X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ברגעים הכי קשים לא מאבדות אמותינו את האמונה וכששמעו על הגאולה העתידה לבוא, כבר התכוננו ליום שאחרי והביאו עימן תופים
▪  ▪  ▪
קריעת ים סוף

"ותקח מרים הנביאה אחות אהרון התוף בידה ותצאנה כל הנשים אחריה בתופים ובמחולות (שמות ט"ו, כ) - היא מרים הנביאה. אמר רבנו בחיי "שבע נביאות היו ואלו הן: שרה, מרים, דבורה, חנה, אביגיל, חולדה, אסתר". ומהיכן היו לנשים תופים? והלא יצאו בחיפזון. אומר רש"י (על-פי המדרש) "מובטחות היו צדקניות שבדור, שהקב"ה עושה להן ניסים והוציאו תופים ממצרים". ביטחונן היה גדול שההבטחה תקויים והגאולה אכן תבוא.
והיה זה ניסיון קשה. רגעים של אימה, של אין מוצא ומה יהיה... כשהים לפניהם והמצרים אחריהם עומדים בני ישראל מבולבלים ומבוהלים. מה יעשו? ימשיכו קדימה - הים שם. יחזרו לאחור, המצרים רודפים אחריהם. עמדו וצעקו אל השם. וה' מצווה: למה אתם צועקים? פשוט, המשיכו ללכת... והם הלכו והים נבקע לפניהם לשניים. וכשנבקע הים לשנים ו"אז ישיר משה ובני ישראל.." יצאו הנשים, שכבר היו מוכנות לנס שכזה, בתופים ובמחולות. נשים מופלאות.
כמה וכמה פעמים בחיינו עומדים אותנו מול קשיים שכאלה. האם לחזור לאחור אל המוכר אך שנוא ומסוכן, או להמשיך בתקווה שיהיה בסדר? אמר רב שיזבי משמיה דרבי אלעזר בן עזריה, "קשין מזונותיו של אדם כקריעת ים סוף" (מסכת פסחים, דף קיח ע"א). וקריעת ים סוף הינה אחד הניסים המופלאים שקרו לבני ישראל בדרכם אל החרות. עומדים בני ישראל מול הים הגדול ואחריהם המצרים הרודפים אותם. מה יעשו? יחזרו לאחור יתפסו אותם המצרים ויענישו אותם. יכנסו לים - יטבעו... רגעי אימה שרק האמונה החזקה או החוסר ברירה גרמו להם להמשיך.
ורבי ישמעאל מקביל זאת ליונה שברחה מפני הנץ ונכנסה לנקיק סלע ומצאה שם נחש מקנן.
נמצאה במצוקה גדולה והייתה חסרת אונים. להיכנס פנימה לא יכלה מפני שהיה הנחש שם. לחזור לאחור לא יכלה מפני שהנץ עמד בחוץ לתפסה. "מה עשתה היונה? התחילה צווחת ומטפחת באגפיה, כדי שישמע בעל השובך ויבוא ויצילה.
כך היו בני ישראל דומים על הים: לירד לים לא היו יכולים, שעדיין לא נקרע להם הים, לחזור לאחוריהם לא היו יכולים, שכבר פרעה הקריב (היה קרוב). מה עשו? "ויראו מאוד ויצעקו בני ישראל אל ה'" (בראשית יד, ל). (הפירוש לקוח מתוך שיר השירים רבה ב, ל).
משה פונה אל ה': מה עושים? וה' אומר לו: "מה תצעק אלי, דבר אל בני ישראל ויסעו ואתה נטה את ידך על הים ובקעהו" (בראשית יד, טו-טז). אמר לו הקב"ה למשה: פשוט תלכו לעבר הים, תתקדמו ואני אעשה את השאר. ואז "ויט משה את ידו אל הים" ונקרע הים לשניים ובני ישראל עברו בחרבה וכשהגיעו המצרים נסגר עליהם הים. מופלא! כך ברגעים הכי קשים כשיש אמונה והתכוננות לטוב הוא אכן מגיע. כך הייתה דרכן של אמותינו הקדמוניות.

תאריך:  28/01/2021   |   עודכן:  28/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמית דובקין
המטרו יביא, כפי שהביאו "נתיבי איילון", לבוקה ומבולקה תחבורותית והצטופפות בלתי נסבלת של ערב רב של רכבות כבדות, קלות, אוטובוסים ומטרו
מתי דוד
הדאגה מהאיום האירני, הדאגה מהנשיא ביידן וממשלו, הדאגה לצפוי אחרי הקורונה, הדאגה למובטלים, לזקנים, לעניים, הדאגה לאיחוי הקרע שבתוכינו, הדאגה ליציבות שלטונית    הדאגה לפשרה עם הפלשתינים, והדאגה לאנטישמיות המתפשטת בעולם נגד היהודים    הדאגה שהשמש תמשיך לזרוח וישראל תמשיך לפרוח והדאגה לביטחון מאויבינו ולשלום בתוכינו
ארווין קליין
ראו איך התקדמנו: פעם היינו נכנסים לחנות, עושים סיבוב קניות ורק כשיצאנו עם איזה מוצר שלא שילמנו עליו, הפעמון צפצף בדלת    היום, ישר איך שאנחנו נכנסים לחנות, זה מצפצף לנו!
מנחם רהט
הציפיות שנתניהו ייקח בהליכה את בחירות מרס 2021, בזכות יבוא מיליוני החיסונים ארצה, נתחלפו בחששות גדולים, עקב שינויי נסיבות בלתי צפויים
טל בן-יעקב
ככל שמחירי הדיור עולים, ובחסות נתניהו הם עולים ככל שהשנים נוקפות, כך המשקיעים - המעמד שיש לו כסף - מעלים את מחירי השכירויות, מכיוון שהם מעוניינים שהדירה שהשקיעו בה תניב תשואה בהתאם    כך מעמד הביניים, שנבצר ממנו לקנות דירה, מכלה את כל כספו על תשלום שכירות; ואין לו סיכוי לחסוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il