שיגרה מסר מפייס לממשל טראמפ כי היא מתנגדת להתקפות על שגרירות ארה"ב בבגדד ואיננה מעוניינת בהגברת המתיחות בעירק. אירן מורתעת אך המתיחות בעירק גבוהה ויתכן שמליציות שיעיות "סוררות" ינסו בכל זאת לפגוע ביעדים אמריקניים במדינה
ד"ר רבקה שפק ליסק
ראש ממשלת ישראל סירב להגיש תקציב שיהיה מותאם לטיפול בבעיות שהקורונה יצרה בשל שיקולים אישיים    במקום תקציב שיתכנן את חלוקת המשאבים בין משרדי הממשלה וייתן מענה לבעיות האזרחים באמצעות רפורמות ועל-ידי משרדי הממשלה, העדיף ראש הממשלה לפזר אישית מיליוני שקלים למענקים שלא פתרו את הבעיות
ציפורה בראבי
המסך עולה ואני מביטה בכוכבים המופיעים, מציעים עצמם, המאשימים אחרים ותוהה: למה אינכם מצליחים להתחבר ולהסתדר?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il