X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בעצם הנהלות הבנקים אומרות למנהלי הסניפים: "אנחנו נותנים לכם, מצד אחד לנהל את הסניף כיוון שאתם מקצוענים ובעלי ידע וניסיון ומצד שני אתם חשודים תמיד!! בגניבה! נפצה אתכם בשכר גבוה אבל זה המצב"!!
▪  ▪  ▪
לכולם יש חליפות [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]

אם היו תופסים אותנו ברחוב ושואלים אותנו מה זו מדינה? לא בטוח שהיינו זוכרים את מה שלמדנו לפני שנים רבות בשיעור אזרחות. אז בואו ונרענן את המושג מדינה: "מדינה היא אוסף של אנשים שזכו בפיס. לא פיס שבועי, לא פיס חודשי אלא פיס של פעם ב-100 שנה". פיס מטורף... פיס פסיכי. הזכייה כוללת אדמות, כבישים, רכבות, שפת ים, ים, שמיים, ציפורים, בתי חולים, בתי ספר ועוד כל מיני בתים אחרים, כוחות ביטחון שישמרו על רכוש עצום זה ועוד.
אחד שזכה בפיס בדרך כלל לא יודע לנהל רכוש עצום זה, ופונה, במקרה הרצוי, ליועץ מסוג כלשהו שינהל את הכסף. אם היועץ עושה מכול 100 שקל 150 שקל אז כנראה שתימשך העסקתו. אם היועץ עושה על כל 100 שקל 100 שקל תישקל החלפתו ואם עושה 50 שקל מה-100 שקל שקיבל אז או שהוא יועץ לפיתוח קול או שהוא גנב והוא יועף מידית מתפקידו.
בואו נראה מה קורה אצלנו שזכינו כולנו בפיס - אנו בוחרים קבוצה של אנשים לנהל את רכושנו העצום, אבל קבוצה קטנה זו של אנשים שבחרנו לא באמת יכולה לנהל רכוש עצום זה והיא לוקחת קבלני משנה שנקראים עובדי מדינה. אבל... קבוצת הנבחרים לא באמת לוקחת את עובדי המדינה - עובדי המדינה הם כבר שם ולא מתחלפים עם התחלפות שלטון.
עובדי מדינה שמטפלים בכסף גדול, לאורך תקופה ארוכה, לפעמים נוטים לגנוב מאתנו חלק מהכסף בצורה שלא נרגיש. הסכומים שחלק מעובדי מדינה גונבים מאתנו מגיעים לעשרות מיליארדי שקלים בשנה. זוכרים את אתי אלון? היא הייתה מנהלת סניף חרוצה ומקצוענית ממש כמו מאות עמיתיה לניהול סניפי בנקים. אתי אלון לא יצאה לחופש שנתי, ושירתה כמנהלת סניף שנים רבות ובסופו של דבר הורשעה בגניבה של 1/4 מיליארד שקל!!!
המפקח על הבנקים הוציא הנחיה, שקובעת שכול מנהל בנק חייב לצאת לחופשה שנתית רצופה ובזמן בו הוא לא נמצא בסניף מגיע מישהו מסניף אחר לנהל. כמו-כן פעם בכמה שנים מנהל הסניף מתחלף. המטרה לתפוס גניבות בטווח זמן של שנה ולתפוס גניבות בטווח זמן של מספר שנים, שאחריהם מנהל הסניף מוחלף. כך אמר המפקח: "מדיניות זו היא מרכיב חשוב בבקרה הפנימית בתאגיד בנקאי, ועשויה, בין היתר, להקשות על טכניקות מסוימות לביצוע מעילות והונאות או לסייע בגילוין המוקדם".
בעצם הנהלות הבנקים אומרות למנהלי הסניפים: "אנחנו נותנים לכם, מצד אחד לנהל את הסניף כיוון שאתם מקצוענים ובעלי ידע וניסיון ומצד שני אתם חשודים תמיד!! בגניבה! נפצה אתכם בשכר גבוה אבל זה המצב"!!
אנחנו ראינו את פרצופיהם של נתניהו, גנץ, הנשיא ריבלין ועוד כמה פוליטיקאים אבל מעולם לא ראינו ולא נזהה ברחוב את האנשים הבאים: המפקח על הבנקים, המפקח על הביטוח, ראש הרשות לנירות ערך, מנהל בנק ישראל, ראש רשות המיסים ועוד המון בעלי תפקידים. שימו לב, לכולם יש חליפות ועניבות, לכולם יש השכלה גבוהה ותעודות הצטיינות במקצועות וכולם כבר דיי מבוגרים - עובדי מדינה שהיינו שמחים שהם עובדים עבורנו אבל... כמו מנהלי סניפי הבנקים המסחריים, כולם חשודים בגניבה.
נסיים פה את פרק א אחרי שהבנו:
א. שזכינו בפיס.
ב. שבבנקים חסמו את הפרצה, דרכה אתי אלון נכנסה.
ג. שבשירות הציבורי (אלו שעובדים עבורנו ומטפלים עבורנו בסכומים גדולים בהרבה) כל הפרצות קיימות ומתרחבות. כידוע כשהפרצה קוראת לגנב אז הוא בא!
ד. שחלק מהעובדים עבורנו גונבים כמויות מבהילות של כסף ואין לנו כל דרך לבדוק זאת.
בפרק ב נדבר על הממשק הבעיתי בינינו לבין אלו שמנהלים את רכושנו העצום.
אפ"ש (אזרח פשוט) חפ"ש בדימוס.

תאריך:  18/01/2021   |   עודכן:  18/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רוני מזרחי
מה לעשות שמה שקורה בשוק הפרוץ של יבוא חומרי בניין זה בדיוק להפך    דוגמה, חומרים חיוניים ומבוקשים דוגמת עץ וברזל והמוצרים הנלווים להם, שכל קבלן ויזם משתמשים בהם כדבעי בפרויקטים, התייקרו נומינלית בכ-10 אחוזים(!)
צילה שיר-אל
מומלץ שתנצלו כל אפשרות שתיקרה על דרככם בפרק זמן זה כיוון שעד הפעם הבאה שיגיע כוכב זה למשך שנה שלמה, יהיה רק בעוד 12 שנים.
אלי אלון
בשנים הראשונות שלאחר קום המדינה היה הגבול בין ישראל לשכנותיה ירדן, סוריה, מצריים ועוד, פרוץ למדי ולא תמיד משולט    היו מספר מקרים של מטיילים ש"חצו" את הגבול, חלק במודע בשל הרפתקנות וסקרנות וחלק בטעות מבלי משים לב    ב-1951 נפלו בשבי הסורי מרים פראושטטר וגדעון גרץ שניהם מתל אביב, בני 21-20 שיצאו לטייל בגליל העליון - פרשה לא ידועה מתולדות המדינה
יוסף אליעז
ערב הבחירות הרביעיות: ריבוי מפלגות שוב מעיק על מדינת ישראל    הגשם פסק בינתיים אך לקראת הבחירות הקרבות מפלגות חדשות וְשִׁבְרֵי ישנות צצות כפטריות אחר הגשם    בפטריות יש להזהר כי חלקן מורעלות
עמנואל בן-סבו
השופטים קבעו בדעת רוב כי החל מחג הפסח הבא עלינו לטובה יוכלו הבאים בשערי בתי החולים להכניס מאכלי חמץ, ללא כל בעיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il