זה צריך להטריד את תושבי האזור שבין צומת קסם לאריאל ואת כל מי שנוסע בכביש 5, וכמובן שזה אמור להטריד גם את חברי הכנסת ואת שרי הממשלה.
הפלשתינים מוסיפים בהתמדה מבנים לאורך הכביש ואפילו בצמוד לכביש זה, שהינו עורק התחבורה היחיד כמעט בין גוש-דן לבין הישובים שבאזור אריאל.
עד לפני כשנה היו מדרום לכביש רק מספר קטן של אוהלים שהתמקמו בפסגה המזרחית של העלייה הגדולה ("המקבץ המזרחי"). בתחילת שנת 2020 הוקם מבנה נוסף, כקילומטר מערבה ("המבנה המערבי"). אך האירוע המשמעותי ביותר אירע לאחרונה, בתחילת דצמבר 2020. בִּן-לילה הוקם מבנה קשיח
בצמוד לכביש 5, גם הפעם בפסגה המזרחית אך מצדו הצפוני ("מאחז ערבי חדש").
המבנה החדש בנוי בסגנון המבנים הנמצאים במרחב מעלה אדומים, בין ירושלים ליריחו, אשר נבנו במימון האיחוד האירופי, וכל מטרתם היא ליצור עובדות בשטח ולתפוס קרקעות בשטח C. אולם המבנה החדש גם
צמוד לכביש וזה יאפשר בעתיד הטרדת התחבורה היהודית. זה יתחיל בזריקות אבנים אקראיות וימשיך בחסימת הכביש החשוב הזה. יש לשים לב כי המבנה מרוחק מאוד מהכפר הערבי הסמוך, סרטא, הוא ניצב לבדו בשטח ואינו מייצג התפתחות טבעית, ולכן ברור כי מטרת הקמתו היא להצר ולחבל בתחבורה היהודית.
התבשרנו בשנה האחרונה על בניית מספר כבישים עוקפים בשומרון, אולם, אם מאפשרים בנייה פלשתינית עויינת בסמוך לכבישים אז כל הרעיון של כבישים עוקפים מתבטל ומתמסמס! בנוסף, בניה בצמוד לעורק תחבורה ראשי מנוגדת לחלוטין לכל נורמה ותקן של תכנון ובניה. כל הפניות שהופנו אל ה'מינהל האזרחי' לא הביאו לשינוי כלשהו במצב והמפגע המסוכן לא סולק, כפי שלא סולקו מבנים אחרים במקרים קודמים.
בעבר, כדי להחליט על נסיגה משטחים היה מקובל לכנס ישיבת ממשלה ולקבל החלטה. מסתבר כי היום משתמשת הממשלה בשיטה הרבה יותר פשוטה, ולמרבה הצער גם יותר ערמומית ומוסתרת מעיני הציבור - הממשלה מאפשרת לפלשתינים, תוך עצימת עין, לבנות בשטח C והשטח עובר בפועל לשליטה פלשתינית!
חברי הכנסת והשרים נדרשים לפעול כדי לסלק מיד את המפגע המסוכן הזה ואת השערורייה של נסיגות ללא כל הודעה לציבור, ללא החלטת ממשלה וללא אישור הכנסת.